241 Готельно-ресторанна справа

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Стратегія виходу готельної мережі «Ramada Encore» на ринок Норвегії
    (КНТЕУ, 2020) Константинова Анастасія
    Актуальність теми дослідження. З поглибленням глобалізації та світових інтеграційних процесів, сучасний готельний бізнес, перебуваючи під впливом зовнішніх і внутрішніх змін, вимушений шукати нові інструменти та методи управління, засновані на системних і комплексних підходах. Успішне функціонування та забезпечення безперервності розвитку підприємств готельного бізнесу є першорядним в умовах ринкової економіки, динамічно невизначеного й нестійкого середовища. Для будь-якої держави необхідно мати належний рівень розвитку готельного бізнесу, адже він сприяє пожвавленню усіх суспільно-економічних контактів та зв’язків, посилює економічний потенціал регіонів, піднімає рейтинг держави, окремих її міст у світовому співтоваристві, є мультиплікатором росту національного доходу, зайнятості та розвитку місцевої інфраструктури, характеризується високим рівнем ефективності і швидкою окупністю інвестицій. Сучасна економічна ситуація характеризується високим ступенем невизначеності й ризику. Обмежені фінансові можливості переважної більшості готельних підприємств, недоцільне використання коштів і недостатня забезпеченість фахівцями необхідного рівня обумовлюють обмеженість формування стратегії розвитку бізнесу на підприємствах готельного господарства. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Нагальні проблеми теорії та практики діяльності готельних мереж відображені у працях таких зарубіжних та вітчизняних науковців як Т. Басюк, Л. Бортник, М. Босовська, Р. Браймер, Г. Горіна, В. Катькало, В. Шемракова, М. Мальська, І. Пандяк, Т. Марущак, В. Семенов, О. В. Білега, Ф. Гоу, Р. Пайн та ін. Віддаючи належне вагомості наукових результатів, слід відмітити наявність невирішених питань, пов’язаних зі специфікою діяльності готельних мереж, що функціонують безпосередньо на умовах контрактного управління, оскільки розвиток та розширення їх за даною формою управління не є 7 усталеним явищем на національному готельному ринку та потребує більш детального вивчення. А також інтеграції національних готельних мереж на міжнародний ринок послуг. Маркетингова стратегія має основну мету - збільшення продажів та досягнення стійкої конкурентної переваги. Маркетингова стратегія включає всі основні, короткотермінові та довгострокові заходи в галузі маркетингу, які займаються аналізом стратегічної початкової ситуації компанії та формулюванням, оцінкою та вибором стратегій, орієнтованих на ринок, і, отже, сприяють цілі компанії та її маркетингові цілі. Основна мета бізнесу - отримання прибутку. Сьогодні гостинність - це галузь, що швидко розвивається. Для конкурентоспроможності всі готелі потребують своєї рекламної стратегії, яка допоможе досягти більшої кількості продажів та привернути увагу клієнтів. Метою бізнесу є створення та підтримка задоволених, прибуткових клієнтів. Клієнтів приваблюють та утримують, коли їхні потреби задовольняються. Вони не тільки повертаються в той самий готель, але й прихильно розмовляють з іншими про своє задоволення. Задоволення клієнтів, що веде до отримання прибутку, є основною метою маркетингу гостинності. Тому головна мета будь-якого управління готелю - залучити якомога більше прибуткових клієнтів і зробити їх постійними, лояльними до цього готелю. Метою дослідження є виявлення стратегічних пріоритетів виходу готельної мережі на ринок Норвегії. Відповідно до мети, мною було сформовано ряд завдань​: ✔ провести аналітичний огляд літератури; ✔ визначити методичні підходи до реалізації інтеграції готельної мережі; ✔ провести моніторинг кон’юнктури міжнародного ринку готельної мережі; ✔ проаналізувати функціонування готельної мережі на міжнародному ринку; 8 ✔ розробити програму виходу готельної мережі на ринок Норвегії; ✔ дослідити систему сервісних інновацій готельної мережі на міжнародному ринку. Об’єкт дослідження – процес реалізації стратегії виходу готельної мережі на ринок Норвегії Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні засади стратегії виходу готельної мережі на ринок Норвегії Методи дослідження. Методологічною основою дослідження є системний підхід до управління фінансами, а також загальнонаукові методи дослідження: системний і порівняльний аналіз, синтез, аналогія, комплексність, загальнонаукові прийоми класифікації. Наукова новизна одержаних результатів полягає у поглибленні теоретичних засад та вирішенні наукових проблем застосування стратегії готельної мережі для виходу на міжнародний ринок. Практичне значення дослідження полягає в комплексному дослідженні проблем, пов‘язаних з функціонуванням та розвитком готельної мережі. Положення та висновки дослідження сприятимуть подальшому вивченню стратегії виходу готельної мережі «Ramada Encore».
