051 Економіка

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 23 з 23
  • Документ
    Конкурентоспроможність України на світовому ринку космічних пускових послуг
    (КНТЕУ, 2020) Астапенкова Катерина; Генералов Олександр Валентинович
    На сьогоднішній день, міжнародні та національні ринки, що спрямовані на виробництво космічної продукції та надання космічних послуг суттєво змінились в усіх провідних країнах. Найголовнішою особливістю стійкого розвитку цієї галузі є інтеграція в процес глобалізації. Космічна галузь формується під впливом факторів, котрі знаходяться за межами національних економік, з урахуванням конкурентоспроможності підприємств. Щоб забезпечити конкурентоспроможність підприємств космічної діяльності в умовах глобалізації необхідні трудові ресурси та система якості виготовленої продукції, вони обов’язково повинні відповідати міжнародним вимогам та стандартам якості. Також необхідне безперервна інтеграція інновацій у виробництво. При виконанні цих умов підприємства та установи, які спеціалізуються на космічній діяльності повинні бути гнучкими в умовах змін, які постійно трапляються на ринку. Ігнорування цих змін може призвести до втрати головної позиції на світовому ринку, що у наш час матиме серйозні наслідки для багатьох країн. Сьогодні одне з найважливіших місць у високотехнологічних секторів економіки посідає космічна галузь. Щоб підприємства мали змогу виготовляти конкурентоспроможну космічну продукцію та надавати космічні послуги потрібно залучати високопрофесійні та кваліфіковані кадри, також необхідна можливість впроваджувати високі технології та інновації у виробництво. Всі ці умови можна досягти та виконати, мобілізуючи значні кошти, а також формуючи міжнародні кооперації. Космічна галузь розвивається під сильним впливом політичних, економічних, соціальних і технологічних чинників. Високі вимоги галузі до технологічних, управлінських, і фінансових можливостей свідчать, що реалізовувати самодостатню космічну програму здатні не більше 5 -6 держав та їхніх об’єднань. При цьому зростає роль країн, що розвивають платоспроможний попит на космічні послуги. Варто зазначити, що Україна є однією з небагатьох країн, що має практично повністю замкнутий цикл будування ракетного обладнання, куди входить і ракетне паливо, готові ракетні корпуси, і космічні апарати. Дуже велика частка виробництва космічного обладнання припадає на державні підприємства, які мають підпорядковуватися Державному космічному агентству України. Україна самостійно виробляє: космічні апарати, двигуни, ракетно-космічні комплекси та ракети-носії. За весь період незалежності ракетами, які були виготовлені в Україні було здійснено 148 пусків. Ракети стартували з космодромів Плесецьк, Байконур, Воллопс, платформи «Морський старт». На орбіту було виведено близько 300 космічних апаратів на замовлення різних країн світу. Проблеми становлення та розвитку космічної галузі в Україні відображалися у наукових працях М.А. Бендикова, Н.П. Мешко, І.Л. Сазонеця, Ю.С. Алексєєв, О.В. Дегтярев, О.Л. Сафін, А.В. Черкасова та ін. Проте у вітчизняній науковій літературі напрям інноваційного розвитку досліджено не повністю, зокрема це стосується формування методологічних засад комплексного розвитку середовища, що сприяє підвищенню рівня життєздатності та виходу на міжнародні ринки інноваційних технологій ракетно-космічної промисловості України.
  • Документ
    Міжнародна економічна діяльність підприємств малого бізнесу України (на матеріалах ТOВ «ОЛ-ПРИНТ», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Швець Максим; Бохан Аліна Василівна
    Актуальність. Сьогодні малий бізнес в Україні є важливим елементом національної економіки. Функціонування малих підприємств в сучасних економічних умовах потребує від них гнучкості, мобілізації фінансових та виробничих ресурсів, використання здобутків науково -технічного прогресу. Тому одним з головних векторів реформування економіки в Україні повинна стати багатостороння підтримка розвитку малого бізнесу. Розвиток малого бізнесу є важливим фактором побудови соціально орієнтованої економіки, підвищення рівня життя населення, сприяє процесу інтеграції вітчизняної економіки у світове господарство. Малі підприємства в усьому світі відіграють важливу роль. Ефективне функціонування малого бізнесу виступає як запорука соціальної стабільності, економічної конкуренції і розвитку політично ї демократії. Розвинутим ринковим відносинам притаманні переважаючий вплив попиту зі швидкою реакцією на нього, пріоритет приватної власності, розвинута ринкова інфраструктура, дієвість та усталеність законодавства, фінансова стабільність, доступність засобів виробництва, традиції використання договірних відносин, інформаційна відкритість, відсутність корумпованості. Розвиток малого має створювати сприятливі умови для оздоровлення економіки держави: бути одним із провідних секторів економіки; розвивати конк урентне середовище та сприяти послабленню монополізму; створювати додаткові робочі місця; активніше здійснювати структурну перебудову економіки; розширювати споживчий сектор; формувати новий соціальний прошарок підприємців-власників. Теоретичні засади та практичні аспекти розвитку малого бізнесу досліджували у своїх наукових працях такі вчені як: . В. Абрамова, В. О. Дмитрук, Б. І. Косович, О. В. Мелень, Т. І. Яворська, Н. М. Яковенко та інші. Водночас подальшого дослідження потребують визначення сучасних напрямів розвитку міжнародної економічної діяльності в контексті формування національного потенціалу.
  • Документ
    Маркетинговий інструментарій просування продукції на міжнародні ринки (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ІСС Ukraine)», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Черепанський Максим; Бохан Аліна Василівна
    В умовах економічної глобалізації та посилення конкуренції на світових ринках важливу роль відіграє розвиток системи маркетингових комунікацій, а саме застосування маркетингового інструментарію при просуванні продукції на міжнародні ринки. Важливим чинником глобалізації стає зростаюча стандартизація попиту на окремих товарних ринках, унаслідок чого постає доцільною заміна диференційованих регіональних стратегій маркетингу на уніфіковану стратегію глобального маркетингу. Вплив глобалізації на рівні окремої країни характеризується ступенем взаємозв'язку її економіки зі світовою економікою. Актуальність наукової роботи зумовлена теоретичною та практичною необхідністю вивчення механізмів застосування маркетингового інструментарію з метою успішного просування продукції на міжнародні ринки. Цей процес здійснюється за допомогою механізму інформування, впливу, переконання і стимулювання ринкових суб’єктів до споживання продукції. Арсенал інструментарію, включає: рекламу, стимулювання збуту, особистий продаж, формування громадської думки, прямий маркетинг, спонсорство, продукт-плейсмент, брендинг та ін. Дослідження питання розроблення та застосування маркетингового інструментарію просування продукції на міжнародних ринках, а також перспективних напрямів розвитку міжнародного маркетингу присвячені публікації таких вчених, як: А. О. Дериколенко, С. М. Ілляшенко [13], В. В. Добрянська, І. О. Куртіна. У своїх працях вони аналізують сутність, особливості здійснення та тенденції розвитку просування та ефективного продажу продукції. Вплив маркетингового середовища на діяльність підприємств дослідили зарубіжні та вітчизняні економісти-вчені: А. Маслоу, М. Портер, Ф. Котлер [18], А.О. Старостіна, В.А. Полторак, В.М. Бондаренко, С.С. Гарковенко. Такі науковці, як Т. В. Білоус, О. М. Ковінько, Н. П. Слободяник дослідили взаємозв’язок між економічною рецесією та маркетинговими методами стимулювання продажів. Разом з тим, окреслена наукова проблематика потребує більш поглибленого дослідження в контексті необхідності оновлення механізмів застосування маркетингового інструментарію у міжнародній діяльності.
