053 Психологія
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 053 Психологія за Назва
Зараз показуємо 1 - 32 з 32
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ «Гендерні особливості міжособистісної взаємодії серед працівників державної служби»(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Кружилько, Крістіна АндріївнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та емпіричному дослідженню ґендерних особливостей міжособистісної взаємодії серед працівників державної служби. У роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо вивчення впливу гендерних чинників на міжособистісні стосунки в професійному середовищі державних установ. В аналітичній частині роботи здійснено огляд теоретичних концепцій міжособистісної взаємодії та гендеру в науковій літературі, розглянуто професійні особливості взаємодії працівників державної служби. Проведено емпіричне дослідження ґендерних особливостей у міжособистісних стосунках, використовуючи психодіагностичні методики та статистичні методи аналізу. У рекомендаційному розділі роботи запропоновано практичні заходи для підвищення ефективності міжособистісної взаємодії працівників державної служби з урахуванням ґендерних особливостей. Рекомендації спрямовані на розвиток комунікативних навичок, підвищення рівня гендерної чутливості та створення рівноправного і комфортного робочого середовища. This final qualification work is dedicated to the theoretical and empirical study of gender features of interpersonal interaction among civil servants. The work addresses an important scientific and practical task of examining the influence of gender factors on interpersonal relationships within the professional environment of public institutions. The analytical part of the work presents a review of theoretical concepts of interpersonal interaction and gender in the scientific literature, and explores the professional characteristics of civil servants' interaction. An empirical study of gender features in interpersonal relationships was conducted using psychodiagnostic methods and statistical analysis techniques. In the recommendations section, practical measures are suggested to improve the effectiveness of interpersonal interaction among civil servants, considering gender features. The recommendations focus on developing communication skills, increasing gender sensitivity, and creating an equal and comfortable work environment.Документ КОНФЛІКТИ В ОРГАНІЗАЦІЯХ: ДІАГНОСТИКА, ПОПЕРЕДЖЕННЯ, ПОДОЛАННЯ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Романчук, Антоніна АнатоліївнаУ кваліфікаційній роботі досліджено конфлікти в організаціях. Метою було вивчення особливостей конфліктів і методів їх діагностики. У дослідженні взяли участь 35 осіб. У першому розділі розглянуті теоретичні аспекти конфліктів, їх типологія, причини виникнення, динаміку розвитку та психологічні фактори. У другому розділі проведено емпіричне дослідження за методиками «Індекс організаційної напруженості», «Стратегії розв’язання конфліктних ситуацій» та «Оцінка рівня компетентності у вирішенні конфліктів». У третьому розділі запропоновані рекомендації: систематичний моніторинг, культура довіри, управління конфліктами, підвищення залученості, оптимізація середовища. Мета рекомендацій створити в організації сприятливий психологічний клімат. he qualification work investigates conflicts in organizations. The aim was to study the features of conflicts and methods of their diagnosis. The study involved 35 people. The first chapter discusses the theoretical aspects of conflicts, their typology, causes, dynamics of development and psychological factors. The second section conducts an empirical study using the Organizational Tension Index, Conflict Resolution Strategies, and Conflict Resolution Competence Assessment. The third section offers recommendations: systematic monitoring, a culture of trust, conflict management, increased engagement, and environment optimization. The purpose of the recommendations is to create a favorable psychological climate in the organization.Документ КОНЦЕПТУЮЧІ ОСНОВИ ЗДОРОВОЇ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА ЗВО(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Пуховикова, Діана ВікторівнаУ кваліфікаційній роботі досліджено структура здорової особистості студента ЗВО. Метою роботи було дослідження концептуальних основ здорової особистості студентів ЗВО. У дослідженні взяли участь 34 особи. У першому розділі розглянуті теоретичні аспекти: Феномен здорової особистості студента, її компоненти та психологічні та соціальні чинники формування. У другому розділі проведено емпіричне дослідження за методиками діагностики рівня рефлексивності у студентів (В. Карпов), “Адаптованість студентів у ВНЗ” Т. Д. Дубровська, “Діагностика емоційного інтелекту” (Н. Холл), “Мотивація до успіху” (Т. Елерс) та