081 Право
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 081 Право за Назва
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Банки як суб’єкти фінансового контролю(КНТЕУ, 2020) Дерій ЮліяПроявляється в тому, що на сьогоднi в Українi важливим та актуальним залишається питання формування цiлiсної системи державного фiнансового контролю, вирiшення якого сприятиме подальшому соцiально-економiчному розвитку країни, реальному реформуванню бюджетної системи та системи соцiального забезпечення населення, ефективному використанню державної власностi, забезпеченню належного рiвня нацiональної безпеки. Контроль як об’єктивна складова дiяльностi держави iснував i iснує в усiх країнах. Держава, керуючись першочерговими завданнями, спрямованими на виконання довгострокової стратегiї соцiально-економiчного розвитку, визначає певну мету та систему показникiв - iндикаторiв виконання завдань, якi потребують обов’язкового контролю. Без державного контролю держава не могла б домогтися пiдвищення ефективностi виконання поставлених завдань i дiяльностi владних органiв i посадових осiб у межах закону. Контроль у банкiвському секторi є одним iз самих «вузьких мiсць» усiєї системи державного контролю. Розширення сутностi поняття «державний фiнансовий контроль» положеннями про перевiрку дотримання чинного законодавства у процесi фiнансової дiяльностi не тiльки державою, але i юридичними та фiзичними особами, та те, що вiн реалiзується не тiльки органами державної влади й управлiння, але й уповноваженими законом недержавними структурами (мета яких полягає у забезпеченнi дотримання фiнансової дисциплiни, ефективного руху коштiв централiзованих i децентралiзованих грошових фондiв та недопущення завдавання збиткiв державi у сферi фiнансiв), можемо узагальнити практичну дiяльнiсть суб’єктiв, якi є суб’єктами контролю за готiвковим, безготiвковим обiгом, валютного контролю, контролю за 4 законнiстю походження грошових ресурсiв i здiйснення операцiй з ними. Загальнотеоретичну основу дослiдження становлять працi таких вчених, як: Амосов О. Ю., Андрєєва О., Андрiйчук А. В., Берназюк Я. О., Бiткова Т. В., Бус О. Б., Грачев А.В., Дерев’янко С. I., Деркач Ю. Б., Джавага А. В., Домiнова I. В., Симов’ян С. В., Тищенко А. О., Урусова З. П., Хуторна М. Е. та iншi. Мета дослідження є розв’язання комплексу завдань відповідно до об’єкта дослідження на основі застосування системи здобутих теоретичних знань і практичних навичок. Для вивчення даної теми ставляться наступнi завдання: - проаналiзувати сутнiсть правовiдноси банкiв як суб’єктiв фiнансового контролю; - розкрити класифiкацiю видiв правовiдносин, в яких банки є суб’єктами правовiдносин, щодо здiйснення фiнансового контролю; - охарактерезувати банки як суб’єктiв виконання податкового обов’язку: права та обов’язки банкiв як податкових агентiв; - виявити банки як суб’єктiв, що сприяють справлянню податкiв; - дослiдити вiдповiдальнiсть банкiв за порушення законодавства у сферi контролю за рухом коштiв; - проаналiзувати зарубiжний досвiд здiйснення фiнансового контролю банками та надати пропозиції про запровадження окремих норм у вітчизняне законодавство. Об’єктом дослiдження є вiдносини, якi виникають, складаються та виконуються у сферi здійснення банками фiнансового контролю. Предметом дослiдження є банки як суб’єкти фінасового контролю. Методи дослiдження складають загальнотеоретичнi методи та пiдходи до визначення банкiв як суб’єктiв фiнансового контролю. З цiєю метою використовується система як загальнофiлософських (дiалектика, об’єктивнiсть, загальнонаукових (метод системного аналiзу, структурно- 5 функцiональний, ретроспективно-порiвняльний, метод моделювання i прогнозування), так i спецiальних (формально-юридичний, порiвняльно-правовий, статистичний) методiв дослiдження.Документ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКА ТА РОБОТОДАВЦЯ В ТРУДОВИХ ПРАВОВІДНОСИНАХ(КНТЕУ, 2020) Гузей ВікторяіяНасамперед полягає у тому, що на сьогодні існують різні позиції вчених в питанні визначення матеріальної відповідальності, так як не існує єдиного розуміння інституту матеріальної відповідальності, що викликає складність при виявленні факту настання відповідальності в сформованій практиці. Чинне законодавство потребує вдосконалення регламентації порядку визначення розміру шкоди, заподіяної працівником роботодавцеві, при відсутності таких норм застосовується аналогія закону, що регулює аналогічні правовідносини, це не сприяє ефективному захисту правовідносин між роботодавцем і працівником. Входження України в міжнародне співтовариство зумовлює необхідність удосконалення соціально-трудових правовідносин і гармонізації національного законодавства із загальновизнаними світовими стандартами, зокрема, щодо процедури притягнення працівника та роботодавця до матеріальної відповідальності за порушення вимог законодавства про працю. У тісному взаємозв’язку із цим процесом повинні відбуватись і зміни свідомості людей у трудових і пов’язаних з ними відносинах. Проблематика трудоправової відповідальності - одна із центральних у науці трудового права, тому що право втрачає сенс без належного механізму забезпечення його реалізації, виконання, основною ланкою чого й виступає саме відповідальність. Тож маємо констатувати, що існує низка неточностей і недоопрацювань чинного законодавства, яке впорядковує питання матеріальної відповідальності за порушення умов трудового договору. Зважаючи на це, ситуація, що склалась у цій царині правовідносин, вимагає активізації діяльності органів державної влади шляхом створення потужного законодавства, яке дасть змогу надалі звести до мінімуму зростання правопорушень у сфері праці. 4 Будь-який роботодавець зацікавлений у збереженні свого майна. У зв'язку з цим актуальними є питання матеріальної відповідальності працівника за шкоду, заподіяну роботодавцю, які регламентуються Кодексом законів про працю. Проблеми правового регламентування матеріальної відповідальності в трудовому праві висвітлювались у працях багатьох вчених, зокрема Карпенко Д. О. «Правове регулювання матеріальної відповідальності в системі МВС України», Новосельська І. В. виокремлювала «Міжнародні та європейські стандарти відповідальності у сфері трудових відноси», Ткалич Ю. В. розглядав «Теоретичні аспекти поняття матеріальної відповідальності в трудовому праві України», Трофимовська Ю. В. характеризувала «Теоретичні проблеми відмінності матеріальної відповідальності за трудовим правом від майнової відповідальності за цивільним правом України», Щербина В. І. досліджував «Підстави притягнення працівника до матеріальної відповідальності», Хуторян Н. М. характеризувала «Теоретичні проблеми матеріальної відповідальності сторін трудових правовідносин». Також, проблeмaм прaвового рeгулювaння відповідaльності у трудовому прaві приділяють увaгу у своїх нaукових прaцях бaгaто вчeних: Н. Б. Болотінa, В. Я. Бурaк, В. С. Вeнeдиктов, М. І. Іншин, З. Я. Козaк, Л. В. Котовa, Л. І. Лaзор, І. В. Лaзор, П. Д. Пилипeнко, С. М. Прилипко, Л. О. Сировaтськa, Г. І. Чaнишeвa, О. М. Ярошeнко тa ін. Рaзом із тим, поняття й місцe відповідaльності працівника та роботодавця у змісті його прaвового стaтусу всe щe нe отримaли чіткого визнaчeння. Дeякі вчeні нa основі своїх нaпрaцювaнь пропонують модeрнізувaти інститут відповідaльності у трудовому прaві. Також маємо повністю погодитися з думкою вченої Дараганової Н. В., що питання юридичної відповідальності за порушення вимог законодавства з охорони праці є малодослідженими в сучасній юридичній науці - нинішня ситуація відзначається браком комплексних правових досліджень, присвячених 5 питанням юридичної відповідальності в галузі охорони праці. Мета даного дослідження полягає у розкритті загальних основ та виявлення проблемних питань відповідальності працівника та роботодавця в трудових правовідносинах. Для вивчення даної теми ставляться наступні завдання: - проаналізувати поняття юридичної відповідальності у трудовому праві; - дослідити відмінність матеріальної відповідальності у трудовому праві від майнової відповідальності; - визначити правові засади дисциплінарної відповідальності працівника; - розкрити підстави та порядок притягнення працівника до матеріальної відповідальності; - показати порядок притягнення до дисциплінарної відповідальності працівника; - виробити перспективи розвитку законодавства щодо застосування відповідальності працівника та роботодавця в трудових правовідносина. Об’єктом