  • Документ
    Стратегії підвищення національної конкурентоспроможності на міжнародному ринку освітніх послуг (на матеріалах відділу міжнародних зв’язків КНТЕУ, м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Тропиніна Аліна; Гринюк Наталія Андріївна
    Актуальність теми дослідження. Протягом останнього десятиліття відбувається утворення глобальної економічної системи нового типу – економіки знань – що значно підвищує роль освіти як генератора інновацій та джерела людського потенціалу. Враховуючи незворотні процеси глобалізації та нові виклики світової пандемії система вищої освіти стоїть на порозі фундаментальних трансформаційних зрушень. На фоні цього стає зрозумілим, що національний освітній розвиток не може відбуватися відокремлено від світової спільноти і повинен бути супроводжений процесами інтернаціоналізації та інтеграції в глобальний простір. Україна чітко визначила орієнтир на входження в освітній простір Європи і наразі уряд працює над створенням загальнонаціональної стратегії інтернаціоналізації вищої освіти. У таких умовах актуальним для університетів, як основних трансферів знань і технологій у сучасному суспільстві, є конструювання власних моделей міжнародної діяльності, що виведуть рівень якості вітчизняної освіти на новий рівень і забезпечать її конкурентоспроможність на світовому ринку. Ступінь розробки наукової проблеми. Конкурентоспроможність освіти як на національному так і на інституційному рівні протягом останніх двадцяти років є предметом численних наукових праць. Серед вітчизняних дослідників питанням визначення факторів її міжнародної конкурентоспроможності та загальним процесом розвитку займаються Л. Л Антонюк [14], В. І. Сацик [5], І. О Царенко [4] та ін.. Зарубіжний досвід стратегічного формування конкурентних освітніх переваг ретельно висвітлено у працях таких вчених, як Ф. Альтбах [12], С. Марджинсон [6], Х. Хорт [9] та багатьох інших. Окремо слід виділити доробки Х. де Віта та Дж. Тайт [18], в яких зосереджена увага на необхідності інтернаціоналізації як компоненти стратегічного розвитку університету та освіти загалом. В українській науковій літературі розкриття даної теми тільки починає набирати обертів, стимулом до якого стали колективні розробки групи науковців Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України [19], які одними з перших провели комплексний аналітичний огляд вітчизняного та зарубіжного досвіду інтернаціоналізації і визначили стратегічні орієнтири підвищення якості української освіти до рівня європейської. Тим не менш, питання стратегій виходу вітчизняних університетів на міжнародний ринок залишається дискусійним і потребує подальшого опрацювання.
  • Документ
    Формування міжнародного іміджу України у вимірі її інвестиційної привабливості (на матеріалах Асоціація «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)» м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Страхіцький Святослав; Корж Марина Володимирівна
    Актуальність теми роботи. Дослідження досвіду розвитку національних економік провідних країн світу, а також економічної сутності категорії «інвестиції» дають змогу дійти висновку, що інвестиції, в тому числі іноземні, є одним з провідних чинників економічного розвитку країни, який зумовлює його високі темпи. Слід звернути увагу, що за умов масштабного, глибокого характеру іноземних інвестицій, є можливість залучити до інвестиційного процесу потужні закордонні джерела капіталу, що здатні впливати не лише на ефективність діяльності окремих підприємств галузей національної економіки і території держави в цілому. Сукупність політичних, економічних, соціальних та юридичних умов, що формують інвестиційний клімат держави, впливають на активність надходження капіталу, в тому числі з-за кордону. Підвищення ділової активності та інтересу бізнесу до реалізації ефективних інноваційних проектів, освоєння ресурсного потенціалу, а також створення нових робочих місць в значному ступені залежить від позитивного іміджу країни. Слід зазначити, що імідж країни в сучасному суспільстві відіграє значну роль, перетворюючись на один з основних ресурсів, який визначає перспективи його розвитку та можливість залучення іноземних інвестицій. Це обумовлює актуальність теми даної кваліфікаційної роботи. Аналіз рівня розробленості теми. Значний внесок у дослідження і розроблення питань, пов’язаних із формуванням іміджу країни (території), зробили такі вчені: Н. Могильна, В. Омельяненко, В. Садовий [8], А. Панкрухін [11], В. Марпин [19]. Питанням, пов’язаним з дослідження інвестиційних процесів присвячені праці С. Максименко, А. Асаул [2], Н. Макарій [18], О. Іщук, В. Кулініч [12], В. Кирик [14]. Однак з розвитком процесів транснаціоналізації та глобалізації, одним з проявів яких є переміщення капіталів між різними рівнями світогосподарської системи, дане питання потребує додаткового опрацюван ня.
  • Документ
    Міжнародна економічна діяльність підприємств малого бізнесу України (на матеріалах ТОВ “БКУ”, м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Руденко Ігор; Шнирков Олександр Олександрович
    АНОТАЦІЯ Руденко І. В. Міжнародна економічна діяльність підприємств малого бізнесу України (на матеріалах ТОВ “БКУ”, м. Київ). Із розвитком та трансформацією економіко-політичних процесів, малий бізнес дедалі більше почав відігравати вирішальну роль у світовій економічній системі, ставши одним із рушієм прогресу в усіх його проявах. Життєво важливий внесок у економічний розвиток – це здатність показати економічно та соціально вигідні наслідки малого підприємства як сфери стратегічного інтересу для економіки. В цілому малі підприємства створені в дуже різнома нітній, неоднорідній, гнучкій, динамічній та пристосованій реальності. «Здоров’я» економіки залежить як від кількості та динаміки малих підприємств, так і від їх успіху на ринку. На основі проведеного аналізу ринку меблевої продукції та різного покриття, слід виділити тенденції щодо розширення ринку у майбутньому, що свідчить про зростаючий споживчий попит та збільшення будівничих проектів. Проведено комплексну оцінку фінансового стану ТОВ «БКУ», а також ефективність ведення зовнішньоекономічної діяльності. Доцільно сказати, що підприємство демонструє стійко зростаючі показники, що відображаються як в натуральній, так і вартісній формі. У дослідженні запропонована альтернативна зовнішньоторговельна операція, яка на думку автора є не менш вигідною для ТОВ «БКУ» порівняно із існуючою. Встановлено, що на ефективність альтернативної господарської діяльності найбільше впливають мікро- та макроекономічні фактори, а також ступінь міжнародних відносин України. Ключові слова: мале підприємство, міжнародна економічна діяльність, зовнішньоторговельний контракт, меблева промисловість, національна економіка ANNOTATION Rudenko I. International economic activity of small business enterprises of Ukraine (based on LLC “BKU”). With the development and transformation of economic and political processes, small business has increasingly begun to play a crucial role in the world economic system, becoming one of the drivers of progress in all its manifestations. A vital contribution to economic development is the ability to show the economically and socially beneficial consequences of a small enterprise as an area of strategic interest to the economy. In general, small businesses are created in a very diverse, heterogeneous, flexible, dynamic and adapted reality. The "health" of the economy depends on both the number and dynamics of small businesses and their success in the market. Based on the analysis of the market of furniture products and various coatings, it is necessary to identify trends in the future market expansion, which indicates a growing consumer demand and an increase in construction projects. A comprehensive assessment of the financial condition of BCU LLC, as well as the effectiveness of foreign economic activity. It is w orth noting that the company demonstrates steadily growing indicators, which are reflected in both physical and value form. The study proposes an alternative foreign trade operation, which in the author's opinion is no less profitable for BCU LLC compared to the existing one. It is established that the efficiency of alternative economic activity is most influenced by micro - and macroeconomic factors, as well as the degree of international relations of Ukraine. Key words: small enterprise, international eco nomic activity, foreign trade contract, furniture industry, national economy.