анкетою “Дослідження концептуючих основ здорової особистості студентів”. Кореляційний аналіз за Спірменом показав зв'язок між мотивацією до успіху та адаптованістю до навчальної діяльності, рефлексивністю. між адаптованістю до навчальної діяльності та емоційним інтелектом та між складниками емоційного інтелекту. У третьому розділі запропоновані рекомендації: когнітивний розвиток, емоційна компетентність, ціннісно- мотиваційне самовизначення, соціальна підтримка. Ключові слова: здоров’я, психологічне здоров’я, здорова особистість, компоненти, студентська адаптація, емоційний інтелект, рефлексія, мотивація до успіху. The qualification work investigates the structure of a healthy personality of a university student. The purpose of the work was to study the conceptual foundations of a healthy personality of university students. The study involved 34 people. The first section deals with theoretical aspects: The phenomenon of a healthy student personality, its components, and psychological and social factors of formation. The second chapter conducted an empirical study based on the methods of diagnosing the level of reflexivity in students (V. Karpov), “Adaptability of students in higher education” by T. Dubrovska, “Diagnosis of emotional intelligence” (N. Hall), “Motivation to succeed” (T. Ehlers) and the questionnaire “Study of the conceptual foundations of a healthy personality of students”. Spearman's correlation analysis showed a connection between motivation to succeed and adaptability to learning activities, reflexivity, between adaptability to learning activities and emotional intelligence, and between components of emotional intelligence. The third section offers recommendations: cognitive development, emotional competence, value and motivational self-determination, and social support. Key words: health, psychological health, healthy personality, components, student adaptation, emotional intelligence, reflection, motivation to succeed.Документ МОТИВАЦІЯ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ТОРГІВЛІ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Полуніна, Анна ВолодимирівнаКваліфікаційна робота присвячена вивченню мотивації майбутніх працівників сфери торгівлі до професійного зростання. У дослідженні проаналізовано теоретичні аспекти мотивації, розглянуто специфіку мотиваційних процесів у торговельній сфері та проведено порівняння різних методик дослідження мотиваційної сфери. Основна увага приділяється аналізу мотиваційних чинників, що впливають на професійний розвиток працівників. У роботі використано методику вивчення мотивації до успіху та уникнення невдач (тест Т. Елерса), методику "Мотивація професійної діяльності" (К. Замфір у модифікації А. Реана), а також тест тематичної апперцепції (ТАТ) Генрі Мюррея. На основі проведеного емпіричного дослідження розроблено рекомендації щодо вдосконалення системи мотивації для підвищення ефективності працівників торгівлі. У роботі описано соціально-демографічні характеристики вибірки, методичне забезпечення дослідження, а також детально проаналізовано результати дослідження мотиваційної сфери. Кваліфікаційна робота є результатом комплексного дослідження мотиваційних підходів до професійного зростання майбутніх працівників сфери торгівлі. The qualification work is devoted to the study of the motivation of future trade employees for professional growth. The study analyzes the theoretical aspects of motivation, examines the specifics of motivational processes in the trade sector, and compares different methods of studying the motivational sphere. The focus is on the analysis of motivational factors that influence the professional development of employees. The work utilizes the methodology for studying motivation for success and avoiding failure (T. Ehlers' test), the "Professional Activity Motivation" method (K. Zamfir in A. Rean's modification), as well as the Thematic Apperception Test (TAT) by Henry Murray. Based on the conducted empirical research, recommendations were developed to improve the motivation system for enhancing the efficiency of trade workers. The work describes the socio-demographic characteristics of the sample, the methodological support of the research, and provides a detailed analysis of the research results on motivation. The qualification work is the result of a comprehensive study of motivational approaches to the professional growth of future employees in the trade sector.Документ ОПТИМІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО І ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Батурін, Назар СергійовичВипускна кваліфікаційна робота присвячена розробленню заходів щодо оптимізації фізичного та психологічного здоров’я студентської молоді. У випускній кваліфікаційній роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з оптимізації фізичного та психологічного здоров’я студентів. В аналітичній частині роботи виконано дослідження оцінки способу життя студентів віком від 18 до 23 років та його вплив на фізичне і ментальне здоров’я, проаналізовано, перевірено функціональні параметри дихальної системи студентської молоді. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано заходи з оптимізації фізіологічного і психологічного здоров’я студентської молоді, оцінено ефективність та перспективи їх запровадження. The graduation qualification work is dedicated to developing measures for optimizing the physical and psychological health of student youth. The graduation qualification work addresses an important scientific and practical task of further developing the theoretical foundations, methodological approaches, and the implementation of measures to optimize the physical and psychological health of students. In the analytical part of the work, a study was conducted to assess the lifestyle of students aged 18 to 23 and its impact on physical and mental health. The functional parameters of the respiratory system of the student youth were analyzed and verified. The recommendation section proposes measures for optimizing the physiological and psychological health of student youth, evaluating the effectiveness and prospects of their implementation.Документ ОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Яновська, Тетяна ВалеріївнаУ кваліфікаційній роботі розглянуто ментальне здоров’я студентів як багатовимірний феномен, що інтегрує емоційний, когнітивний, соціальний та поведінковий аспекти. Проаналізовано вплив соціально-психологічних чинників, таких як соціальна підтримка, рівень самооцінки, емоційна регуляція та стресостійкість, на психічне благополуччя студентської молоді. Проведено емпіричне дослідження із використанням шкали психологічного благополуччя К. Ріфф, шкали самооцінки М. Розенберга та методики соціально-психологічної адаптації К. Роджерса і Р. Даймонда. У вибірці взяли участь 40 студентів, що дозволило виявити особливості їхнього психологічного стану. Результати дослідження свідчать про переважно середній та високий рівень ментального здоров’я, хоча у частини респондентів спостерігаються труднощі із самооцінкою та емоційною стабільністю. На основі отриманих даних розроблено рекомендації для покращення психологічного клімату у навчальному середовищі та підвищення стійкості студентів до стресових факторів. This qualification paper examines students' mental health as a multidimensional phenomenon that integrates emotional, cognitive, social, and behavioral aspects. The study analyzes the influence of social-psychological factors, such as social support, self-esteem levels, emotional regulation, and stress resistance, on the mental well-being of student youth. An empirical study was conducted using the Psychological Well-Being Scale by C. Ryff, the Self-Esteem Scale by M. Rosenberg, and the Social-Psychological Adaptation Questionnaire by K. Rogers and R. Diamond. The sample consisted of 40 students, which allowed for identifying specific features of their psychological state. The results of the study indicate predominantly medium and high levels of mental health among students, though some respondents exhibit difficulties with self-esteem and emotional stability. Based on the findings, recommendations were developed to improve the psychological climate in the educational environment and enhance students' resilience to stress factors.Документ ПСИХОДІАГНОСТИКА ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я ПРАЦІВНИКІВ ТОРГОВЕЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Беззубова, Катерина КостянтинівнаКваліфікаційна робота на тему "Психодіагностика професійного здоров'я працівників торговельної організації" спрямована на дослідження факторів, що впливають на психоемоційний стан працівників у сфері торгівлі, та їх взаємозв'язок з рівнем професійного здоров'я. В роботі проаналізовано сучасний стан проблеми психодіагностики професійного здоров'я в торгівельній організації, а також застосовано різноманітні методи для оцінки психоемоційного стану працівників. У першому розділі здійснено аналіз наукової літератури, присвяченої проблемі професійного здоров'я працівників та психодіагностики в організації. Окремо розглянуті фактори, що визначають професійну деформацію та стрес у працівників, а також методи діагностики та профілактики. У другому розділі описано організацію дослідження та обґрунтовано вибір психодіагностичних інструментів для оцінки професійного здоров'я, а також надано характеристику обстежуваного контингенту. Третій розділ присвячено аналізу результатів емпіричного дослідження, в якому висвітлюються особливості проявів професійного здоров'я працівників торговельної організації та надаються практичні рекомендації для оптимізації психодіагностичних методик. Робота містить