  • Item
    КОРПОРАТИВНА СИСТЕМА ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ГОТЕЛЬНОГО ОПЕРАТОРА «RAMADA ENCORE»
    (КНТЕУ, 2020) Голодинець Юля
    Актуальність дослідження. Світова епідемія COVID-19 істотно позначається на економіці країн, діяльності підприємств, і, звичайно, на готельному бізнесі. Закриті кордони держав, скасування авіасполучення, обмеження пересування у межах України між областями й абсолютна ізоляція країн одна від одної спровокували велику кількість проблем у готельному секторі. Готельному бізнесу доведеться швидко трансформуватися і розвиватися далі:збільшувати роль Інтернету та соціальних мереж у діяльності підприємств;інтегруватися з сервісами онлайн-бронювання;впроваджувати оплату онлайн;пошук нових форм співпраці; шукати,аналізувати та впроваджувати нові технології ведення бізнесу. А також застосувати більш складні технології,такі як:штучний інтелект;доповнена реальність;використання голосових помічників,розпізнавання осіб. Такі технології потребують значних фінансових інвестицій,яких у зв’язку з пандемією недостатня кількість. Виходячи з необхідності швидко і раціонально реагувати на зміну кон'юнктури ринку в умовах пандемії COVID-19, компанії зіштовхуються з нагальною потребою впровадження ефективної системи управління підприємством в цілому та кожним її елементом окремо. Одним з таких елементів є управління системою Інтернет маркетингу підприємства. Інтернет-маркетинг на сучасному етапі розвитку являє собою щось більше, ніж звичайний продаж інформаційних продуктів. На перший план виходить продаж інформаційного простору, програмних продуктів, бізнес-моделей. Практика Інтернет-маркетингу для підприємств об’єднує весь комплекс маркетингу онлайн. Це дозволяє підприємству отримувати статистику запитів, покупок, дані конкурентів, знаходитись у прямому контакті зі споживачем, відстежувати замовлення, обирати кращих партнерів та посередників, тощо. Отже,актуальність даного дослідження полягає в тому,що правильне управління системою Інтернет маркетингу на підприємстві готельного господарства забезпечить економію коштів компанії на персоналі,на проведенні маркетингових досліджень,а також у багатьох випадках дозволяє вийти на нові ринки збуту. Ступінь розробленості проблеми. Значний вклад у дослідження зазначених проблем внесли такі відомі зарубіжні та вітчизняні науковці, як: В.Бойчук,Ф.Вірин,К.Живаго,М.Матисен,Е.А.Петрик,В.Л.Плескач,Д.Страусе,І.В .Успенський,Р.Фрост,В.Холмогоров,А. Ярликов та багато інших. Проте варто зазначити, що проблема ефективного управління системою Інтернет-маркетингу на підприємствах готельного бізнесу в сучасних умовах є вкрай актуальною та потребує подальших досліджень. Метою роботи є дослідження теоретичних і методологічних засад та розроблення практичних рекомендацій щодо корпоративної системи Інтернет маркетингу на готельному підприємстві. Для досягнення поставленої мети слід виконати наступні завдання: - Проаналізувати сутність системи Інтернет-маркетингу та її основних елементів; - сформувати складові корпоративної системи міжнародного готельного оператора - проаналізувати кон’юнктуру міжнародного ринку готельних послуг; - дослідити функціонування готелю Ramada Encore на міжнародному ринку; - оцінити поточну систему Інтернет-маркетингу готелю Ramada Encore; - визначити шляхи підвищення ефективності Інтернет-маркетингу готелю Ramada Encore; - зробити прогнозування продажів послуг готелю Ramada Encore. Об’єкт дослідження – процес управління системою Інтернет-маркетингу на підприємстві при здійсненні міжнародної діяльності. Предмет дослідження – практичні рекомендації щодо удосконалення системи Інтернет маркетингу підприємства при здійсненні міжнародної діяльності. При написанні випускної кваліфікаційної роботи було використано такі методи дослідження:метод аналізу, синтезу, класифікації, групування та узагальнення. Застосування даних методів дозволило систематизувати показники оцінки ефективності Інтернет діяльності. Метод спостереження був використаний для діагностики управління системою Інтернет-маркетингу на підприємстві, а метод переходу від абстрактного до конкретного – для розробки та обґрунтування конкретних пропозицій щодо удосконалення системи Інтернет маркетингу на підприємствах готельного бізнесу.