  • Документ
    ЕКСПОРТНА СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА (ЗА ВИДАМИ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ) На матеріалах підприємства ТОВ «ВІАКОМ» м. Київ
    (КНТЕУ, 2020) Полатов Денис; Генералов Олександр Валентинович
    Формування стійких передумов розвитку підприємства є найважливішою управлінським завданням. Її рішення вимагає як пошуку необхідних ресурсів, так і відповідних змін в системі управління. Обґрунтування моделей розвитку підприємств на підставі механізмів міжнародного співробітництва дозволяє вирішувати подібні завдання саме в умовах ресурсних обмежень, і перш за все - дефіциту інвестиційних ресурсів. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства це сфера господарської діяльності, пов'язана з міжнародною виробничою інтеграцією і кооперацією, експортом і імпортом товарів і послуг, виходом на зовнішній ринок. Зовнішньоекономічна діяльність є складовою частиною всієї роботи більшості підприємств. Практичне розв'язання цього завдання безпосередньо залежить від правильно обраної та реалізованої стратегії управління експортним потенціалом, сформованої структури управління експортною діяльністю, а також від якісного обліку і контролю експортної діяльності підприємства. В даний час у підприємств, які здійснюють експортну діяльність, як правило, відсутні стратегії збуту продукції на зовнішніх ринках, а планування експортної діяльності обмежується лише оцінкою майбутніх продажів без будь-якої прив'язки до виробництва. Особлива важливість вибору найбільш оптимальної експортної стратегії пов'язана з більш серйозними труднощами, які супроводжують процес реалізації товару на зарубіжному ринку. Планування вступу на цей ринок вимагає врахування великої кількості зовнішніх і внутрішніх факторів, здатних або послужити причиною до успішного завоювання зовнішнього ринку при чіткому їх аналізі, або навпаки ускладнити виконання завдання виходу на обраний ринок. Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що в сучасних умовах господарювання особливої актуальності для підприємств набувають питання підвищення прибутковості. Одним з напрямків досягнення подібних цілей є підвищення ефективності експортної діяльності підприємства. дозволяє визначити особливості його діяльності, недоліки в роботі і причини їх виникнення, а також на основі отриманих результатів виявити найбільш раціональні напрямки розподілу фінансових ресурсів. Результати аналізу рівня економічного потенціалу підприємства дозволяють виявити вразливі місця, що потребують розробки заходів по їх ліквідації. Аналіз рівня розробленості теми. Така багатогранна категорія як «економічний потенціал» викликає інтерес у багатьох вчених. У науковій літературі використовуються різні визначення економічного потенціалу, його структури і методів вимірювання, однак застосувати їх для підприємств будівництва без відповідних уточнень галузі не можна. Істотний внесок у розробку теоретичних і методичних аспектів здійснення зовнішньоекономічної діяльності підприємства в різний час внесли Ю.Н. Бахрамов, Н.І. Діденко, Л.Є. Стровский, Л.А. Какорін, Ф. Котлер, Н.К. Моїсеєва і ін. Серед сучасних вчених, викласти проблеми аналізу економічного потенціалу, можна виділити Т. М. Мельник, Л.П. Сєрова, К. І. Ладиченко, , Л.Л. Антонюк, М.О. Карпенко та інші. Проте, теоретико-методологічна основа для оцінки експортної стратегії підприємства на сьогоднішній день не була остаточно сформована
  • Документ
    Інституційний механізм міжнародного співробітництва протидії іллегалізації економічної діяльності (на матеріалах Київської торгово-промислової палати, м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Олєйніков Микита; Бохан Аліна Василівна
    ОЛЄЙНІКОВ М., 2 курс (ОС «магістр»), ФМТП КНТЕУ, спеціальність «Економіка», спеціалізація «Міжнародна економіка» Випускна кваліфікаційна робота присвячена дослідженню питанням інституційного механізму протидії іллегалізації економічної діяльності. Визначили сутнісні характеристики та структура іллегалізації економічної діяльності, з’ясували зміст інституційного механізму протидії іллегалізації економічної діяльності, провели оцінку ефективності діяльності та зовнішньоекономічної парнерської діяльність Київської Торгово -промислової палати. Також запропонували вдосконалення інституційного механізму протидії іллегалізації економічної діяльності за рахунок зарубіжного досвіду. Ключові слова: протидія, іллегалізація, зовнішньоекономічна діяльність, ефективність, зовнішня торгівля, митні платежі, податки. OLIEINIKOV M., 2nd year (OS "Master"), FMTP KNTEU, specialty "Economics", specialization "International Economics" The final qualifying work is devoted to the study of the institutional mechanism of counteracting the illegalization of economic activity. The essential characteristics and structure of illegalization of economic activity were determined, the content o f the institutional mechanism of counteraction to illegalization of economic activity was clarified, the efficiency of activity and foreign economic partnership activity of the Kyiv Chamber of Commerce and Industry was assessed. They also suggested improving the institutional mechanism for counteracting the illegalization of economic activity at the expense of foreign experience. Key words: counteraction, illegalization, foreign economic activity, efficiency, foreign trade, customs payments, taxes.