результати дослідження, що дозволяють виявити основні стресові фактори та рівень професійного вигоряння серед працівників торговельної сфери, а також рекомендації щодо покращення умов праці та зменшення ризиків для професійного здоров'я працівників. Висновки та пропозиції сприяють розробці програм з підтримки психологічного здоров'я співробітників, що позитивно впливає на ефективність їх роботи та зниження рівня стресу в організації. The thesis titled "Psychodiagnostics of Professional Health of Employees in Retail Organization" is aimed at studying the factors that influence the psycho- emotional state of workers in the retail sector and their interconnection with the level of professional health. The work analyzes the current state of the issue of psychodiagnostics of professional health in organizations, particularly in retail companies, and applies various methods for assessing the psycho-emotional state of employees. The first chapter provides an analysis of the scientific literature dedicated to the issue of employees' professional health and psychodiagnostics in organizations. Factors that determine professional deformation and stress in employees are examined, along with methods of diagnosis and prevention. The second chapter describes the organization of the study and justifies the selection of psychodiagnostic tools for assessing professional health, as well as provides a description of the studied group. The third chapter focuses on the analysis of the results of the empirical study, highlighting the features of professional health manifestations in retail employees and offering practical recommendations for optimizing psychodiagnostic methods. The thesis includes research findings that identify the main stress factors and the level of professional burnout among retail sector employees, and offers recommendations for improving working conditions and reducing risks to employees' professional health. The conclusions and proposals contribute to the development of programs aimed at supporting employees' psychological health, which positively impacts work efficiency and reduces stress levels within the organization.Документ «ПСИХОЛОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ЗГУРТОВАНОСТІ УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВУ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Буркацька, Наталі ВячеславівнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню чинників групової згуртованості учнівського колективу в закладах загальної середньої освіти. Встановлено, що чинники мають здебільшого соціально-психологічний характер. Було виокремлено та досліджено наступні фактори впливу на групову згуртованість: соціально-психологічний клімат у колективі, самооцінка, рівень особистісної тривожності та розвитку емпатії кожного члена групи. В результаті кореляційного аналізу було підтверджено взаємозв’язок між груповою згуртованістю колективу та вищезгаданими індивідуально-психологічними параметрами. Надано подальші рекомендації щодо поліпшення рівня згуртованості колективів за допомогою тімбілдингу, позакласних заходів, соціально-психологічних тренінгів, які націлені на подолання тривожності та агресивності, на зняття стресу, підвищення самооцінки, розвиток емоційного інтелекту та емпатії серед учнів і педагогів. The qualifying thesis studies the factors influencing group cohesion within student groups in general secondary education institutions. It has been established that these factors are predominantly socio-psychological in nature. The research identified and examined the following factors affecting group cohesion: the socio-psychological climate within the group, self-esteem, levels of personal anxiety, and the development of empathy among group members. Through correlation analysis, the interrelationship between group cohesion and the aforementioned individual psychological parameters was confirmed. The study provides further recommendations for improving group cohesion through team-building activities and socio-psychological training aimed at reducing anxiety and aggression, alleviating stress, enhancing self-esteem, and fostering emotional intelligence and empathy among both students and educatorsДокумент ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ОСОБИСТОСТІ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Куликовська, Катерина Дмитрівнаваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми психологічного забезпечення фізичного здоров’я особистості. У кваліфікаційній роботі на підставі теоретико-методичного аналізу наукової літератури та результатів емпіричного дослідження було представлено вирішення науково-практичного завдання, яке полягало в обґрунтуванні психодіагностичного інструментарію, визначенні особливостей фізичного здоров’я спортсменів та розробленні практичних рекомендацій щодо психологічного забезпечення їх фізичного здоров’я. The qualification work is dedicated to studying the issue of psychological support for physical health in individuals. Based on the theoretical and methodological analysis of scientific literature and the results of empirical research, the study presents a solution to a scientific and practical task. This task involved substantiating psychodiagnostic tools, identifying the characteristics of athletes' physical health, and developing practical recommendations for ensuring psychological support for their physical health.