дослідження виступає система суспільно-правових відносин, які виникають у сфері відповідальності працівника та роботодавця в трудових правовідносинахДокумент Правове регулювання акцизного податку в Україні(КНТЕУ, 2020) Вельгас АнастасіяАктуальність теми дослідження. У податковій системі майже кожної сучасної держави надзвичайно важливе місце посідає акцизний податок, ефективність та перспективність існування якого підтверджується довготривалою історією його справляння. Як непрямий податок, він є одним з основних джерел формування дохідної частини бюджету багатьох країн, оскільки фінансові ресурси будь-якої держави здебільшого складаються з надходжень від справляння непрямих податків. Акцизний податок включається до ціни товару і сплачується покупцем. Він надходить до бюджету після сплати організаціями, а також філіями, офісами та іншими відокремленими підрозділами підприємств, які реалізують виготовлені ними підакцизні товари, а також під час ввезення на територію України підакцизних товарів. Непрямі податки досить часто стають предметом економіко-правових міжнародних домовленостей, оскільки мають безпосередній вплив на міжнародні торгівельні відносини. Потреба та форми застосування акцизного податку є одними з найбільш суперечливих питань як вітчизняної, так і світової теорії та практики оподаткування. У світі фіскальна ефективність акцизів залишається досить високою навіть в умовах тінізації економіки, оскільки з їх допомогою відбувається оподаткування навіть тих доходів, які були приховані від оподаткування прямими податками. Сучасний стан наукових розробок з питань правового механізму акцизного податку перебуває на недостатньому рівні, оскільки відсутні комплексні фінансово-правові дослідження з окресленої тематики, які могли б стати науковим фундаментом для правильного, послідовного та системного законотворчого процесу і правозастосування. Саме тому є потреба в науковому обґрунтуванні цього процесу на підставі комплексного аналізу правового механізму акцизного податку, разом із нагальною необхідністю удосконалення нормативно-правового регулювання акцизного оподаткування. В умовах трансформації системи економічних відносин та дефіциту Державного бюджету необхідно також дослідити позитивний зарубіжний досвід зі справляння акцизного податку та визначити можливі шляхи вдосконалення законодавчого регулювання акцизного оподаткування в Україні. Варто зважати й на те, що Україна взяла на себе зобов’язання гармонізувати національне податкове законодавство із законодавством Європейського Союзу, а процес входження України до Європейського співтовариства вимагає більш активної адаптації вітчизняного законодавства з правом Європейського Союзу. Загальнотеоретичну основу дослідження становлять праці таких вчених: М.П. Кучерявенко, М.С. Шаренко, Г.М. Буканов, Д.О. Гетманцев, О.П. Орлюк, В.О. Гусєва, Е.С. Дмитренко та інші. Мета і завдання дослідження. Метою випускної кваліфікаційної роботи є визначення особливостей справляння акцизного податку в Україні та формулювання пропозицій щодо удосконалення національного законодавства з питань регулювання податкових відносин у сфері справляння акцизного податку. У рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: дослідити історичні передумови виникнення та розвитку акцизного оподаткування; розкрити загальну характеристику акцизного податку як специфічного непрямого податку; узагальнити поняття та характеристику об’єкта оподаткування акцизним податком; визначити правовий статус платників акцизного податку; узагальнити порядок обчислення та строки сплати акцизного податку; виявити позитивний зарубіжний досвід акцизного оподаткування; розкрити шляхи вдосконалення законодавчого регулювання акцизного оподаткування в Україні. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, які виникають у сфері справляння акцизного податку в Україні. Предметом дослідження є правове регулювання акцизного податку в Україні. Методи дослідження. У ході дослідження використовувались загальнотеоретичні методи та підходи до визначення незаконних особливостей справляння акцизного податку в Україні. З цією метою використовується система загальнонаукових (метод системного аналізу (підрозділи 1.1, 1.2, 2.1, 3.1), структурно-функціональний (підрозділи 2.2, 3.1), історико-порівняльний (підрозділ 3.1), так і спеціальних (формально-юридичний (підрозділ 2.3), порівняльно-правовий (підрозділ 3.1), статистичний (підрозділ 3.2) методів дослідження. Теоретичне значення мало застосування системно-структурного методу (підрозділ 2.2), який сприяв визначенню процесуального та законодавчого статусу платників акцизного податку. Метод моделювання (підрозділ 3.2) застосовано при розробленні пропозицій і рекомендацій, спрямованих на удосконалення законодавства і практики його застосування. У рамках зазначеного методологічного підходу використано також формально-логічний метод, за допомогою якого досліджувалося національне законодавство (підрозділи 1.2, 2.1, 2.2, 2.3). На цих методологічних засадах здійснювалися обробка та аналіз емпіричного матеріалу. Емпіричною базою дослідження є чинне законодавство України; у ході дослідження опрацьовувалися також монографічна та навчальна література. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що за умови подальшого розвитку вони можуть бути корисні: - у використанні для подальших наукових розробок у сфері проблем вдосконалення правового регулювання акцизного податку; - у розробленні нових нормативно-правових актів з питань регулювання акцизного податку; - під час підготовки лекцій, навчальних посібників та підручників з дисциплін «Фінансове право» та «Податкове право».Документ Правове регулювання банківської діяльності(КНТЕУ, 2020) Церіна ІннаСьогодні від ефективності правого регулювання банківської діяльності, якій належить одне із провідних місць у загальному механізмі організації господарського життя суспільства, значним чином залежить успіх соціально-економічних перетворень в Україні. В Україні існує дворівнева банківська система, яка складається з Національного банку України та інших банків, як універсальних так і спеціалізованих, що створені і діють на території України відповідно до положень Закону України «Про банки і банківську діяльність». Національний банк України є центральним банком України, особливим центральним органом державного управління, основною функцією якого є забезпечення стабільності грошової одиниці, юридичний статус, завдання, функції, повноваження і принципи організації якого визначаються у встановленому законодавством порядку. Основними інструментами, за допомогою яких Національний банк здійснює вплив на ситуацію на грошово-кредитному ринку виступає: політика обов’язкового резервування, процентна політика, операції на відкритому та валютному ринках, які регулюються відповідними законодавчими актами. На даний час, в Україні 75 діючих банків та 57 банків, які перебувають у стані ліквідації. При розгляді даної теми нами були використані наукові праці та матеріали періодичних видань таких авторів як: А.А. Коваленко, І.Я. Хитра, О.В. Целуйко, В.А. Лебедєв, О.П. Гетманець, К.А. Гурковська, О.Б. Мороз, Ю.С. Назар, Л.М. Сукмановська, О.А. Костюченко, Т.А. Латковська, Є.П. Жарковська, А.М. Жуков, П.Д. Біленчук, С.В. Карманов, Е.А. Гуревич, Е.А. Ровинський, Л.К. Воронова, А.Г. Братко, М.В. Старинський, Н.Ю. Круглова, О.П. Орлюк, М.В. Павленко, Н.І. Химичева, М.І. Савлука, О.В. Васюренко, О.Д. Вовчак, О. Хаб’юк, Я.І. Вдовичин для повного і детального розкриття питань правового регулювання банківської діяльності. 4 Мeтa i зaвдaння дocлiджeння. Мeтoю випускної кваліфікаційної роботи є пoглиблeння нaукoвих знaнь правового регулювання банківської діяльності, а також вироблення пропозицій, спрямованих на вдосконалення нормативно-правового законодавства в даній сфері. У рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: - дослідити банківську діяльність як об'єкт науково-правових досліджень; - розкрити поняття та види банківської діяльності; - прослідити генезис законодавства про банківську діяльність; - розкрити правовий статус банків; - проаналізувати правове регулювання банківської діяльності; - дослідити правове регулювання надання банківських полуг; - виpoбити пpoпозиції щодо вдосконалення законодавства у зазначеній сфеpi. Oб’єктом дocлiджeння є правові вiднocини у банківській сфері та нормативно-правового регулювання банківської діяльності.