  • Документ
    Експортна стратегія підприємств (за видами економічної діяльності) (на матеріалах ТОВ «АРІС-ПАК», м. Біла Церква)
    (КНТЕУ, 2020) Нікітіна Катерина; Бохан Аліна Василівна
    Стрімкий та неухильний розвиток конкуренції на світовому ринку зумовлює необхідність дослідження проблем ефективного ведення бізнесу в умовах мінливості зовнішнього середовища. У цьому складному процесі особливе місце посідає процес розробки експортної стратегій, поглиблення досліджень якої є передумовою підвищення ефективності діяльності вітчизняни х компаній на зовнішніх ринках. Актуальність обраної теми полягає в тому, що на даному етапі світових ринок характеризується високими темпами зростання, що дає можливість суб’єктам міжнародної економічної діяльності ефективно розвиватися на його теренах. Однак зовнішнє середовище є досить мінливим та висококонкурентним. Ці фактори у поєднанні з низькою якістю аналітики ринків експорту та незбалансованістю стратегічного планування можуть призвести до значних фінансових втрат через неправильно обраний та сформований план виходу на зовнішній ринок. Тому існує необхідність детального дослідження експортних стратегій, щоб обрати найдоцільнішу для конкретного суб’єкту господарювання з урахування його особливостей. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретичний аналіз вибору економічних стратегій експорту підприємства та методи їх практичного застосування досліджували такі науковці, як: І Ансофф, І. Дахно, Л. Довгань, Ф. Котлер, О.Е. Кузьмин, М. Портер, О. Рогач, А. Чандлер та інші. У своїх працях вони розкривають сутність поняття «експортна стратегія» та визначають підходи до їх класифікації. Проте, незважаючи на численні наукові доробки, все ще недослідженим є питання вибору та імплементації експортних стратегій на практиці, що є актуальними в сучасних умовах експортної діяльності підприємства-суб’єкта міжнародної економічної діяльності.
  • Документ
    Малий бізнес у міжнародних торговельних відносинах (на матеріалах ТОВ «Агропродукт», м. Знамянка, Кіровоградська обл.)
    (КНТЕУ, 2020) Мішіріченко Анна; Кудирко Людмила Петрівна
    АНОТАЦІЯ Мішіріченко Анна Євгенівна. Малий (середній) бізнес у міжнародних торговельних відносинах Випускна кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 051 «Економіка». Київський національний торговельно-економічний університет, 2020. Випускна кваліфікаційна робота містить теоретико-методологічні засади діяльності малого та середнього бізнесу у міжнародних торговельних відносинах та пропозиції щодо удосконалення сучасних процесів виходу підприємств на нові зарубіжні ринки. В перебігу дослідження проведено ґрунтовний аналіз фінансового стану ТОВ «Агропродукт», оцінку міжнародного бізнес-середовища та аналіз організації маркетингу у міжнародній економічній діяльності підприємства. Проведений аналіз дозволив сформулювати пропозиції щодо механізму удосконалення процесів маркетингу на міжнародних ринках та здійснити розрахунки прогнозу щодо діяльності ТОВ «Агропродукт» з урахуванням запропонованих заходів та рекомендацій. Ключові слова: малий та середній бізнес, бізнес-середовище, зовнішньо-економічна діяльність, конкурентоспроможність, стратегія просування. ANNOTATION Mishirichenko Anna Yevgenivna. Small (medium) business in international trade relations Final qualifying work on the receipt of educational master's degree after specialty 051 "Economics". Kyiv national trade and economic university, 2020. The final qualification work contains theoretical and methodological principles of small and medium business in international trade relations and proposals for improving modern processes of entry of enterprises into new foreign markets. In the course of the research, a thorough analysis of the financial state of the " Agroproduct" Ltd., an assessment of the international business environment and an analysis of the marketing in the international economic activity of the enterprise. The conducted analysis allowed to set forth suggestions in relation to the mechanism of improvement of marketing processes in international markets and to carry out the calculations of prognosis in relation to activity of Agroproduct Ltd., taking into account the proposed activities and recommendations. Keywords: small and medium business, business environment, foreign economic activity, competitiveness, promotion strategy.
  • Документ
    Риики в міжнародній інвестиційній діяльності (на матеріалах ТОВ «МЕТАЛІНВЕСТЛТД», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Маньковський Богдан; Лежепьокова Вікторія Геннадіївна
    Міжнародна економічна діяльність і, зокрема, операції, пов’язані з інвестиційними проектами в умовах невизначеності, притаманній поточній ситуації у світі, пов’язані зі значними ризиками, що виникають як всередині підприємств-учасників бізнес-відносин, так і у зовнішньому середовищі. За таких умов особливо важливим для суб’єктів міжнародних комерційних відносин є впровадження якісних та ефективних систем ідентифікації ризиків з метою вироблення адекватних вимогам та поточному стану систем оптимізації їх рівня. З огляду на це, процес управління ризиками в цілому та пов’язаними з міжнародною інвестиційною діяльністю знаходиться у колі наукових інтересів значної кількості науковців. Дослідження ризику як економічної категорії та інструметів управління ним у своїх працях досліджували такі вчені як О. В. Стрельченко, І. М. Посохов, Ю. В. Жадан, О. О. Нестеренко, О. М. Герасименко, Н. В. Зачосова, О. В. Топоркова, Н. С. Акімова, Т. А. Наумова, А. С. Бритвєнко, Т. В. Запорожець, Т. С. Смовж. Власне інвестиційні ризики та інструментарій їх ідентифікації та оптимізації вивчали зокрема В. О. Кучменко, В. В. Загоровська, П. А. Стецюк, Т. В. Семенова, О. С. Протопопова, Н. В. Кузнєцова, П. І. Бідюк, Н. В. Трусова, В. О. Терновський, О. І. Зайцева, А. В. Бериславська. Водночас подальшого дослідження потребують питання оцінки та мінімізації ризиків міжнародної інвестиційної діяльності підприємств, які працюють на зрілих ринках, що і обумовило вибір теми випускної роботи.
  • Документ
    Вплив політики валютного курсу на умови зовнішньої торгівлі країни» на базі установи: «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ
    (КНТЕУ, 2020) Макаренко Олена; Корж Марина Володимирівна
    АНОТАЦІЯ Макаренко О. О. Вплив політики валютного курсу на умови зовнішньої торгівлі країни Випускна кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю «Економіка», спеціалізацією «Міжнародна економіка». Роботу присвячено аналізу впливу політики валютного курсу на зовнішню торгівлю країн. У першому розділі проведено дослідження теоретичних основ валютно-курсової політики, розглянуто еволюцію концепцій валютних курсів, особливості формування та регулювання валютного режиму. У другому розділі проаналізовано вплив політики валютного курсу на динаміку зовнішньої торгівлі країн ЄС та СНД, за умови функціонування різних валютних режимів та здійснено аналіз впливу політики валютного курсу на зовнішню торгівлю України. У третьому розділі запропоновано план її трансформації. Ключові слова: політика валютного курсу, валютна система, валютний режим, валютні інтервенції, зовнішня торгівля, обмінний курс. SUMMARY Makarenko O. O. The impact of exchange rate policy on the conditions of foreign trade Master's thesis of specialty of «Economics», specialization of «Іnternational economics». This master's thesis is focused on the impact of exchange rate policy on the conditions of foreign trade. In the first section, the theoretical foundations of the exchange rate policy formation process are researched, the exchange rate theories, forms of exchange rate regimes and foreign exchange regulations are described. In the second section, the effects of exchange rate policies on the foreign trade of the EU and the CIS countries are analyzed and the impact of exchange rate policy on the conditions of foreign trade of Ukraine is studied. In the third section, the plan of its transformation is proposed. Key words: exchange rate policy, currency system, exchange-rate regime, foreign-exchange intervention, foreign trade, exchange rate.