Документ ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І ПРОГНОЗ ПРОФЕСІЙНОГО КАР'ЄРНОГО ЗРОСТАННЯ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЯ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Романенко, Анна ОлександрівнаПсихологічне забезпечення і прогноз професійного кар'єрного зростання працівників організації (за матеріалами ЗЗСО 1-3 ступенів №276,м. Київ) Випускна кваліфікаційна робота присвячена актуальному питанню кар'єрного зростання працівників організацій. У випускній кваліфікаційній роботі розроблено практичні рекомендації для психологічного забезпечення професійної зростання та програма психологічних занять для сприяння побудови і втіленню стратегій кар'єрного зростання працівників освітньої організації. В аналітичній частині роботи виконано дослідження ціннісномотиваційного спрямування до кар'єрного розвитку респондентів, здатності до кар'єрного розвитку та готовності. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано заходи на активізацію потенціалу до пошуку шляхів удосконалення професійної самореалізації, стимулювання професійного кар'єрного зростання. Graduation qualification work is devoted to the topical issue of career growth of employees of organizations. In the graduation thesis, practical recommendations for psychological support of professional growth and a program of psychological classes to promote the construction and implementation of career growth strategies for employees of an educational organization were developed. In the analytical part of the work, a study of the value-motivational direction of the respondents towards career development, the ability for career development and readiness was carried out. In the recommendation section of the work, measures are proposed to activate the potential to find ways to improve professional self-realization, to stimulate professional career growth. Key words: career, career growth, professional growth, organization, employees.Документ Психологічний відбір персоналу до міжнародної аграрної компанії(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Коваленко, Ангеліна ВасилівнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена розробці підходів до психологічного відбору персоналу міжнародної аграрної компанії на прикладі діяльності ТОВ «АРАТТА». У дослідженні проаналізовано основні принципи, методи та засоби психологічної оцінки кандидатів з метою підвищення ефективності процесу підбору персоналу та відповідності кандидатів професійним вимогам. В аналітичній частині роботи виконано дослідження динаміку основних показників діяльності підприємства протягом 2022-2024 років. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано заходи щодо психодіагностики професійно-важливих якостей та оптимізації професійного відбору працівників до міжнародної аграрної компанії. The final qualification work is devoted to the development of approaches to the psychological selection of personnel for an international agricultural company using the example of the activities of "ARATTA" LLC. The study analyzed the basic principles, methods and means of psychological assessment of candidates in order to increase the efficiency of the personnel selection process and the candidates' compliance with professional requirements. In the analytical part of the work, a study was conducted on the dynamics of the main indicators of the enterprise's activity during 2022-2024. In the recommendation section of the work, measures are proposed for the psychodiagnosis of professionally important qualities and optimization of the professional selection of employees for an international agricultural company.