  • Item
    Стратегія виходу компанії "ОПЕРА КЕЙТЕРИНГ" на ринок Польщі
    (КНТЕУ, 2020) Коновал Андрій
    Актуальність теми. Будь-яке підприємство на стадії активного розвитку та стабільної підприємницької діяльності починає розширювати економічні зв’язки та прагне вийти на зовнішні ринки. Сучасний міжнародний ринок створює надзвичайно великі перспективи для вітчизняних підприємств. Але водночас висуває свої додаткові вимоги. Характерною рисою для зовнішніх ринків є жорстка конкуренція, тому вихід на зовнішній ринок передбачає використання лише сучасних методів управління підприємством. Можна зробити висновок про те, що проблема розробки стратегії виходу на зовнішній ринок є актуальним питанням, вирішенню якого і присвячується дана дипломна робота. Розробка стратегії виходу на зовнішній ринок має певні особливості, вона повинна враховувати закони, міжнародні стандарти, традиції країн, корпорацій і ринків, на які планується вихід. Питанню розробки стратегій виходу на зовнішній ринок в сучасному світі присвятили увагу багато наукових діячів та вчених. Серед них – П. Дpукеp, Г. Мінцберг, М. Поpтеp, вітчизняні вчені – Л.Л. Антонюк, М.О. Карпенко, В.О. Пастухова та інші. Теоретичною базою дослідження є сучасні теорії та методи виходу підприємства на зовнішній ринок, наукові концепції, монографії та публікації українських і зарубіжних вчених з питань ефективності ЗЕД, менеджменту, формування механізмів стратегічного управління підприємством. У роботі використано законодавчі та нормативні акти України, інструктивні відомчі матеріали. Інформаційну базу дослідження склали: дослідження вітчизняних та зарубіжних науковців, викладені в економічній літературі та періодичних виданнях, матеріали органів державної статистики України, програми розвитку підприємства, результати досліджень, які виконані автором. У роботі використані статистичний та графічний методи, фінансово-економічний аналіз, метод порівняння та узагальнення експертних оцінок. Метою дипломної роботи є розроблення практичних рекомендацій щодо стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок. Досягнення поставленої мети потребує вирішення таких завдань: − дослідити типи стратегій виходу підприємства на зовнішній ринок; − виокремити особливості та доцільність виходу підприємства на міжнародний ринок; − розглянути методи стратегічного управління на підприємстві; − дослідити загальну характеристику діяльності ТОВ «ОПЕРА КЕЙТЕРИНГ» та його основні фінансово-економічні показники; − проаналізувати зовнішньоекономічну діяльність підприємства та дати оцінку ефективності ЗЕД ТОВ «ОПЕРА КЕЙТЕРИНГ»; − визначити проблеми в діяльності ТОВ «ОПЕРА КЕЙТЕРИНГ» та шляхи подолання. Об’єктом дослідження даної роботи є зовнішньоекономічна діяльність підприємства ТОВ «ОПЕРА КЕЙТЕРИНГ». Предметом дослідження є сукупність теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок. Методи дослідження. У роботі для досягнення поставленої мети було використано такі методи дослідження: системний підхід (для дослідження проблем підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства); фінансово-економічний аналіз (для дослідження стану зовнішньоекономічної діяльності підприємства); графічний (для кращої візуалізації та наочного представлення результатів дослідження); метод порівняння (для визначення спільних ознак економік країн з метою розрахунку оптимальних обсягів експорту).