  • Документ
    Стратегічне партнерство між Україною та Європейським Союзом в торговельно-економічній сфері (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати(ICC Ukraine)» м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Кубрак Аліна; Осика Сергій Григорович
    Актуальність теми. Розвиток сучасних міжнародних відносин зіштовхує країни з новими викликами у сфері спіпробітництва. Саме багатосторонні та двосторонні договори віддзеркалюють прагнення країн до поглиблення взаємовідносин. У процесі побудови таких відносин поширеним став початок стратегічного партнерства між країнами. Під стратегічним партнерством розуміється взаємодія та співробітництво між країнами, що має довгостроковий характер і спрямоване на досягнення національних інтересів кожного з країн-партнерів. Актуальність обраної теми дослідження полягає у потребі вивчення змісту стратегічного партнерства між країнами, тому є необхідність аналізу форм та методів міждержавного стратегічного партнерства з урахуванням пріоритетності національних інтересів держави. Є потреба дослідити відносини«Україна-Європа», проаналізувати результати їх співробітництва у торговельно-економічній сфері і дати оцінку ефективності дво- та багатостороннього партнерства між країнами. Окремі аспекти питання налагодження та розвитку стратегічного партнерства між країнами стали предметом досліджень багатьох науковців: О. Білоруса, І. Бінько, А. Гальчинського, В. Гейця, Б. Губського, Д. Лук’яненка, А. Мазаракі, В. Мунтіяна, Ю. Макогон, В. Новицького, Ю. Пахомова, І. Філіпова та ін. Проте неоднозначність визначення поняття «стратегічне партнерство» та його складових в економічній літературі також обумовлює актуальність даного дослідження. Вивчення праць вказаних науковців дозволяє ґрунтовно підійти до розкриття сутності дослідження, а також виявити питання, що залишаються невирішеними.
  • Документ
    Залучення інвестицій у проєкти відновлюваної енергетики (на матеріалах ТОВ «ДІКСІ ГРУП», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Корогод Альона; Кудирко Людмила Петрівна
    Актуальність теми дослідження. На тлі стрімкого зростання чисельності населення і збільшення рівня світового ВВП відбувається катастрофічне виснаження ресурсного капіталу. Уникнути негативних наслідків, викликаних глобалізаційними процесами, можливо за умови забезпечення стійкого розвитку і використання нетрадиційної джерел енергії. Більше того, питання використання відновлюваних джерел енергії є визначальною ціллю UN Sustainable Development Goals та позитивним чином впливає на вирішення глобальних проблем людства, серед яких і енергетика. Відповідаючи постійно зростаючим потребам в енергії, та тенденціям трансформації енергетичних ринків, уряди країн намагаються стимулювати вливання інвестиційних коштів у проєкти ВДЕ, змінюючи сценарії розвитку, запроваджуючи нову політику та акцентуючи увагу на альтернативних видах палива та питаннях енергоефективності. Ступінь розробки наукової проблеми. Зважаючи на значущість розвитку відновлюваних джерел енергії у розрізі сфер економіки, екології і енергобезпеки, у науковому і експертному співтовариствах питанням розвитку відновлюваних джерел енергії приділяється найпильніша увага. Дослідженнями економічного розвитку альтернативної енергетики займалися такі вітчизняні вчені: А.С. Завербний [1], В. А. Лавренчук [2], С.О. Кудря [3], М.М. Кузьміна [4]. Серед зарубіжних дослідників значні напрацювання у сфері використання альтернативних джерел мають: М. Huber, D. Dimkova, T. Hamacher [5] та D. Spencer [6]. Попри значний науковий доробок вчених, деякі проблемні питання залишаються недостатньо вивченими, тому виникає потреба в аналізі інвестиційних потоків в проєкти ВДЕ та оцінювання результативності залучення фінансування з метою розробки рекомендацій щодо його стимулювання, активізації інноваційно-інвестиційної діяльності. Це зумовило вибір теми, визначило її мету й основні дослідницькі завдання. Метою випускної кваліфікаційної роботи є доказове обґрунтування необхідності залучення інвестиційних коштів та вироблення практичних 5 пропозицій, спрямованих на вдосконалення механізмів стимулювання розвитку альтернативної енергетики України. Виходячи з мети дослідження, були поставлені наступні завдання: - здійснити порівняльний аналіз теоретичних та методичних підходів до дослідження проблем світової енергетики; - провести дослідження динаміки, секторальних та регіональних пріоритетів залучення іноземних інвестицій у проєкти відновлюваної енергетики; - оцінити фактори впливу зовнішнього середовища на розвиток сектору альтернативної енергетики України; - проаналізувати результативність залучення іноземних інвестицій у проєкти відновлюваної енергетики України; - дослідити пріоритетність та доцільність активізації інвестицій у сектор «зеленої» енергетики; - на основі прогнозу з використанням сценарного підходу, розробити рекомендації щодо стимулювання розвитку сектору ВДЕ та залучення інвестиційних коштів
  • Документ
    НЕЕКОНОМІЧНІ МЕТОДИ РЕГУЛЮВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ ЧЛЕНСТВА В СОТ (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати(ICC Ukraine)» м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Канарова Анастасія; Дугінець Ганна Володимирівна
    Актуальність обраної теми. На сучасному етапі розвитку міжнародних торговельних відносин національні економіки світу стали більш тісно пов’язані одна з одною. Підтвердженням цього є прагнення більшості країн світу лібералізувати власну торгівельно-економічну діяльність та долучитися до системи міжнародної торгівлі на правах членів Світової організації торгівлі. Саме тому СОТ вважається однією з найпотужніших міжнародних структур, яка діє як форум для проведення переговорів, врегулювання суперечок та огляду торговельної політики держав-членів. Крім того, оскільки міжнародна торгівля залишається основною рушійною силою розвитку національної економіки кожної держави, вона потребує ефективного регулювання з боку міжнародних організацій. Таким чином, вже протягом70-ти років від початку діяльності системи ГАТТ/СОТ її основною метою залишається лібералізація світових торговельних відносин за допомогою тарифних та нетарифних методів. Серед зазначених інструментів важливе місце займають неекономічні регулятори зовнішньоекономічної діяльності між країнами-членами СОТ. Отже, в умовах поширення«вільної торгівлі» вивчення методів регулювання світової торгівлі СОТ, зокрема неекономічних, є актуальним із точки зору розуміння ефективності торговельної політики держав.