Документ Психологічні детермінанти професійної кризи у працівників організації(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Івашківська, Анастасія РоманівнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню визначення детермінант, що зумовлюють виникнення професійної кризи й розробка психологічних заходів щодо профілактики та подолання професійної кризи у працівників організації. Для досягнення поставленої мети, в теоретичному розділі було детально обґрунтовано наукові підходи до визначення проблеми виникнення професійних криз. Обгрунтувати методичний арсенал методів та методик. Емпірично з’ясовано психологічні умови виникнення професійної кризи у працівників Регіонального центру підвищення кваліфікації Київської області. Розроблено тренінгову програму з рекомендаціями щодо шляхів подолання та профілактики професійної кризи у працівників організації. The qualification work is devoted to the study of determining the determinants that lead to the emergence of a professional crisis and the development of psychological measures for the prevention and overcoming of a professional crisis among workers in employees of the organization. In order to achieve the set goal, in the theoretical section scientific approaches to determining the problem of professional crises were substantiated in detail. To substantiate the methodological arsenal of methods and techniques. he psychological conditions for the emergence of a professional crisis among employees of the Regional Center for Advanced Training of the Kyiv Region were empirically determined. A training program with recommendations on ways to overcome and prevent a professional crisis among in employees of the organization.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ МЕХАНІЗМИ ОПТИМІЗАЦІЇ САМООЦІНКИ СТУДЕНТІВ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Булава, Анастасія ЮріївнаКваліфікаційна робота присвячена психологічним механізмам оптимізації діяльності студентів у процесі навчання у закладах вищої освіти. Розглянуто основні теоретичні підходи до поняття оптимізації, її значення для розвитку особистості, а також вплив різних психологічних факторів на навчальну успішність. Основна увага приділена механізмам саморегуляції, мотивації, розвитку емоційної стійкості, адаптації до навчального середовища та формування професійної ідентичності. У роботі проаналізовано роль соціальної підтримки, індивідуальних особливостей особистості та стратегії подолання стресу у забезпеченні успішного навчального процесу. Емпірична частина роботи включає результати дослідження психологічних механізмів оптимізації на вибірці студентів різних курсів і спеціальностей. Отримані дані дозволили визначити основні фактори, які сприяють підвищенню ефективності навчальної діяльності, а також розробити практичні рекомендації для оптимізації психологічного стану студентів. The qualification work is devoted to the psychological mechanisms of optimization of students' activity in the process of studying in higher education institutions. The main theoretical approaches to the concept of optimization, its importance for personality development, as well as the influence of various psychological factors on academic performance are considered. The main attention is paid to the mechanisms of self-regulation, motivation, development of emotional stability, adaptation to the learning environment and formation of professional identity. The paper analyzes the role of social support, individual personality traits, and stress coping strategies in ensuring a successful educational process. The empirical part of the paper includes the results of a study of psychological optimization mechanisms on a sample of students of different courses and specialties. The data obtained allowed to identify the main factors that contribute to the efficiency of educational activities, as well as to develop practical recommendations for optimizing the psychological state of students.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Жилко, Дар’я ОлександрівнаКваліфікаційна робота спрямована на дослідження психологічних аспектів взаємодії працівників у товариствах з обмеженою відповідальністю (ТОВ). У роботі розкрито сутність міжособистісної комунікації та групової динаміки, їхній вплив на загальну ефективність організації. Особливу увагу приділено ролі лідерства, емоційного інтелекту та соціально-психологічного клімату в формуванні згуртованої та продуктивної команди. Проведено аналіз мотиваційних чинників, які стимулюють працівників до досягнення спільних цілей. У межах емпіричного дослідження виявлено залежність між рівнем комунікативної компетентності працівників і результативністю їхньої спільної діяльності. Результати роботи можуть бути використані для розробки практичних рекомендацій щодо оптимізації взаємодії у межах ТОВ. Zhilko Daria Oleksandrivna "Psychological Foundations of Employee Interaction in a Limited Liability Company." The qualification paper focuses on the study of psychological aspects of employee interaction within a limited liability company (LLC). The work explores the essence of interpersonal communication and group dynamics, as well as their impact on the overall organizational effectiveness. Special attention is given to the role of leadership, emotional intelligence, and the socio- psychological climate in forming a cohesive and productive team. The analysis examines motivational factors that encourage employees to achieve common goals. An empirical study reveals the correlation between the level of employees' communicative competence and the effectiveness of their joint activities. The results of the research can be used to develop practical recommendations for optimizing interaction within LLCs.