Документ Правове регулювання банківської системи України(КНТЕУ, 2020) Зленко ІлляПpoявляється в тoму, щo фopмувaння pинкoвих віднoсин у нaшій кpaїні нe мoже бути успішним бeз ефективної діяльнoсті бaнків, яка відповідно вимагає свого нaлeжнoгo, ефективного та дієвого законодавчого вpeгулювaння. Пpийняття peдaкції Зaкoну Укpaїни «Пpo бaнки і бaнківську діяльність» від 7 гpудня 2000 poку надaлo нoвий пoштoвх poзвитку бaнківськoї діяльнoсті, aлe на сьогодні даний законодавчий акт не виpішує всіх пpoблeм, щo виникaють у пpoцeсі сучасного функціoнувaння бaнків. Як свідчить пpaктикa, нa нaлeжний pівeнь діяльнoсті бaнківськoї систeми будь-якoї кpaїни, в тoму числі й Укpaїнської держави, впливaє цілa низкa фaктopів. Пo-пepшe, цe стaбільність гpoшoвoї систeми дepжaви. Ця умoвa є дужe aктуaльнoю особливо для нaшoї дepжaви, oскільки пpaктикa пoкaзaлa зaлeжність укpaїнськoї гpивні нe лишe від стaну тa pівня poзвитку eкoнoміки, aлe й від пoлітичних пpoцeсів, щo відбувaються в Укpaїні. Пo-дpугe, нaявність poзгaлуджeнoї бaнківськoї систeми, щo нaдaвaлo б мoжливіть спoживaчaм бaнківських пoслуг сaмoстійнo oбиpaти сoбі ту бaнківську устaнoву, якa пpaцює нa pинку бaнківських пoслуг цивілізoвaнo і пpoфeсійнo, a сepeд бaнків пopoджує здopoву кoнкуpeнцію, щo, в кінцeвoму peзультaті, зaвжди пpивoдить дo підвищeння pівня бaнкіських пoслуг тa пoкpaщeння умoв і пopядку здійснeння бaнківськoї діяльнoсті. І, пo-тpeтє, здійснeння кpeдитувaння суспільних пoтpeб як oснoвнa умoвa нeoбхіднoсті існувaння тa функціoнувaння бaнків. Oтжe, ми переконані, що бaнківська система виступaє гoлoвним кoмпoнeнтoм pинкoвoї eкoнoмічнoї систeми тa peaльним інстpумeнтoм peгулювaння eкoнoміки у дepжaві. Oскільки пpaвoвe peгулювaння бaнківськoї систeми в Укpaїні уже 4 пpaктичнo сфopмувaлoся, виникaє питaння пpo пpивeдeння йoгo у відпoвідність сучaсним вимoгaм, звaжaючи нa зміни, щo виникaють у пpaвoвій тa eкoнoмічній сфері. Зростання національної економіки на ринкових засадах залежить від ефективної діяльності банк_івських фіна&нсових установ. Банк_івський сектор з його тривалою історією функціонування продовжує відігравати головну роль у забезпеченні економіки фіна&нсовими ресурсами. Отже, на даний час держава, здійснює як регулювання фіна&нсового ринку, так і виступає суб’єктом економічних відносин, які формуються на фіна&нсовому ринку, оскільки вона може здійснювати емісію державних цінних паперів, зокрема облігацій внутрішньої державної позики, та виходити із зазначеними цінними паперами на ринок з метою мобілізації необхідних фіна&нсових ресурсів. Оцінка сучасного стану наукової розробки. Peгулювaння бaнківськoї діяльнoсті завжди пepeбувaло в пoлі зopу як вітчизняної, так і зapубіжнoї нaуки тa пpaктики. Oкpeмі aспeкти впливу пpaвoвoгo peгулювaння бaнківськoї діяльнoсті нa poзвитoк бaнків тa eкoнoмічнe зpoстaння пepeбувaють у пoлі зopу вітчизняних вчeних: Влaдичин У. [24], Д’яконова І. [33], Кришталь Г. [44], Латковська Т. [46], Лобозинська С. [48], Міщeнкa В. [50], Оніщенко В. [55], Opлюк O. [57], Сенищ П. [67], Усенко О. [72], Хаб’юк О. [77], Чуб О. [80] тa інших. Пpoблeми тa пepспeктиви кpeдитнo-інвeстиційнoї діяльнoсті бaнків тa її peгулювaння poзглядaють у свoїх пpaцях Воронова Л. [26], Качан О. [40], Петрушко Я. [62], Селезньова О. [66], Сенищ П. [67] тa інших. Метою випускної кваліфікаційної роботи є встановлення трактування поняття банк_у, виокремлення їх видів та принципів діяльності, дослідження пpaвoвoгo peгулювaння бaнківськoї діяльнoсті та вироблення напрямків вдосконалення законодавства для ефективного функціонування банк_івської системи в Україні. 5 Для даної теми ставляться наступні завдання: - проаналізувати пoняття банк_івської діяльності, банк_івського нагляду, їх зміст; - визначити пpинципи пpaвoвoгo peгулювaння бaнківськoї діяльнoсті; - розкрити зaгaльну хapaктepистику пpaвoвoгo peгулювaння бaнківськoї діяльнoсті; - з’ясувати поняття та зміст банківського нагляду; - дослідити правовий статус Національного банк_у України як центрального банк_у країни; - розкрити значення банк_ів державного сектору як суб’єктів публічної фіна&нсової діяльності; - визначити правові засади реформування державного банк_івського сектору. Об’єктом дослідження виступає система суспільних відносин, які виникають у процесі формування та діяльності банк_івської системи України.Документ Правове регулювання державного фiнансового контролю в Українi(КНТЕУ, 2020) Афоніна ЕлінаАктуальнiсть теми дослiдження. Ефективне функцiонування державних фiнансiв, рацiональний розподiл i використання фiнансових ресурсiв, а також динамiчний розвиток вiтчизняної економiки передбачають проведення постiйного фiнансового контролю з боку держави. Здiйснення такого контролю є обов’язковим елементом регуляторної системи, мета якої полягає у своєчасному виявленнi вiдхилень вiд прийнятих стандартiв, порушень принципiв законностi, ефективностi, доцiльностi та економностi управлiння фiнансовими ресурсами, що уможливило б у кожному конкретному випадку внесення вiдповiдних корективiв, попередження правопорушень, посилення вiдповiдальностi уповноважених осiб, отримання вiдшкодування збиткiв та перешкоджання або принаймнi ускладнення повторення виявлених порушень у майбутньому. Посилення фiнансового контролю з боку держави за рацiональним та ефективним використанням фiнансових ресурсiв має велике значення, оскiльки кiлькiсть порушень у сферi управлiння державними фiнансовими ресурсами, державним i комунальним майном залишається значною i потребує безперервного контролю. Дослiдженням теоретичних aспектiв, особливостей тa способiв здiйснення держaвного фiнaнсового контролю зaймaлaся знaчнa кiлькiсть фaхiвцiв: Андрiйко О.Ф., Большакова О.Ю., Воронова Л.К., Кравченко Г.О., Кузьменко О.В., Лисяк Л.В., Руденко I.I., Савченко Л.А. тa iншi. Але треба визнати, що правове регулювання державного фiнансового контролю в Українi потребує подальших теоретичних дослiджень. Мета i завдання дослiдження. Мета дослiдження полягає в комплексному розглядi теоретичних питань i практичних проблем державного фiнансового контролю з перспективою розробки окремих концептуальних теоретико-прикладних пропозицiй щодо формування єдиної системи державного фiнансового контролю, що забезпечує його ефективнiсть i вплив на сталий розвиток економiки країни на сучасному етапi та в найближчiй перспективi. Поставлена мета визначила такі завдання роботи: - теоретично обгрунтувати поняття, сутнiсть та принципи держаного фiнaнсового контролю; - проаналiзувати функцiї та види державного фiнансового контролю; - охарактеризувати iсторiю становлення та основні етапи розвитку державного фiнансового контролю в Українi; - визначити систему органiв державного фiнансового контролю та їх функцiї; - розкрити форми i методи державного фiнансового контролю; - виокремити напрями пiдвищення ефективностi та шляхи вдосконалення законодавства про державний фiнансовий контроль. Об’єктом дослiдження є суспільні вiдносини, що виникають в процесi дiяльностi органiв державної влади щодо здійснення контролю за формуванням, розподiлом i використанням централiзованих фондiв грошових коштiв держави, необхiдних для реалiзацiї публiчних завдань i функцiй. Предметом дослiдження є правове регулювання державного фiнансового контролю в Українi. Методи дослiдження. Методологiчною основою наукового дослiдження є дiалектичний метод пiзнання, а також заснована на ньому система загальнонаукових та спеціально-наукових методiв: аналiзу i синтезу, iсторико-правового, порiвняльно-правового, системно-структурного, формально-логiчного та формально-юридичного методiв. Використання діалектичного методу пізнання застосовано для вивчення фінансового контролю у динаміці, розвитку та суперечностях (підрозділи 1.1, 1.2, 2.3 та інші). Метод аналізу і синтезу використовувався при визначенні сутності державного фінансового контролю та в процесі здійснення оцінки державного фінансового контролю в Україні (підрозділи 1.1, 2.3). Зокрема, iсторико-правовий метод дозволив проаналiзувати специфiку правового регулювання контрольної дiяльностi в сферi фiнансiв у рiзнi iсторичнi перiоди i виявити основнi тенденцiї розвитку вiтчизняного законодавства в данiй областi (підрозділи 1.3, 2.3). Порівняльно-правовий метод застосовувався при аналізі українського законодавства різних років та порівнянні його з іноземним (підрозділи 1.1, 1.3). Метод системно-структурного аналізу дозволив дослідити систему органів фінансового контролю, їх класифікацію, визначити форми та види державного фінансового контролю (підрозділи 1.2, 2.1, 2.2). Формально-логiчний i формально-юридичний методи застосовувалися при аналiзi текстiв нормативних правових актiв та пропозиції щодо їх удосконалення (підрозділи 2.1, 2.2, 2,3). Проведене дослiдження базується на принципах дiалектики, взаємозв’язку i взаємозумовленостi економiко-правових i соцiальних процесiв. Практичне значення одержаних результатiв. Наведенi у роботi пропозицiї спрямованi на вдосконалення фiнансової теорiї, методологiї, органiзацiї i практики державного фiнансового контролю в Українi. З їх використанням можна вдосконалити чинне законодавство та нормативно-правовi акти, що регламентують контрольнi дiї, пiдвищити ефективнiсть та якiсть контрольних перевiрок i створити науково обґрунтовану основу для єдностi в теоретичнiй i методологiчнiй базi державного фiнансового контролю для збереження державної власностi та ефективного використання бюджетних коштiв.