  • Документ
    Вплив ТНК на економічний розвиток України (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ІСС Ukraine)», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Зленка Ілля; Шнирков Олександр Олександрович
    Актуальність нашого дослідження полягає в тому, що сьогодні зростає вплив науково-технічного прогресу на розвиток транснаціонального капіталу, а також здійснюється прискорений розвиток і вдосконалення факторів виробництва, що використовуються ТНК. В останні роки на територіях окремих держав немає потреби в надвеликих підприємствах, розрахованих на світовий ринок. У ряді країн можна створити заводи, що виробляють однакову продукцію за однією технологією, тобто уніфікувати виробництво на міжнародному рівні та організувати спільне виробництво з підприємствами, розташованими в різних частинах земної кулі. Результатом науково-технічного прогресу стала сучасна технологія, яка дає змогу об’єднати підприємства, які спеціалізуються на виробництві різних видів продукції, але пов’язані виробничими відносинами в рамках однієї корпорації. Раніше такі підприємства належали різним фірмам або були незалежними комерційними підрозділами. Зараз, підпорядковані одній транснаціональній компанії, вони є частиною загального міжнародного виробничого комплексу. Важливим досягненням нового ет апу науково-технічного прогресу останньої третини ХХ століття є спрямування на розвиток електроніки, інформатики, біотехнології, виробництва нових композиційних матеріалів. З а цих умов «матеріальні» та «інтелектуальні» фактори виробництва міняються місцями. Розвиток супутникового зв’язку, новітніх транспортних засобів та засобів зв’язку утворює своєрідний механізм руху інформації, що дозволяє підтримувати постійний зв’язок з будь-якою точкою світу та сприяє розвитку міжнародних мереж підприємств, пов’язаних між собою єдиним виробничим процесом. Перебуваючи в різних країнах, ними можна керувати з одного центру та за єдиним планом. Миттєва інформація про виробництво, збут, прибутковість тощо на всіх об’єктах за допомогою комп’ютерних технологій та сучасних засобів оптичного та космічного зв’язку сприяє своєчасному прийняттю рішення про внесення змін у глобальному масштабі. Таким чином, транснаціональні компанії можуть розміщувати виробництво в будь-якій точці світу – там, де це їм вигідно, не ускладнюючи себе національними кордонами. В одних випадках близькість сировини є дуже важливою, дуже громіздкою, дорогою для транспортування, в інших використовується близькість місцевого ринку. ТНК можуть залучати кваліфіковану робочу силу або, навпаки, використовувати величезний резерв дешевої та низькокваліфікованої робочої сили в країнах, що розвиваються. У всіх цих випадках виробництво фокусується на виробництві продукції, що має споживчий попит і яка постачається на будь-який ринок або регіон, звідки її виробництво є найбільш вигідним. Виробництво стає глобальним, є компанії, які працюють «по всьому світу». На рубежі двадцятого і двадцять першого століть багато уваги приділяється транснаціональним компаніям. Сьогодні у світовій економіці немає жодного значного процесу, який би відбувався без участі транснаціональних компаній. Вони беруть як пряму, так і опосередковану участь у світових економічних та політичних процесах. Хоча транснаціональні компанії працюють у світовій економіці, їх вплив поширюється на політичну сферу, що дозволяє розглядати транснаціональні компанії поряд з державами та міжнародними організаціями. Таким чином, ми переконані, що без вивчення діяльності ТНК неможливо правильно оцінити та прогнозувати розвиток економічних процесів в економіці будь-якої країни, включаючи Україну. Аналіз рівня розробленості теми. Дана тема була предметом досліджень таких вчених, як: Л. П. Ануфрієва, М. М. Богуславський, Г. К. Дмітрієва, М. І. Кулагіна, С. С. Щеглова, Ю. В. Аджубей, Перетерський І. С., Крилов С. Б. та інших. Загалом дослідження даної теми у різних дослідників є досить суперечливим і неоднозначним, тому феномен транснаціональних компаній і досі є дискусійним питанням як у спеціалістів, що займаються дослідженням сучасних міжнародних відносин, так і у керівників держав, а також і у політичних діячів.
  • Документ
    ОРГАНІЗАЦІЯ МІЖНАРОДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЕКСПЕДИТОРСЬКИХ ФІРМ (на матеріалах підприємства: «Кий Авіа Карго» м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Гринько Марія; Гринюк Наталія Андріївна
    АНОТАЦІЯ Гринько Марія Костянтинівна. Організація міжнародної діяльності експедиторських фірм. На матеріалах підприємства: ТОВ «Кий Авіа Карго» м. Київ. Випускна кваліфікаційна робота присвячена вивченню теоретичних засад та практичних особливостей організації транспортно-експедиторських фірм. Дослідження виконано на матеріалах підприємства: ТОВ «Кий Авіа Карго» м. Київ. У роботі проведено комплексне ознайомлення з діяльністю підприємства: ТОВ «Кий Авіа Карго». Робота включає аналіз особливостей здійснення діяльності підприємства ТОВ «Кий Авіа Карго» та визначення впливу ряду зовнішніх факторів на здійснення ним операцій з міжнародного експедирування вантажів. На основі аналізу міжнародної діяльності експедиторських фірм розроблено пропозиції щодо їх удосконалення, обґрунтовано ефективність стратегій. В результаті проведеного дослідження визначено сутність та особливості міжнародної діяльності експедиторських фірм, проведено аналіз світового ринку транспортно-експедиторських послуг, обґрунтуванні напрями підвищення ефективності організації міжнародної діяльності експедиторської фірми ТОВ «Кий Авіа Карго» та здійснено прогнозну оцінку ефективності організації міжнародної діяльності експедиторської фір ми ТОВ «Кий Авіа Карго». Ключові слова: організація міжнародної діяльності, аналіз світового ринку, експедиторські фірми, транспортно-експедиторські послуги, оцінка ефективності, ефективність стратегій ANNOTATION Maria Hrynko. Organization of international activity of freight forwarding companies. A case study of Kiy Avia Cargo Ltd, Kyiv. The final qualifying work is focused on study of theoretical basis and practical peculiarities of freight forwarding companies work. Study is based on the wor k of Kiy Avia Cargo Ltd in Kyiv. The work provides a comprehensive acquaintance with the activities of Kiy Avia Cargo Ltd. It includes the analysis of the peculiarities of the activity of Kiy Avia Cargo Ltd. and the determination of the influence of a number of external factors on the implementation of international freight forwarding operations. Based on the analysis of the international activity of freight forwarding companies, proposals for their improvement have been developed and the strategies efficiency has been substantiated. As a result of the study, the essence and features of the international activities of freight forwarding companies were determined, the world market of freight forwarding services was analyzed, the directions of increasing the efficiency of the international activity of the freight forwarding company Kiy Avia Cargo Ltd were substantiated. Moreover, predictive assessment of international freight forwarding activities efficiency of Kiy Avia Cargo Ltd was made. Keywords: organization of international activity, world market analysis, freight forwarding companies, freight forwarding services, efficiency assessment, strategies efficiency
  • Документ
    Національна економічна безпека України в умовах глобальних викликів (на матеріалах Асоціації«Український національний комітет МТП, м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Власенко Владислав; Кудирко Людмила Петрівна