Документ «ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АБІЛІТАЦІЇ МОЛОДІ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД»(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Павловська, Анастася ІгорівнаРобота розкриває суть поняття «абілітація» в контексті адаптації населення та, зокрема, молодого покоління українців до життя під час повномасштабного вторгнення. Здійснено аналіз витоків та різноманітних варіацій даного поняття та відокремлено його від терміну «реабілітація». На підставі теоретичного та емпіричного дослідження були виявлені основні компоненти психологічної складової абілітації молоді, визначені етапи її проведення та надані рекомендації по впровадженню окреслених заходів і методик, які стануть інструментом для покращення внутрішнього ресурсу та психологічної стійкості під час війни та в повоєнний період. Qualification thesis – State University of Trade and Economics, Kyiv, 2025. The work reveals the essence of the concept of “habilitation” in the context of adaptation of the population and, in particular, the younger generation of Ukrainians to life during a full-scale invasion. We have analyzed the origins and various variations of this concept and separated it from the term “rehabilitation”. On the basis of theoretical and empirical research, the main components of the psychological component of youth habilitation were identified, the stages of its implementation were determined, and recommendations were made for the implementation of the outlined measures and techniques that will become a tool for improving internal resources and psychological stability during war and the post-war period.Документ Психологічні особливості ефективності комунікації працівників ресторанного бізнесу».(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Железнова, Валерія АнтонівнаЖелезнова В.А. визначення психологічних особливостей комунікації працівників у ТОВ «Sushi Story». Дипломна робота освітнього рівня-бака- лавр,спеціальність 053 «Психологія», Факультету Економіки Менеджменту та Психології, «Державний торговельно-економічний університет». Розглянуто поняття та сутність міжособистісної комунікації,теоретичні підходи вивчення між особової комунікації,та фактори що впливають на ефе- ктивність комунікації. Обґрунтовано психодіагностичний інструментарій дослідження та опи- сано організацію і концептуальну модель емпіричного дослідження. Проведено аналіз особливостей проявів міжособистісної взаємодії,за ре- зультатами дослідження надані практичні рекомендації,щодо оптимізації ко- мунікації працівників. Zheleznova V.A. determination of psychological features of communication of employees in LLC "Sushi Story". Diploma work of educational level-bachelor, specialty 053 "Psychology", Faculty of Economics, Management and Psychology, "State University of Trade and Economics". The concept and essence of interpersonal communication, theoretical approaches to the study of interpersonal communication, and factors influencing the effectiveness of communication are considered. The psychodiagnostic research tools are substantiated and the organization and conceptual model of empirical research are described. An analysis of the features of manifestations of interpersonal interaction is carried out, and practical recommendations are given based on the results of the study regarding the optimization of employee communication.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОЇ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Максимішина, Вікторія СергіївнаУ кваліфікаційній роботі досліджено клієнтоорієнтовану взамодію. Метою теоретично обґрунтувати та емпірично визначити психологічні особливості ефективної клієнтоорієнтованої взаємодії працівників сфери громадського харчування. У дослідженні взяли участь 40 осіб. У першому розділі розглянуті аналіз проблеми клієнтоорієнтованого підходу у бізнесі. У другому розділі проведено емпіричне дослідження за методиками (КОС-2), (BEES), (MBI) та авторською анкетою. Розроблено рекомендації щодо розвитку клієнтоорієнтованої взаємодії, зокрема через емпатію, зворотний зв’язок, навчання, командну взаємодію, мотивацію та інтеграцію принципів клієнтоорієнтованості в корпоративну культуру. The qualification work investigates client-oriented interaction. The aim is to theoretically substantiate and empirically determine the psychological features of effective customer-oriented interaction of catering workers. The study involved 40 people. The first section analyzes the problem of customer-oriented approach in business. In the second section, an empirical study was conducted using the methods (KOS-2), (BEES), (MBI) and the author's questionnaire. Recommendations for the development of customer-oriented interaction, in particular through empathy, feedback, training, teamwork, motivation and integration of customer-oriented principles into corporate culture, are developed.