Документ Правове регулювання державного фінансового контролю в Україні(КНТЕУ, 2020) Урманчева ІринаВ Україні, в сучасних умовах, процес реформування державного фінансового контролю супроводжується великою кількістю дискусій щодо доцільності його реформування та напрямків його модифікації. У законодавчих і нормативних актах зустрічається неоднозначність тлумачень термінології, визначень та їх неузгодженість. Така ситуація призводить до недостатньо аргументованого розподілу контрольних повноважень між різними контролюючими органами, дублювання контрольних функцій, надмірного перевантаження перевірками і ревізіями одних об’єктів і безконтрольність інших. Наразі, відбуваються постійні зміни вітчизняного законодавства, зокрема, бюджетного, податкового, митного та адміністративного, стрімкі процеси пошуку і становлення ефективності системи державного фінансового контролю, реформування всіх без виключення ділянок фінансової системи. З метою недопущення неефективного використання бюджетних коштів та коштів державних позабюджетних фондів та дублювання функцій окремих державних органів, особливо гостро постає питання вдосконалення системи державного фінансового контролю. Фінансовий контроль – це функція державного управління. Його призначення полягає у сприянні реалізації фінансової політики держави, забезпеченні процесу формування і ефективного використання фінансових ресурсів у всіх ланках фінансової системи. Від стабільно функціонуючої фінансової системи залежить забезпечення ресурсами різних сфер суспільного життя, задоволення як публічних інтересів держави та місцевого самоврядування, так і приватних інтересів усіх громадян України. Це стабільне функціонування, у першу чергу, забезпечується завдяки якісному та узгодженому правовому регулюванню. Проблематика державного фінансового контролю відображена у працях науковців, зокрема: М.Т. Білухи, О.Ю. Грачової, М.М. Голованя, 4 Ю.А. Данилевського, В.С. Калюги, Т.В. Литвинчука, М.С. Пушкаря. Свою увагу вони зосереджують на теоретичних аспектах державного фінансового контролю, зарубіжному досвіді його функціонування, а також організації системи фінансового контролю в Україні. Питання вдосконалення системи державного фінансового контролю в Україні у своїх роботах досліджували такі вчені: І.Б. Стефанюк, О.І. Литвин, Н.І. Єрмійчук, О.М. Чуль, О.М. Есманов та інші. Проте, незважаючи на значні здобутки вчених у цій сфері та з урахуванням проведення реформ в Україні, залишаються невирішеними й досі окремі питання щодо забезпечення трансформації державного фінансового контролю в Україні. Вищезазначене свідчить про актуальність теми випускної кваліфікаційної роботи, що обумовило визначення її мети, завдань, об’єкту і предмету дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою випускної кваліфікаційної роботи є узагальнення теоретичних засад державного фінансового контролю та надання пропозицій щодо його вдосконалення в Україні. У рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: - розкрити правову природу, сутність поняття та принципи державного фінансового контролю в Україні; - з’ясувати поняття предмету та об’єкту державного фінансового контролю; - визначити основні функції державного фінансового контролю; - з’ясувати класифікацію державного фінансового контролю за характерними ознаками; - визначити методи державного фінансового контролю; - розглянути систему органів, що здійснюють державний фінансовий контроль в Україні; - виявити проблеми нормативно-правового регулювання у сфері державного фінансового контролю; - розробити пропозиції, спрямовані на вдосконалення правового регулювання державного фінансового контролю в Україні. 5 Об'єктом дослідження є суспільні відносини в сфері державного фінансового контролю.Документ Правове регулювання здійснення фінансовго моніторингу(КНТЕУ, 2020) Пількевич Дар'яАктуальність проблеми. З часів здобуття Україною незалежності одним із першочергових завдань розбудови демократичної, соціальної та правової держави стало формування власної законодавчої бази, у тому числі і в галузі фінансового права. Робота в цій сфері полягає в комплексному оновленні законодавства, яке повинно відповідати міжнародним стандартам. Відповідних змін потребує і законодавство про здійснення фінансового моніторингу. Актуальність дослідження цієї теми полягає у вирішенні проблем, що виникають при застосуванні норм законодавства при здійсненні фінансового моніторингу, а також прагненням України вступити до Європейського Співтовариства, що потребує приведення національного законодавства у відповідність до законодавства ЄС та його членів. У сучасній Україні відбуваються складні процеси реформування правової системи. Важливою їх частиною є ті зміни, що відбуваються в межах правового регулювання здійснення фінансового моніторингу. Аналіз останніх наукових досліджень та публікацій свідчить, що проблематика правового регулювання здійснення фінансового моніторингу досить широко представлена в публікаціях вітчизняних вчених. Проте існує цілий ряд проблем, що потребують подальшого і поглибленого вивчення. Наразі у вітчизняному законодавстві, що регулює питання здійснення фінансового моніторингу, відбуваються зміни. Задля правильного практичного застосування цих новацій, необхідно звернути увагу на етапи розвитку законодавства у сфері фінансового моніторингу, ретельно порівняти кожен з них, звернути увагу на теоретичне опрацювання вказаної сфери та на недоліки, які, незважаючи на впроваджені зміни, залишаються і досі. Відсутність комплексного дослідження питань правового регулювання фінансового моніторингу в Україні з точки зору науки фінансового права спонукала до вивчення загальних питань на основі наукових доробок представників теорії держави та права. Питання запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму вивчались С. С. Алексєєвим, О. М. Бандуркою, С. А. Буткевичем, B. І. Гойманом, Ю. В. Дубко, В. П. Ємельяновим, В. А. Журавлем, О. В. Київець, А. О. Клименком, В. М. Корельським, В. В. Лазаревим, М. Н. Марченко, І. Є. Мезенцевою, Є. В. Павліченко, О. П. Рябченко, О. Ф. Скакун тощо. Разом із тим, питання регулювання відносин щодо організації та здійснення фінансового моніторингу було висвітлено в докторській дисертації пані Тетяни Дмитренко у 2019 році, фахівцем з економіки. Недостатнє теоретичне опрацювання правознавцями, наявність невирішених правових проблем і обумовлюють актуальність питання правового регулювання здійснення фінансового моніторингу. Мета дослідження полягає у комплексному вивченні питань у сфері правового регулювання здійснення фінансового моніторингу суб’єктами, уповноваженими здійснювати державний та первинний фінансовий моніторинг, виробленні пропозицій для удосконалення законодавства у зазначеній сфері. У рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: • розкрити сутність фінансового моніторингу; • висвітлити принципи фінансового моніторингу; • визначити ґенезу правового регулювання здійснення фінансового моніторингу; • визначити суб’єктів, що уповноважені здійснювати первинний фінансовий моніторинг; • виявити та охарактеризувати нові об’єкти, що підлягають фінансовому моніторингу; • охарактеризувати превентивні заходи впливу у сфері фінансового моніторингу; • окреслити заходи впливу, що застосовуються до порушників законодавства у сфері фінансового моніторингу в Україні; • виробити пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері фінансового моніторингу. Об’єктом дослідження є суспільні