  • Item
    Бренд-менеджмент готельної мережі "Accor" на ринку України
    (КНТЕУ, 2020) Вихристюк Ольга
    Актуальність теми високий рівень інтенсивності конкуренції, коливання споживчого попиту та платоспроможності споживачів готельних послуг мають значний вплив на соціально-економічний стан готельні господарства України. Кризова ситуація потребує формування дієвих концепцій управління, реалізація яких спрямована на консолідацію персоналу для досягнення економічних цілей підприємств та формування цілісного підходу до управління системою бренд-менеджменту. Це дозволить гармонізувати відносини в системах «споживач – підприємство», «працівник – споживач» та «працівник – підприємство», підвищити професійну компетентність, продуктивність і якість праці персоналу. Для підприємств готельного господарства зазначені управлінські аспекти є актуальними, оскільки сприйняття гостями бренду має безпосереднє відношення до створення позитивної репутації як пріоритетного чинника формування доходу підприємства, збереження та посилення його ринкової позиції. Дослідженню концептуальних підходів до системи бренд-менеджменту присвячено праці Ф. Котлера, Д. Траута та Е. Райса, В. Г. Алькема, Ю. В. Гуля, С. В. Ковальчук, І. В. Балабанової, О. В. Зозульова, К. В. Ковальчука, Т. В Іванюхи, Р. В. Зборовського, та багато інших українських та закордонних науковців. Недостатня теоретична розробленість проблематики, її значущість для підвищення ефективності функціонування підприємств готельного господарства обумовили актуальність теми випускної кваліфікаційної роботи, її мету і завдання. Водночас значна частина теоретичних і практичних питань бренд-менеджменту в умовах ринкових відносин потребує докладнішого опрацювання. Недостатньо розробленими залишаються питання забезпечення ефективної системи брендингу, вдосконалення його оцінки з урахуванням мети діяльності підприємства, інтересів власників, специфіки трудової діяльності з елементами творчості. Наукові пошуки шляхів піднесення бренд-менеджменту та брендингу особливого значення у зв'язку з потребою інноваційного розвитку підприємств. Отже, виникає нагальна необхідність поглибленого дослідження проблем бренд-менеджменту, пошуку та обґрунтування шляхів їх вирішення. Усе це обумовило актуальність обраної теми випускної кваліфікаційної роботи, її мету, завдання і напрями дослідження. Мета роботи: є дослідження теоретичних, методичних та прикладних основ бренд-менеджменту підприємства готельного господарства. Для досягнення поставленої мети в випускній кваліфікаційній роботі визначено такі завдання: - розкрити економічну природу та стратегії бренд-менеджменту; - проаналізувати сучасні наукові підходи до бренд-менеджменту; - обґрунтувати сутність та значення оцінки бренд-менеджменту в загальній системі управління підприємством; - дослідити економічний потенціал досліджуваної мережі готельних господарств; - оцінити систему бренд-менеджменту мережі готелів Аккор; - здійснити оцінювання успішності проведених заходів з управління брендом; - розробити методичні підходи до розробки програми бренд-менеджменту мережі готелів Аккор на ринку України. Об’єкт дослідження: є процес управління брендом на ринку України готельною мережею Аккор. Предмет дослідження: теоретичні, методичні, та практичні засади бренд-менеджментом мережі Аккор на ринку України. Методи дослідження. Теоретичним і методологічним підґрунтям випускної кваліфікаційної роботи є класичні і сучасні теорії управління брендом, базис системного, еволюційного, ситуаційного, синергетичного та процесного підходів. У процесі дослідження використано комплекс загальнонаукових і спеціальних методів: аналітичних, історичних та логічних узагальнень, індукції та дедукції, систематизації, конкретизації, аналізу та синтезу – для уточнення понятійного апарату та визначення ключових ознак окремих дефініцій, аналізу підходів до визначення сутності управління брендом підприємствами готельного господарства, структуризації підходів до класифікації методів матеріального стимулювання персоналу та характеристики їх властивостей; економіко-статистичних методів (вибіркового спостереження, порівняльного та техніко-економічного аналізу) – з метою візуального представлення результатів досліджень, встановлення динаміки змін основних економічних показників діяльності готелів мережі Аккор на ринку України, для дослідження стану системи бренд-менеджменту; графічного аналізу (Microsoft office) – для наочного відображення матеріалів аналітичного дослідження; маркетингових та соціологічних досліджень (опитування) – для дослідження рівня задоволеності існуючою системою бренд-менеджменту готелів мережі Аккор на ринку України. Інформаційною базою дослідження є дані фінансової звітності та результати анкетних досліджень, що були отримані у результаті комплексного дослідження готелів мережі Аккор.