    Національна безпека є наріжним каменем державотворення і, без сумніву, це також стосується і становлення Української держави. Наразі Україна у безпековому вимірі протистоїть безпрецедентним загрозам. Бажання належним чином відстояти національні інтереси та при цьому продовжувати вигідний нам шлях розвитку, забезпечувати захист інтересів наших громадян від загроз розвідувально-підривного, терористичного, кіберінформаційного, техногенного і іншого характеру, настання яких можливе через ураження об'єктів критичної інфраструктури, зумовлюють необхідність раціонального системного підходу до побудови належної нормативно-правової бази щодо захисту об’єктів критичної інфраструктури. Досить вагомими були і лишаються економічні загрози національній безпеці України. Серед ключових завдань політики національної безпеки у внутрішній сфері було виділено забезпечення прийнятного рівня економічної безпеки, що неможливе без здійснення структурної перебудови і підвищення конкурентоспроможності національної економіки. Це стало причиною розробки і затвердження 14 вересня 2020 р. нової Стратегії національної безпеки України [37]. Таким чином, виявлення й узагальнення закономірностей та тенденцій у сфері національної безпеки України, обґрунтування з їх урахуванням рекомендацій для прийняття відповідних державних рішень набуває в сучасних умовах першорядного значення. Крім того, актуальність цієї теми зумовлена посиленням ризиків глобалізаційного рівня на стан економічної безпеки держав, що інтегровані у систему світогосподарських зв’язків. Однією із важливих передумов протидії цим ризикам та контролю їх на прийнятному рівні є обрання релевантного аналітичного інструментарію для їх оцінювання. На сучасному етапі (2015-2020 рр.), що характеризується вченими як епоха глобалізації, питання економічної безпеки не втратило своєї гостроти, а навпаки, ще більше актуалізувалося. Це зумовлено діалектичною суперечністю, яка проявляється, з одного боку, у стрімкому розвитку процесів лібералізації та інтеграції, що призводять до відкритості та взаємозалежності національних економік, розвитку глобального ринку, в умовах якого політична замкнутість та економічний ізоляціонізм окремих держав не мають змісту; а з іншого – постає проблема самозбереження та розвитку окремих суверенних держав, їх політичного та економічного самоутвердження на міжнародній арені. На початку XXI ст. глобалізація фінансової сфери, що проявляється у розвитку ринку євровалют, системі транснаціональних банків, формуванні розгалуженої мережі офшорів і глобальних комп'ютерних мереж, які забезпечують миттєві переміщення капіталів, створює можливість руйнування навіть стійких економічних систем, зумовлюючи адекватні політичні зміни. Передчуття негативних наслідків глобалізації привело до розробки у багатьох країнах світу концепцій національної безпеки, базовими елементами яких стали економічна та фінансова безпека.
  • Документ
    Політики «економічного прориву»: світовий досвід (на матеріалах Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Вівич Ірина; Дугінець Ганна Володимирівна
    АНОТАЦІЯ Вірич Ірина Олегівна. ««Політики «економічного прориву»: світовий досвід» (на матеріалах Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, м. Київ) Випускна кваліфікаційна робота присвячена актуальній проблемі економічного зростання країни та формування засад політики «економічного прориву». Дослідження виконано на матеріалах Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. У роботі проведено дослідження проблематики «економічного прориву», досліджено досвід країн Латинської Америки в процесі проведення політики прискореного економічного зростання та розроблено механізм формулювання пріоритетів довгострокової стратегії розвитку країни та успішності проведення політики «економічного прориву» На основі аналізу складових довгострокової стратегії розвитку країни розроблено пропозиції щодо їх формування в українських реаліях. В результаті проведеного дослідження запропоновано і описано пріорітетні напрями розвитку України в утворенні складових «економічного прориву». Також, проведено статистичну оцінку успішності запропонованої політики та сформовано прогноз динаміки ВВП України як основного показника економічного зростання. Ключові слова: політика «економічного прориву», проривна економіка, економічне диво, прискорене економічне зростання, стратегія розвитку країни. ANNOTATION Virych Iryna. «Economic breakthrough» policy: world experience (on the materials of the Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine, Kyiv). The final qualification work is devoted to the actual problem of the country economic growth and the formation of the "economic breakthrough" policy principles. The research was performed on the materials of the Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. The paper studies the problems of "economic breakthrough", reveals the Latin America experience in the process of rapid economic growth policies and develops a mechanism for formulating priorities for long-term development strategy and the "economic breakthrough" policy success. On the basis of the components analysis of the long-term development strategy of the country, proposals for their formation in the Ukrainian realities have been developed. The study proposed and described priority development directions of Ukraine in the formation of the "economic breakthrough" components. Also, a statistical assessment of the proposed policy success was made and a forecast of the Ukraine's GDP dynamics was formed. Keywords: "economic breakthrough" policy, breakthrough economy, economic miracle, accelerated economic growth, country development strategy.
  • Документ
    Продовольча безпека України в умовах глобальних викликів (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)» м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Бурчак Ольга; Шнирков Олександр Олександрович
    НОТАЦІЯ Бурчак О.А. Продовольча безпека України в умовах глобальних викликів (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)» м. Київ) Забезпечення продовольчої безпеки є однією із найважливіших сучасних проблем світової економіки. На основі проведеного дослідження узагальнено поняття продовольчої безпеки, яка повинна охоплювати такі складові: економічна та фізична доступність, якість та безпека продуктів харчування. Проведено аналіз рівня світової продовольчої безпеки за допомогою даних міжнародних організацій, які здійснюють моніторинг продовольчої безпеки, таких як ФАО, IFAD, WFP, WHO. У дослідженні проведено оцінку стану продовольчої безпеки України, визначено, що продовольчий потенціал і фізична доступність до продуктів забезпечує необхідний рівень продовольчої безпеки. Проте економічна доступність зважаючи на економічну ситуацію не дозволяє використати його для задоволення раціональних норм споживання населення. У результаті дослідження окреслено основні напрями та шляхи формування забезпечення продовольчої безпеки держави. Встановлено, що важливим напрямом державного регулювання продовольчої безпеки України є контролю якості та безпечності та покращення загальноекономічного стану, що сприятиме економічній доступності продуктів харчування. Ключові слова: продовольча безпека, складові продовольчої безпеки, чинники продовольчої безпеки, голод, недоїдання. ANNOTATION Burchak OA Food security of Ukraine in the context of global challenges (based on the materials of the Association "Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)" Kyiv) Ensuring food security is one of the most important modern problems of the world economy. Based on the study, the concept of food security is generalized, which should include the following components: economic and physical availability, quality and safety of food products. The level of global food security was analyzed with the help of data from international organizations that monitor food security, such as FAO, IFAD, WFP, WHO. The study assesses the state of food security in Ukraine, determined that the food potential and physical availability of products provides the required level of food security. However, economic affordability due to the economic situation does not allow to use it to meet the rational norms of consumption. As a result of the research, the main directions and ways of forming the food security of the state are outlined. It is established that an important area of state regulation of food security in Ukraine is quality control and safety and improvement of the general economic situation, which will contribute to the economic affordability of food. Key words: food security, components of food security, food security factors, hunger, malnutrition.