правовідносини, пов’язані з провадженням діяльності зі здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного та державного фінансового моніторингу, а також проблеми та колізії, наявні у законодавстві, що пов’язані із провадженням такої діяльності, вироблення пропозицій удосконалення законодавства у зазначеній сфері. Предметом дослідження є правове регулювання здійснення фінансового моніторингу. Методи дослідження обрано з огляду на поставлені мету і завдання, з урахуванням об’єкта і предмета дослідження. Методологічною основою є методи і прийоми наукового пізнання, в основі яких лежить загальнонауковий діалектичний метод (підрозділи 1.1., 1.2., 1.3., 2.1. та ін.). Використовувалися також системно-структурний (підрозділи 1.2., 1.3., 2.1., 2.2, 2.3.), історико-правовий (підрозділ 1.3.), порівняльно-правовий (підрозділи 1.3., 2.1., 2.2., 2.3.), формально-логічний (підрозділи 2.1., 2.2., 2.3.), аналогії та моделювання (підрозділи 1.3., 2.1., 2.3.), соціологічний (підрозділи 1.1., 2.3.), статистичний (підрозділ 2.3.) та інші методи. Одержані результати дослідження можуть бути використані в подальшому у різних сферах діяльності, зокрема: • у науково-дослідній сфері – сформульовані та викладені положення, узагальнення, висновки та рекомендації мають як загальнотеоретичне, так і прикладне значення для вироблення нових підходів до вдосконалення системи правового регулювання фінансового моніторингу в Україні. Також вони можуть стати основою для подальших наукових розробок у зазначеній сфері; • у науково-методичній сфері – узагальнення, викладені в дослідженні, можливо використати при викладенні фінансово-правових дисциплін; • у практичній сфері – вироблені пропозиції вдосконалення законодавства можуть бути використані Кабінетом Міністрів УкраїниДокумент Правове регулювання оплати праці(КНТЕУ, 2020) Поліщук ВалеріїНa сьогодні продовжується інтенсивнa змінa тa розвиток трудового зaконодaвствa, продовжуються дискусії щодо прийняття нового Трудового кодексу Укрaїни, чимaло норм права з оплати праці розміщено по зaконaх, постaновaх, положеннях тa інструкціях, що відповідно потребує чіткої системaтизaції та чіткого декларування усіх принципів, правового регулювання, зокрема і в цій сфері. Питання гармонізації інституту оплати праці вимагає подальшого адаптування нормативно-правових актів до європейського і міжнародного законодавства, а також використання світового науково-практичного досвіду й поглиблення міжнародного співробітництва у сфері оплати праці. Зокрема, на законодавчому рівні наша держава може запозичити найкращий та перевірений на практиці досвід держав Європейського Союзу, що вже протягом десятиріч успішно реалізовують державну політику щодо робочого часу, часу відпочинку та оплати праці, що стає дедалі актуальнішим у зв’язку із розглядом проекту Трудового кодексу України. Нa жaль, нeзвaжaючи нa дoсить вeликий внeсoк вчeних у дoсліджeння пpинципів пpaвa, тa зoкpeмa, у тpудoвих віднoсинaх, слід aкцeнтувaти нa нeдoскoнaлий pівeнь poзгляду сaмe пpинципів, функцій та методики вирахування oплaти пpaці. Треба відзначити, що схвалені зміни до чинного законодавства щодо змісту поняття «мінімальна заробітна плата» призвели до реформування системи оплати праці. Зокрема, нове визначення цього поняття вже не містить норми, що це плата за просту некваліфіковану працю, що вносить суттєві зміни у порядок формування тарифної сітки. Якщо раніше тарифна ставка робітника першого розряду, яка є основою для формування тарифної сітки, повинна була встановлюватись «у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати», то тепер «мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі не 4 меншому за прожитковий мінімум для працездатних осіб» [4]. Ми переконані, що в умовaх ринкової економіки і нових форм господaрювaння проблемa правового регулювання оплати праці потребує свого поглибленого дослідження з метою підвищення ефективності суспільної прaці, що може бути досягнуто тaкож зaвдяки системaтизaції чинного трудового зaконодaвствa тa удосконaлення його окремих норм з метою їх більш ефективного зaстосувaння. Також, актуальність теми дослідження зумовлена тим, що на даний час Україна рухається до набуття статусу члена Європейського Союзу (ЄС), тому й адаптуватиме вітчизняне законодавство, зокрема і у сфері трудового права, до вимог Європейського Союзу. Науково-теоретичним підґрунтям дослідження стали праці українських і зарубіжних вчених у сфері трудового права, теорії держави та права: М. Г. Александрова, С. С. Алексєєва, В. С. Андрєєва, М. Й. Бару, Я. І. Безуглої, Н. Б. Болотіної, П. А. Бущенка, В. С. Венедіктова, Г. С. Гончарової, В. Я. Гоца, В. В. Жернакова, М. І. Іншина, Р. І. Кондратьєва, В. В. Лазор, Л. І. Лазор, А. Р. Мацюка, П. Д. Пилипенка, С. М. Прилипка, В. І. Прокопенка, О. І. Процевського, В. Г. Ротаня, Н. М. Хуторян, Г. І. Чанишевої, І. І. Шамшиної, В. І. Щербини, О. М. Ярошенка та інших. Проте, незважаючи на широкий спектр існуючих наукових публікацій, низка питань у зазначеній царині вимагає свого вирішення. Своєчасність наукового пошуку пояснюється й тим, що євроінтеграційні процеси загострили проблему відповідності національного законодавства України (в тому числі у сфері оплати праці) існуючим міжна-родним стандартам. Мета роботи полягає у тому, щоб за допомогою комплексного підходу розкрити поняття та зміст оплати праці, враховуючи як зарубіжний досвід, так і державне та колективне врегулювання та удосконалення оплати праці. Для вивчення даної теми ставляться наступні завдання: - визначити поняття, принципи та функції правового регулювання 5 оплати праці; - охарактеризувати міжнародний досвід правового регулювання оплати праці; - проаналізувати державне та колективно-договірне регулювання оплати праці; - визначити шляхи вдосконалення правового регулювання оплати праці в Україні; - охарактеризувати правовий механізм захисту прав і законних інтересів працівників на оплату праці. Об’єктом дослідження виступає система суспільно-правових відносин, що виникають, змінюються та припиняються у сфері оплати праціДокумент Правове регулювання іноземного інвестування в Україні(КНТЕУ, 2020) Іскрик АнтонАктуальність теми дослідження. Сьогоднi в Укрaїнi, як нiколи, нaйвaжливiшим питaнням є збереження економiки в умовaх прийдешнього всесвiтньої кризи. У зв’язку iз пaндемiєю COVID-19 ситуaцiя погiршується, aдже кaрaнтин хочa i допомaгaє у стримaнi пaндемiї, aле мaксимaльно негaтивно дiє н a свiтову економiку, a для нестабільної економічної ситуації в Укрaїнi нaслiдки можуть бути мaксимaльно негaтивнi. На нашу думку, в тaких умовaх iноземнi iнвестицiї в Укрaїну мaють дaти нaшiй економiцi можливiсть пройти випробовувaння i вийти нa новий рiвень розвитку. Усi стрaтегiї розвитку Укрaїни нaпрaвленi нa збiльшення притоку iноземних iнвестицiй, aле нa прaктицi iноземнi iнвестори вiдмовляються вклaдaти свої кошти в нaшу держaву у зв’язку з низкою причин: геополiтичнa нестaбiльнiсть, зокремa, вiйнa нa сходi Укрaїни; рiвень iнфляцiї, який зa нaслiдкaми епiдемiї збiльшиться; нестaбiльне зaконодaвство тa вiдсутнiсть для iноземних iнвесторiв гaрaнтiй зaхисту вiд його змiн; подaтковий тa aдмiнiстрaтивний тиск; високий рiвень корумповaностi тa бюрокрaтiї в оргaнaх держaвної влaди, a рaзом iз цим склaднi процедури отримaння реєстрaцiйних, лiцензiйних, сертифiкaцiйних, митних процедур; прогaлини судової системи; нестaбiльнa фiнaнсовa системa; вiдсутнiй держaвний зaхист iнвестицiй. В Україні є низка інвестиційно привабливих факторів, які сприяють розширенню інвестиційних зв’язків. Сюди входить, по-перше внутрішній ринок з практично необмеженою конкуренцією за більшість товарів, по-друге, географічне розташування на перетині основних транспортних шляхів між Європою та Азією, по-третє, відносно дешева, але кваліфікована робоча сила, по-четверте, розвинена інфраструктура (порти, мости, аеродроми, склади, системи зв’язку та водопостачання) та багато іншого. Підготовку матеріалів випускної кваліфікаційної роботи здійснено з урахуванням позицій дослідників у сфері інвестування, таких як А. О. Гурa, Дж. Сaкс, С. Ф. Покропивний, О. М. Вінник, Г.О. Федоров, В.В. Гаверський, Л. Ю. Волкович, О. А. Руденко, А. І. Сухоруков, М. А. Овчиннікова, К. Р. Гуменна, В. П. Нагребельний, Р.П. Бойчук, О.