  • Item
    Розвиток франчайзинової системи "СУШИЯ" на ринку Європи
    (КНТЕУ, 2020) Богуцький Павло
    Актуальність теми розвиток франчайзингової мережі є маркером успішного функціонування та розвитку бізнесу, який часто є працюючим нематеріальним активом і приносить додатковий дохід, посилюючи прихильність споживачів та укріплюючи бренд. В Україні ресторанні мережі представлені у різних форматах та концепціях: це і окремі ресторанні заклади, так і фудкорти, стрітпоінти. Успішні концепти розвивають власну мережу, або формують франшизи. Тому актуальним завданням у поточній перспективі є дослідження основних аспектів формування франшиз та інтелектуальних і організаційних особливостей їх реалізації (розвитку). Багато зарубіжних та вітчизняних вчених, таких як Баєна В., Бешель Б., Блер Р., Андрєєв А., Бившева Л., Кондратенко О., Лисенко А., Гайдукович Д., Григоренко Т., Данніков О., Забаштанська Т., Заярна М., Корольчук О., Кузьмін Є., Макаренко Т., Маковійчук Є. та інші займались дослідженням теоретичних і практичних засад брендингу [1 -55]. Але аналіз їх наукових публікацій свідчить про те, що формування та розвиток франчайзингової мережі завжди є актуальною проблемою, що посилюється цілями стратегічного брендингу. Крім того, недослідженими лишаються питання виходу бренду за межі країни, тобто міжнародного франчайзингу, що обумовило актуальність обраної теми. Метою випускної кваліфікаційної роботи стало дослідження теоретичних і методологічних засад та розроблення практичних рекомендацій щодо розвитку франчайзингової системи ресторанного підприємства В процесі досягнення мети було поставлено і вирішено наступні завдання:  визначення сутності франчайзингу, його складових та ролі в забезпеченні ефективності діяльності ресторанної мережі;  аналіз кон’юнктури ресторанного ринку Європи для розвитку мережі «СушиЯ»;  дослідити передумови формування та розвитку франчайзингової системи ресторанного підприємства;  сформулювати ціннісні рекомендації щодо розробки програми міжнародної інтеграції ресторанної мережі;  обґрунтувати ефективність запропонованих заходів. Об’єкт дослідження – передумови формування франчайзингової системи ресторанного підприємства Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні засади формування та розвитку франчайзингової системи ресторанного підприємства Під час написання випускної роботи були використані наступні методи дослідження: діалектичний метод, абстрактно-логічний, ситуаційний аналіз, метод абсолютних та відносних величин, економіко-математичний тощо. Інформаційна база складається з наукових праць вітчизняних та зарубіжних учених, монографій, нормативно-правових актів України, статей наукових конференцій, даних офіційного сайту мережі «СушиЯ» та її близьких конкурентів. Наукове і практичне значення отриманих результатів. На підставі підходів, сформульованих в науковій літературі до визначення терміну «франчайзинг» сформовано змістовні характеристики цієї дефініції, що розкривають організаційно-правові аспекти розвитку франчайзингу. Проаналізовано кон’юнктуру ринку ресторанних франшиз, за допомогою яких розроблено пропозиції щодо формування програми міжнародної інтеграції «СушиЯ».
  • Item
    Корпоративна система HR- менеджменту готельного оператора «Ramada Encore»
    (КНТЕУ, 2020) Кайль Ольга
    Актуальність випускної кваліфікаційної роботи обумовлена тим фактором, що українські підприємства на сьогоднішній день перебувають у непростих умовах мінливої ринкової ситуації. Саме тому вони мають концентрувати свою увагу не тільки на своєму основному виді діяльності, але і на розробці оптимальної та правильної кадрової стратегії, оскільки персонал є ключовим чинником, що визначає успіх будь-якого підприємства. Технологія управління персоналом підприємства охоплює весь спектр функцій від прийому на роботу до звільнення працівників. Відповідно, за сучасних умов жодне підприємство не може функціонувати без чітко сформованої кадрової стратегії [15]. Як і кожна стратегія, кадрова стратегія може дозволити забезпечити досягнення стратегічних цілей компанії на різні періоди. Адже основне в стратегії ‒ це розуміння, за рахунок чого підприємство зможе успішно реалізовувати свої плани та завдання, зберігаючи і вдосконалюючи при цьому свої конкурентні переваги. Своєчасне, науково обґрунтоване розроблення кадрової стратегії дозволить підприємствам під час фінансово-економічної кризи або наявності проблем в системі управління персоналом зберегти наявний кадровий потенціал, підвищити ефективність його вмотивованість та використання. Ступінь розробленості проблеми. Значний внесок у розв’язання проблем формування, управління й розвитку персоналу з урахуванням сучасних потреб висвітлено в роботах багатьох українських учених, серед яких: В.