  • Документ
    ВПЛИВ ІМІДЖУ УКРАЇНИ НА ЇЇ МІЖНАРОДНУ ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ (на матеріалах Асоціація «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Білім Андрій; Корж Марина Володимирівна
    Білім А.І. «Вплив іміджу України на її міжнародну інвестиційну привабливість» спеціальності 051 «Економіка», спеціалізації «Міжнародна економіка» АНОТАЦІЯ. У випускній кваліфікаційній роботі проаналізовані особливості взаємозв’язку іміджу країни з її інвестиційною привабливістю, специфіка цього зв’язку в залежності від економічного та соціально-політичного рівня розвитку країни. В першому розділі було проаналізовано теоретико-методологічні основи взаємозв’язку іміджу країни та її міжнародної інвестиційної привабливості, а саме був розглянутий імідж країни як один з засобів та інструментів покращення інвестиційної привабливості та клімату країни. Були розглянуті роботи вітчизняних та закордонних вчених та зроблені висновки щодо актуальності проблеми. Були розглянуті такі країни як Республіка Сінгапур, Республіка Білорусь, Сполучені Штати Америки та Китайська Народна Республіка та були проаналізовані залежність їх імідж від рівня надходження прямих іноземних інвестицій. У другому розділі були наведені специфічні властивості інвестицій в українську економіку та їх динаміка. Був проведений аналіз рівня надходження прямих іноземних інвестицій та іміджу України на міжнародній арені та всередині. У третьому розділі були виділені основні напрямки потенційного розвитку іміджу України, який може призвести до зростання інвестиційного рівня. Також були запропоновані деякі шляхи покращення інвестиційного іміджа, серед яких створення незалежного органу по моніторингу інвестиційного іміджа України. У висновку були наведені сильні та слабкі сторони надходження інвестицій та потенційні ризики та проблеми, з якими може стикатись Україна у випадку надмірного залучення інвестицій. КЛЮЧОВІ СЛОВА. Інвестиції, інвестиційний імідж, інвестиційна привабливість, конкурентоспроможність, інвестиційний клімат, бренд. ANNOTATION. The final qualification work analyzes the features of the relationship between the image of the country with its investment attractiveness and the specifics of this relationship depending on the economic and socio-political level of development of the country. The first section analyzes the theoretical and methodological foundations of the relationship between the country's image and its international investment attractiveness, namely, considered the country's image as one of the means and tools to improve the investment attractiveness and climate of the country. The works of domestic and foreign scientists were considered and conclusions were made about the urgency of the problem. Countries such as the Republic of Singapore, the Republic of Belarus, the United States of America and the People's Republic of China were examined for analyzing the dependence of their image on the level of foreign direct investment. The second section presents the specific properties of investments in the Ukrainian economy and their dynamics. An analysis of the level of foreign direct investment and Ukraine's image in the international arena and domestically was conducted. The third section highlighted the main directions of potential development of Ukraine's image, which may lead to an increase in the level of investment. Some ways to improve the investment image were also suggested, including the establishment of an independent body to monitor Ukraine's investment image. The conclusion highlighted the strengths and weaknesses of investment inflows and the potential risks and challenges that Ukraine may face in the event of excessive investment. KEYWORDS. Investments, investment image, investment attractiveness, competitiveness, investment climate, brand.
  • Документ
    ВПЛИВ МІЖНАРОДНИХ РЕЙТИНГІВ НА ІНВЕСТИЦІЙНУ ПРИВАБЛИВІСТЬ УКРАЇНИ (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) м. Київ)
    (КНТЕУ, 2020) Біла Валерія; Шнирков Олександр Олександрович
    Інвестиційна привабливість в даний час є значущим показником економічної спроможності країни та її регіонів. Говорячи про інвестиційну привабливість, слід розуміти наявність умов і факторів інвестування, які дозволяють інвестору зробити вибір вкладення коштів в той чи інший об'єкт господарювання. Тобто, інвестиційна привабливість є важливою складовою стратегії сталого економічного розвитку держави, тому дослідження цього показника має надзвичайно велике теоретичне та практичне значення, а особливо за умов структурних зрушень у національному господарстві та зміни векторів геополітики. Актуальність обраної теми. В даний момент Укрaїна потребує екстра обсягу інвестиційного кaпітaлу для стaбілізації та зростaння економічного рівня. Від ефективності інвестиційної політики зaлежить стaн виробництвa, рівень технічної оснaщеності підприємств, можливості структурної перебудови економіки, вирішення соціальних і екологічних проблем. На aктивізацію інвестиційного процесу суттєво впливaє стaн інвестиційного клімaту в держaві. Створення економічно-позитивного інвестиційного клімaту в Укрaїні на дaний момент зaлишається одним із першочергових зaвдань, реaлізaція якого впливaє на соціально - економічну динaміку, ефективність зaлучення в світовий поділ прaці та можливості модернізaції на цій основі націонaльної економіки. Теоретичні і практичні засади формування інвестиційного клімату в державі досліджували вчені: Кардаш В.І., Пересада А.А., Щукін Б.М., Яковлєва А.І., Вовчак О.Б., Ковальов В.А., Нейкова Л.К., Бланк І.А., Кравців В.С., Мельник М.І., Антонов В.Б, Денисенко М.П., Павленко І.І., Варяниченко О.В., Навроцька Н.А., Кірхнер Р., Фаломеев А.Н., Козаченко Г.В, Антіпов О.М., Лященко О.М. та ін. Дослідження цих авторів є фундаментальними та становлять основу подальших розвідок щодо особливостей формування інвестиційного клімату в країні.
  • Документ
    Формування організаційної культури підприємства (за матеріалами «Філія Виробниче ремонтно-технічне підприємство «Укргазенергосервіс» АТ «Укртрансгаз», м.Київ
    (КНТЕУ, 2020) Сухорукова Віолетта
    Актуальність теми дослідження визначається тим, що ефективне управління персоналом є важливим фактором розвитку підприємства, який впливає на ряд фінансово-економічних та операційних показників його роботи. При цьому динамічні зміни умов, в яких працюють суб’єкти господарювання, вимагають постійної адаптації системи управління людськими ресурсами, в тому числі створення відповідного механізму управління реформуванням організаційної культури. Роль організаційної культури останнім часом неухильно зростає, тому що вона сприяє єднанню персоналу, виступає в якості важеля управлінського впливу. Її вплив не зводиться тільки до прийняття тих чи інших соціально-культурних норм і цінностей в колективі. В першу чергу, її слід розглядати через призму людського потенціалу організації. Саме персонал, з одного боку, виступає носієм організаційної культури, з іншого, визначає специфіку її формування, створює особливості її розвитку в кожній окремо взятій організації. Важливу роль у становленні організаційної культури займає механізм управління її реформуванням. З огляду на динамізм бізнес-середовища та нові виклики, які постають перед підприємствами в сучасних економічних реаліях, потребують поглибленого вивчення питання особливостей ефективного управління змінами в організаційні культурі, що спрямовані на досягнення цілей розвитку компанії. В науковій літературі існують публікації, які присвячені дослідженню проблем розвитку організаційної культури та її ролі в управлінні бізнесом, серед яких чільне місце посідають роботи таких науковців як Грудзевич Ю. І., Ковова І. С., Химич І.Г., (займалися питаннями дослідження формуванням організаційної культури на підприємствах реального сектору економіки), Харун О.А., Кохл А., (досліджували структуру організаційної культур и), Денінг С., Грант А., Гочхаят Дж. (вивчали особливості впливу організаційної культури на результати діяльності підприємства, досліджували питання її змін та коригування), тощо.