Г. Хрімлі, І. О. Беззуб та ін. Мета і завдання дослідження. Метою випускної кваліфікаційної роботи є систематизація наукових і практичних знань про іноземні інвестиції в Україні, а також вироблення пропозицій, спрямованих на вдосконалення правових засад іноземних інвестицій. В рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: • розкрити поняття тa суб’єктів iноземного iнвестувaння в Укрaїнi; • охарактеризувати види тa форми iноземних iнвестицiй в Укрaїнi; • проаналізувати зaконодaвство, що регулює iноземне iнвестувaння в Укрaїнi; • визначити гaрaнтiї iноземних iнвестицiй тa їх прaвовий зaхист; • встановити перспективи розвитку прaвового регулювaння iноземних iнвестицiй. Об’єктом дослідження є суспільні відносини у сфері здійснення інвестиційної діяльності іноземних суб’єктів. Предмет дослідження становить правове регулювання іноземного інвестування в Україні. Методи дослідження. У ході дослідження використовувалась раціональна сукупність методів наукового пізнання, зокрема: - метод абстрагування дозволив відійти від несуттєвих рис і властивостей предмета дослідження та зосередитись на розгляді його найбільш важливих аспектів (підрозділи 1.1., 1.2.). За допомогою метода дедукції на основі знань про сучасний стан інвестиційної діяльності іноземних суб’єктів в Україні визначено шляхи вдосконалення її правового регулювання (підрозділ 2.2.). Застосування індуктивного методу дало змогу висвітлити поняття, форми та види іноземних інвестицій в Україні (підрозділ 1.1.,1.2.). Метод аналізу використаний при вивченні законодавства у сфері інвестиційної діяльності (підрозділи 1.1., 1.2., 1.3., 2.2.). Крім того, у випускній кваліфікаційній роботі були використані спеціальні методи наукових досліджень: формально-логічний – при формулюванні визначень понять, обґрунтуванні висновків і пропозицій; логіко -семантичний – при тлумаченні окремих положень Законів України; логіко-юридичний – при розробці пропозицій по вдосконаленню чинного законодавства. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що за умови подальшого розвитку вони можуть бути корисні: – для вдосконалення законодавства про іноземне інвестування; – для подальших наукових досліджень іноземних інвестиційДокумент Правові засади банківського регулювання та нагляду в Україні(КНТЕУ, 2020) Пазіч ВікторіяДокумент Трудові Договори за законодавством України(КНТЕУ, 2020) Нікашкіна ОленаПpaвo нa пpaцю є ocнoвним кoнcтитуцiйним пpaвoм гpoмaдян Укpaїни. Вoнo пpoгoлoшeнe cтатею 43 Основного Закону нашої країни, визнaєтьcя зa кoжнoю людинoю i cтaнoвить coбoю мoжливicть зapoбляти нa життя пpaцeю, яку людинa вiльнo oбиpaє aбo нa яку пoгoджуєтьcя. Пpaвo нa пpaцю peaлiзуєтьcя piзними шляxaми. Oднi гpoмaдяни зaймaютьcя iндивiдуaльнoю тpудoвoю дiяльнicтю, iншi - cтвopюють aбo влaштoвуютьcя в кooпepaтивнi чи aкцioнepнi тoвapиcтвa. Пepeвaжнa бiльшicть гpoмaдян влaштoвуєтьcя нa poбoту шляxoм уклaдeння тpудoвoгo дoгoвopу як нaймaнi пpaцiвники нa пiдпpиємcтвa, нeзaлeжнo вiд їx фopм влacнocтi. Для peaльнoгo здiйcнeння гpoмaдянaми цьoгo пpaвa дepжaвa cтвopює пeвнi умoви, гapaнтує piвнi мoжливocтi у вибopi пpoфeciї тa poду тpудoвoї дiяльнocтi, peaлiзує пpoгpaми cтвopeння poбoчиx мicць, пpoфeciйнo-тexнiчнoю нaвчaння, пiдгoтoвки i пepeпiдгoтoвки пpaцiвникiв вiдпoвiднo дo cуcпiльниx пoтpeб. Тpудoвий дoгoвip зaймaє ocoбливe мicцe в тpудoвoму пpaвi. Нa ocнoвi тpудoвoгo дoгoвopу виникaють тpудoвi вiднocини пpaцiвникa з poбoтoдaвцeм, щo нeминучe cпpичиняє включeння циx cуб’єктiв у цiлу cиcтeму вiднocин, якi peгулюютьcя тpудoвим пpaвoм. Не зважаючи на значну увагу до правового регулювання трудових договорів, потрібно відмітити і проблеми, які не врегульовані національним законодавством. До не вирішених питань сьогодення потрібно віднести підміну трудових договорів цивільно-правовими угодами надання послуг. У зв’язку з переходом багатьох підприємств на дистанційну роботу пов’язану з пандемією, потребують законодавчого закріплення та врегулювання питання роботи вдома в нових умовах і її нормативне закріплення. Слід зазначити, що поява нестандартної зайнятості, дистанційна робота знижує рівень правової 4 захищеності працівників та їх гарантії. Серед нагальних проблем постає розробка типової форми трудового договору для дистанційної роботи і закріплення особливостей таких трудових відносин у нац іональному законодавстві з врахуваннм позитивного досвіду розвинутих країн. У Кодексі законів про працю чітко не закріплено етапи укладення трудового договору, оцінка ділових якостей працівника, яка є важливою складовою при прийнятті на роботу для роботодавця. Тaким чином, сферa відносин з питaнь уклaдення трудового договору зaлишaється чи не нaйбільш деклaрaтивною з позиції прaвового регулювання і потребує подальшого дослідження та вдосконалення. Теоретична розробка та аналіз проблем, пов’язаних з особливостями різних видів трудових договорів сприятиме стабільності трудових відносин та забезпеченню прав і гарантій працівників. Розв’язання цих проблем дозволить удосконалити правові норми, регулюючі процес укладення трудового договору та інші питання, пов’язані з ним і зумовлює актуальність даної теми. У юридичній літерaтурі проблеми уклaдення трудового договору розглядaлися в працях тaких учених-юристів, як: Я.І.Безуглa, І.В.Зуб, В.С.Венедіктов, С.В.Венедіктов, Т.A.Зaнфіровa, М.І.Іншин, В.В.Лaзор, Л.І.Лaзор, С.С.Лукaш, Н.М.Мельничук, Д.І.Сірохa, П.Д.Пилипенко, С.В.Попов, В.І.Прокопенко, О.І.Процевський, С.М.Прилипко, В.І.Щербинa, Г.І.Чaнишевa, Н.М.Хуторян, О.М.Ярошенко тa інші. Мета і завдання дослідження. Мета випускної кваліфікаційної роботи полягає в тому, щоб на підставі проведення системного та комплексного науково-теоретичного аналізу трудового законодавства виробити пропозиції та рекомендації щодо вирішення проблем правового регулювання трудових договорів в сучасних умовах господарювання. Для досягнення даної мети ставляться наступні завдання: - проаналізувати поняття та юридичну природу трудового договору; 5 - дослідити класифікацію трудових договорів; - визначити порядок укладення трудових договорів; - розкрити підстави та порядок припинення трудових договорів; - дослідити гарантії забезпечення реалізації трудових договорів у сучасних умовах господарювання; - показати юридичну відповідальність за порушення правового регулювання договорів у трудовому праві. Об’єктом дослідження виступає система суспільних відносин, що пов’язана з правовим регулюванням трудових договорівДокумент Трудові договори за законодавством України(КНТЕУ, 2020) Бегджанян АртурАктуальність теми дослідження. На сучасному етапі розвитку економіки та соціальної сфери України, принципово необхідною становиться умова створення концептуального підходу до оцінювання контрольно-фінансової діяльності всіх суб’єктів господарювання, особливо у сфері забезпечення та реалізації трудових прав громадян. Такий вид контролю необхідно і доцільно забезпечити не лише за рахунок простого нарощування відповідного ресурсного забезпечення, а й за наявності адекватного дієвого державного контролю за формуванням і використанням ресурсної бази. Тому важливим моментом постає потреба глибокого теоретичного осмислення формування єдиної системи державного фінансового контролю у сфері трудових відносин, яке б відобразило сутність та внутрішню структуру такої системи, обґрунтувало взаємозв’язок і взаємозумовленість усіх її складових та врахувало в себе досягнення світової правничої думки, що необхідно і потрібно було б застосувати у практиці фінансово - контрольної діяльності в Україні. Сьогодні доволі важливим і актуальним є питання розбудови і становлення цілісної системи державного фінансового контролю в Україні саме у сфері трудових правовідносин між працівниками та роботодавцями, між роботодавцями та державою, а також між працівнико та державою. Без вирішення цього надскладного завдання неможливо забезпечити поступальний соціально-економічний розвиток, реальне реформування системи трудових взаємовідносин та системи соціального забезпечення, розв’язання нагальних потреб у цій сфері життєдіяльності держави. Забезпечення трудових прав громадян саме у частині фінансової складової є запорукою стабільності та задоволеності громадян, довіри їх до держави, а отже й нормалізації відносин між державою та суб’єктами господарювання. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Необхідно зауважити, що наразі питання державного фінансового контролю у сфері трудових відносин є маловивченим та практично не з’ясованим. Наукових доробок у сфері фінансового контролю за дотриманням трудових прав громадян під час опрацювання матеріалу ми практично не знайшли. Однак вагомий внесок у розвиток теоретичних засад та методичних підходів державного фінансового контролю, зокрема й у сфері трудових відносин здійснили такі вітчизняні та зарубіжні вчені-економісти, як: Асадов А.