П. Антонюк, Д. Б. Богиня, Н. І. Верхоглядова, О. А. Грішнова, А. М. Колот, О. О. Корогодова, М. Д. Романюк, М. В. Семикіна. Вагомими є теоретичні доробки вчених, що репрезентують туристичну науку: Г.П. Андрєєвої, М. В. Босовської, Н. І. Ведмідь, В. ФКифяка, С. В. Мельниченко, В. Ф. Семенова, Т. І. Ткаченко, Л. М. Томаневич та ін. Метою випускної кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних та методологічних засад та розроблення практичних рекомендацій щодо ефективного управління персоналом готельного оператора. У відповідності до поставленої мети у роботі поставлено та вирішено такі завдання:  Розглянути поняття і сутність HR-менеджменту підприємств готельно-ресторанного бізнесу;  Дослідити вплив корпоративної культури на управління персоналом підприємств готельно – ресторанного бізнесу;  Розкрити методи та технології формування кадрової стратегії як складової загальної стратегії підприємств готельно – ресторанного бізнесу;  Здійснити аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства;  Виконати оцінку корпоративної системи НR- менеджменту готельного оператора;  Запропонувати програму удосконалення якості управління персоналом готельного оператора;  Оцінити ефективність реалізації запропонованих заходів. Об’єктом дослідження є корпоративна система HR- менеджменту готельного оператора. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні засади ефективного управління персоналом готельного оператора. Методи дослідження. Теоретико-методологічною основою випускної кваліфікаційної роботи є положення сучасної економічної теорії, менеджменту, економіки, праці вітчизняних і зарубіжних учених щодо дос лідження HR -менеджменту готельно-ресторанного бізнесу.
  • Item
    Міжнародна конкурентоспроможність мережі кафе-барів «DRUЗІ CAFE»
    (КНТЕУ, 2020) Анікіна Орина
    Актуальність дослідження обумовлена тим, що проблеми зростання конкуренції на вітчизняному ринку змушують вітчизняні компанії виходити на нові ринки збуту, зокрема – міжнародні, проте в цьому випадку необхідним є розробка ефективності стратегії виходу підприємства на нові ринки збуту, причому ця стратегія повинна бути конкурентоспроможною. Метою дослідження є розробка напрямів підвищення міжнародної конкурентоспроможності та формування ефективної міжнародної конкурентної стратегії вітчизняної мережі кафе з урахуванням результатів теоретичного та практичного аналізу, проведеного в процесі написання роботи. Для досягнення поставленої мети вирішено наступні завдання дослідження:  проаналізувати наукові підходи до формування міжнародної конкурентоспроможності;  навести особливості формування міжнародної конкурентоспроможності закладів ресторанного господарства;  надати організаційну характеристику сервісної діяльності мережі;  навести комплексну оцінку спроможності виходу мережі на міжнародний ринок;  проаналізувати чинники формування міжнародної конкурентоспроможності мережі;  здійснити формування стратегії фокусування для виходу на міжнародний ринок. Об’єкт дослідження – процес формування міжнародної конкурентоспроможності національної мережі кафе-барів Предметом дослідження є теоретичні та прикладні засади забезпечення міжнародної конкурентоспроможності національної мережі кафе-барів. ( дивися як у завданні) Методи дослідження:  методи теоретичного пізнання, за допомогою яких було розкрито сутність, значення та особливості конкурентоспроможності підприємства на міжнародному ринку, а також наведено методичні підходи до формування міжнародної конкурентної стратегії підприємства;  методи економічного аналізу, за допомогою яких було здійснено аналіз фінансово-господарської діяльності досліджуваного підприємства та його конкурентних позицій;  діалектичний та абстрактно-логічний (для узагальнення та формулювання висновків). Структура дослідження передбачає наявність вступу, трьох основних розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Практичне значення дослідження полягає у розробці конкурентної стратегії виходу вітчизняної мережі кафе на міжнародні ринки збуту. Інформаційна база дослідження представлена матеріалами навчальних посібників та підручників, наукових статей, Інтернет-джерел. Науковці, що досліджували дану тему: Портер М., Продан Г., Савіна Н.Б., Шипуліна В.О., Деппер Д., Серрато Д. та ін.