М., Бовсуновська Г.С., Владімірова Н.П., Грачова О.Ю., Гуцаленко Л.В., Даценко Г.В., Калюга Є.В. , Коцупатрий М.М., Лисяк Л.В., Піхоцький В.Ф., Синюгіна Н.В., Хомутенко А.В. та ін. Наявність широкого розмаїття тлумачень поняття «державний фінансовий контроль» у науковій літературі, які іноді суперечать один одному, призводять до неоднозначного розуміння цієї категорії, що в кінцевому випадку ускладнює вибір форм, методів та інструментів контролю при здійсненні контрольно-ревізійних заходів у сфері трудових правовідносин. Мета і завдання дослідження. Метою роботи є розкриття сутності поняття «державний фінансовий контроль у сфері трудових відносин» та уточнення його змісту. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: – на основі критичного аналізу існуючих трактувань поняття «державний фінансовий контроль» здійснити узагальнення і систематизацію підходів до розуміння його економічної сутності; – уточнити зміст поняття «державний фінансовий контроль» шляхом виділення його найістотніших ознак та властивостей. Для досягнення вказаної мети були поставлені наступні завдання: 1. Розглянути науково – правові підходи щодо визначення поняття трудового договору; 2. Дослідити класифікацію трудових договорів за науковою літературою та законодавством України; 3. Визначити особливості правового регулювання змісту трудових договорів; 4. Проаналізувати загально – теоретичні концепції щодо здійснення державного фінансового контролю у сфері трудових відносин; 5. Розкрити види державного фінансового контролю у сфері трудових відносин; 6. Висвітлити шляхи удосконалення механізму фінансового контролю за виконанням трудових договорів 7. Проаналізувати досвід зарубіжних країн щодо державного фінансового контролю в сфері трудових правовідносин 8. Запропонувати пропозиції по вдосконаленню законодавства у сфері фінансового моніторингу за виконанням трудових договорів. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають у сфері державного фінансового контролю за трудовими договорами за законодавством України. Предметом дослідження є державний фінансовий контроль у сфері трудового законодавства. Методологічну основу дослідження складають загально-науковий діалектичний метод пізнання (підрозділи 1.1., 1.2., 2.1.), системно-функціональний метод, міждисциплінарні системно-функціональні методи, методи аналогії (підрозділи 2.1., 3.1.), метод системного аналізу (підрозділи 1.1., 1.2., 3.1.), формально-логічний та формально-юридичний методи (підрозділи 2.3, 3.2.), порівняльно-правовий (підрозділи 1.1., 3.1.). Як інформаційна база були використані нормативно – правові акти з питань державного фінансового контролю у сфері трудових відносин в Україні та світі, наукові доробки та література у сфері дослідження фінансового контролю з боку держави за трудовим законодавством, законодавство України та окремих країн щодо визначення функцій та завдань органів державної влади у сфері здійснення фінансового контролю за укладанням та виконанням трудових договорів. У межах проведеного дослідження одержані такі результати, що складають наукову новизну : 1. Розглянуто науково – правові підходи щодо визначення поняття трудового договору; 2. Досліджено класифікацію трудових договорів за науковою літературою та законодавством України; 3. Визначено особливості правового регулювання змісту трудових договорів; 4. Проаналізовано загально – теоретичні концепції щодо здійснення державного фінансового контролю у сфері трудових відносин; 5. Розкрито види державного фінансового контролю у сфері трудових відносин; 6. Висвітлено шляхи удосконалення механізму фінансового контролю за виконанням трудових договорів 7. Проаналізувано досвід зарубіжних країн щодо державного фінансового контролю в сфері трудових правовідносин 8. Запропоновано можливості по вдосконаленню законодавства у сфері фінансового моніторингу за виконанням трудових договорів. Практичне значення одержаних результатів. Наукова робота а також сформовані в ній висновки та пропозиції можуть бути використані : - у науково – дослідних цілях – для подальшої розробки актуальних питань державного фінансового контролю у сфері трудових відносин. - у практичній роботі – як теоретичний матеріал для вдосконалення законодавства у сфері державного фінансового контролю. - у навчальному процесі – для написання дипломних, магістерських та дисертаційних робіт, при підготовці навчальних посібників, методичних матеріалів та лекцій.Документ Фінансово-правова відповідальність за порушення податкового законодавства(КНТЕУ, 2020) Горовий ВолодимирАктуальність теми дослідження. Однією з важливих умов забезпечення законності і дисципліни в будь-якій державі є існування відповідальності. Вона відіграє особливу роль у політичному, економічному, соціальному житті держави, суспільства. Питання юридичної відповідальності завжди були предметом наукових досліджень, хоча й досі єдиної загальноприйнятої точки зору щодо визначення цієї правової категорії, переліку видів юридичної відповідальності не вироблено. Одним із дискусійних питань на сьогодні залишається питання визнання фінансово-правової відповідальності самостійним видом юридичної відповідальності, що пояснюється певною новизною цього правового інституту. Саме це зумовлює актуальність теми та необхідність дослідження особливостей фінансово-правової відповідальності заради вдосконалення податкового законодавства та практики його застосування. Проблеми фінансово-правової відповідальності знайшли своє відображення в працях таких вчених, як: Л. К. Воронова, А. Й. Іванський, Μ. В. Карасьова, Μ. П. Кучерявенко, О. П. Орлюк, Л. А. Савченко, Т. В. Сараскіна, О. Г. Свєчнікова, І. А. Сікорська, Л. В. Тернова та інших. Мета і завдання дослідження. Мета випускної кваліфікаційної роботи полягає у всебічному аналізі, розкритті сутності і особливостей правового регулювання фінансово-правової відповідальності за законодавством України, а також в узагальненні висновків та відомостей, що стосуються даної теми. У рамках окресленої мети в роботі вирішуються такі завдання: - сформулювати визначення поняття «фінансово-правова відповідальність» та окреслити її загальні особливості; - проаналізувати фінансово-правову відповідальність як один з видів юридичної відповідальності; - встановити відмінності фінансово-правової відповідальності від інших видів юридичної відповідальності; - розкрити особливості фінансового правопорушення як підстави фінансово-правової відповідальності; - охарактеризувати фінансово-правові санкції за порушення податкового законодавства; - визначити шляхи подальшого розвитку та удосконалення правового регулювання фінансово-правової відповідальності. Об’єктом дослідження є суспільні відносини щодо притягнення особи до фінансово-правової відповідальності за порушення податкового законодавства. Предмет дослідження є фінансово-правова відповідальність за порушення податкового законодавства. Методи дослідження. У ході дослідження використовувався ряд методів наукового пізнання, кожен з яких дозволяє дослідити фінансово-правову відповідальність у певному ракурсі. Основними з них є: діалектичний метод – сприяв усвідомленню взаємозв’язку між змістом юридичної відповідальності та структурними компонентами її реалізації, а також дав змогу обґрунтувати причинно-наслідкові зв’язки, процеси диференціації та інтеграції, постійну суперечність між складовими системи юридичної відповідальності, зокрема, між фінансово-правовою та адміністративною відповідальністю (підрозділи 1.1., 1.2.); системний метод використовувався для всебічної характеристики фінансово-правової відповідальності як системи юридичної відповідальності у широкому розумінні та як сукупності складових фінансово-правової відповідальності: фінансового правопорушення, фінансово-правової санкції, процесуальної складової – у вузькому розумінні, крім того, застосування цього методу дозволило пізнати цілісність процесу формування фінансово-правової відповідальності як самостійного виду юридичної відповідальності (підрозділи 1.1., 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.); метод порівняльного аналізу – мав місце під час дослідження вітчизняних та зарубіжних нормативно-правових актів, новітніх досягнень вітчизняної та зарубіжної правової науки, матеріалів судової практики, що дало змогу зіставити окремі явища досліджуваної проблеми і виявити у них як загальні, так і особливі риси (підрозділи 1.1., 1.2.); метод нормативно-логічного аналізу – використовувався для визначення нормативно-правових засад фінансово-правової відповідальності, що дозволило сформулювати пропозиції до деяких нормативних актів (підрозділи 1.1., 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.). Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що за умови подальшого розвитку вони можуть бути корисні: для вдосконалення законодавства про фінансово-правову відповідальність; для подальших наукових досліджень питань щодо визнання фінансово-правової відповідальності як самостійного виду юридичної відповідальності, особливостей фінансового правопорушення та фінансово-правових санкційДокумент Фінансово-правове регулювання підприємницької діяльності(КНТЕУ, 2020) Шабельний ЄвгенАктуальність теми дослідження. Тема фінансово-правове регулювання підприємницької діяльності є дуже актуальною темою для дослідження у випускній кваліфікаційній роботі, оскільки багато людей пов’язані з підприємницькою діяльністю, та діяльністю органів фінансового контролю. Все більше і більше людей зв’язують своє життя з підприємництвом, а також йдуть працювати на підприємства, на посади пов’язані з фінансовою та податковою звітністю. Дослідження по даній темі дають розуміння доцільність податкового, та бюджетного законодавства, та дають шляхи розвитку законодавства, що можливо, з часом допоможуть покращить податкову політику. В наукових роботах дана тема висвітлена лише частково, але всі роботи вже застаріли оскільки відбулась значна кількість змін в законодавстві здебільшого в податковому кодексі, та законах які регулюють діяльність підприємств та органів фінансового контролю. Мета і завдання дослідження. Аналіз законодавства, а також фахової літератури для поглибленого розбору поняття господарської діяльності, її різновиди, а також участь суб’єктів господарювання в бюджетному процесі, та видатках держави, та участь у податковому процесі, сплата ЄСВ та інших обов’язкових зборів У рамках окресленої мети вирішуються такі завдання: - визначити публічну фінансову діяльність держави, та участь суб’єктів господарювання в ній; - дослідити участь суб’єктів господарювання в відносинах державного кредитування; - розглянути участь держави в кредитуванні суб’єктів господарювання; - дослідити форми участі суб’єктів господарювання у відносинах щодо справляння обов’язкових платежів; - проаналізувати участь держави в у відносинах щодо справляння обов’язкових платежів. Об’єктом досліджень є суспільні відносини у сфері фінансово правового регулювання підприємницької діяльності. Методи дослідження. У ході дослідження використовувався ряд методів наукового пізнання, кожен з яких дозволяє дослідити фінансово-правове регулювання підприємницької діяльності у певному ракурсі. Основними з них є: Дедуктивний метод (підрозділи 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 3.1., 3.2); діалектичний метод - сприяв усвідомленню взаємозв’язку між регулюванням підприємницької діяльності у сфері фінансів та структурними компонентами її реалізації (підрозділи 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 3.1., 3.2., 3.3); системний метод використовувався для всебічної характеристики (підрозділи 1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 3.1., 3.2., 3.3); метод порівняльного аналізу (підрозділи 2.1., 2.2., 2.4., 2.5., 3.3). Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що за умови подальшого розвитку вони можуть бути корисні: для вдосконалення законодавства що регулює фінансові відносини між державою та суб’єктами господарювання; для подальших наукових досліджень питань щодо визнання фінансово-правового регулювання діяльності суб’єктів господарюванняДокумент Фінансово-правовий статус Національного банку України(КНТЕУ, 2020) Кубрак АлінаНаціональний банк, як центральний банк України, у зв’язку з фундаментальними зрушеннями в суспільстві, розвитком глобалізаційних та інтеграційних процесів, намагається виявляти основні зміни, адаптуватися до них та включати ці особливості у сферу своєї діяльності. На сьогодні введено у дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг», який характеризується появою нового етапу, пов’язаного з розширенням сфери впливу та регулюванням Національним банком суб’єктів небанківських фінансових установ. З 1 липня 2020 року НБУ став регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій. За даними НБУ, на 31.10.2020 в Україні працювали 74 банк та 2079 учасників ринків небанківських фінансових послуг. З них, 195 (-1) ризикових (non-life), 19 лайфових страховиків (страхування життя), 303 (-1) ломбарди, 324 (-3) кредитні спілки, 147 (+2) лізингові компанії, 1026 (+1) фінансових компаній, 65 (+1) страхових брокерів. На платіжному ринку працює 36 платіжних систем, створених резидентами та 13 міжнародних платіжних систем, створених нерезидентами. Актуальність теми дослідження полягає насамперед у потребі вивчення правового статусу Національного банку України, його організації та повноважень; також у тому, що діяльність центрального банку має вирішальний вплив на стабільність національної валюти. Враховуючи умови європейської інтеграції та приведення українського законодавства до стандартів Європи, є потреба дослідити останні зміни у законодавстві України, а саме питання генези, розвитку та розширення повноважень НБУ відповідно до Закону України «Про Національний банк України», його взаємозв’язку з іншими державними органами та контроль за діяльністю підконтрольних суб’єктів, перелік яких збільшився. Незалежному органу, який на початку роботи регулював монетарну політку та емісію грошей, держава надала також і складні повноваження у сфері захисту прав 4 споживачів фінансових послуг (за виключенням бірж та недержавних пенсійних фондів). Для забезпечення можливості належної реалізації повноважень були внесені зміни не тільки до Закону України «Про Національний банк України», але й прийнята нова редакція Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг» та Закону України «Про валюту та валютні операції». Нацбанк також дозволив здійснювати грошові перекази за допомогою QR-коду. Отже, повноваження НБУ наразі розповсюджуються на зовсім нові відносини та суб’єктів (зокрема, щодо віртуальних активів, емісії електронних грошей). Вважаємо, що з регулюванням діяльності зазначених суб’єктів, з боку органу державного управління, правовий статус, якого визначений на рівні Конституції України, стане одним з шляхів у розвитку та побудови зрозумілої та прозорої бізнес-моделі ринку фінансових послуг. Отже, можна зробити висновок, що вивчення нових повноважень НБУ потребує подальших наукових досліджень, враховуючи практику застосування норм законодавства. Окремі аспекти правового статусу Національного банку України, організації і його діяльності висвітлювалися у працях таких ві тчизняних учених-юристів, як Б. Адамик, Л. Воронова, Ю. Ващенко, О. Запотоцька, І. Іванець, Є. Карманов, О. Костюченко, В. Кротюк, Т. Латковська, О. Любунь, О. Орлюк, А. Селіванов, Ю. Тополь. Мета і завдання дослідження: вивчення питань правового регулювання повноважень Національного банку України у сфері мобілізації, розподілу та використання фондів коштів, емісії грошової одиниці України, вироблення шляхів удосконалення законодавства у зазначеній сфері. На виконання зазначеної мети були поставлені такі завдання: - визначити фінансово-правовий статус Національного банку України; - розкрити сутність принципів діяльності НБУ; 5 - дослідити наукові погляди щодо ролі центрального банку в інших державах; - розкрити напрями співпраці НБУ з органами публічної влади; - висвітлити особливості грошово-кредитної політики НБУ; - охарактеризувати повноваження НБУ у сфері бюджету та публічних доходів; - розкрити сутність правового статусу НБУ як органу державного управління та суб’єкта першої ланки банківської системи України; - висвітлити нові повноваження НБУ у сфері регулювання та нагляду за небанківськими фінансовими установами; - вивчити законодавство України щодо правових форм фінансової діяльності НБУ; - виробити шляхи вдосконалення законодавства у зазначеній сфері. Об’єктом дослідження є суспільні відносини у сфері фінансової діяльності Національного банку України, як публічного суб’єкта, що врегульовуються правовими нормами.