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕФЕКТИВНОЇ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Максимішина, Вікторія СергіївнаУ кваліфікаційній роботі досліджено клієнтоорієнтовану взамодію. Метою теоретично обґрунтувати та емпірично визначити психологічні особливості ефективної клієнтоорієнтованої взаємодії працівників сфери громадського харчування. У дослідженні взяли участь 40 осіб. У першому розділі розглянуті аналіз проблеми клієнтоорієнтованого підходу у бізнесі. У другому розділі проведено емпіричне дослідження за методиками (КОС-2), (BEES), (MBI) та авторською анкетою. Розроблено рекомендації щодо розвитку клієнтоорієнтованої взаємодії, зокрема через емпатію, зворотний зв’язок, навчання, командну взаємодію, мотивацію та інтеграцію принципів клієнтоорієнтованості в корпоративну культуру. The qualification work investigates client-oriented interaction. The aim is to theoretically substantiate and empirically determine the psychological features of effective customer-oriented interaction of catering workers. The study involved 40 people. The first section analyzes the problem of customer-oriented approach in business. In the second section, an empirical study was conducted using the methods (KOS-2), (BEES), (MBI) and the author's questionnaire. Recommendations for the development of customer-oriented interaction, in particular through empathy, feedback, training, teamwork, motivation and integration of customer-oriented principles into corporate culture, are developed.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОСНОВНИХ ЕТАПІВ СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТКУ ОРГАНІЗАЦІЇ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Філон, Дар’я СергіївнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей основних етапів становлення і розвитку організації. У випускній кваліфікаційній роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з оптимізації психологічного клімату на різних етапах організаційного розвитку. В аналітичній частині роботи виконано дослідження в комерційній організації, стабілізаційної стадії розвитку, де було проведено діагностику організаційної культури, оцінено залученість працівників і встановлено динаміку росту компанії та потенціал зростання. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано заходи з оптимізації психологічного клімату на різних етапах становлення і розвитку організації, оцінено ефективність та перспективи їх запровадження. The graduation qualification work is dedicated to studying the psychological characteristics of the main stages of organization formation and development. The graduation qualification work addresses an important scientific and practical task of further developing the theoretical foundations, methodological approaches, and the implementation of measures to optimize the psychological climate at different stages of organizational development. In the analytical part of the work, a study was conducted in a commercial organization at the stabilization stage of development, where the organizational culture was diagnosed, employee engagement was assessed, and the growth dynamics and potential for company expansion were determined. In the recommendation section of the work, measures for optimizing the psychological climate at different stages of organization formation and development are proposed, with an assessment of their effectiveness and prospects for implementation.Документ Психологічні особливості переживання стресу у працівників торговельної організації в умовах воєнного стану(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Черепушко, Аліса ОлександрівнаУ роботі розглянуто вплив стресу на психічний стан працівників торговельної організації в умовах воєнного стану. Теоретично обґрунтовано поняття стресу, копінг-стратегії та фізіологічні механізми його впливу. Проведено емпіричне дослідження із застосуванням сучасних психодіагностичних методик, зокрема опитувальника проявів стресу (М. Корольчук, В. Корольчук, Н. Науменко), тесту Спілбергера та шкали депресії Зунга. Результати дослідження показали наявність легкої тривожності та легкої депресії серед частини працівників. Розроблено практичні рекомендації для зниження негативних наслідків стресу. This study examines the impact of stress on the psychological state of employees in a trade organization during martial law. Theoretical concepts of stress, coping strategies, and physiological mechanisms of its influence are substantiated. An empirical study was conducted using modern psychodiagnostic methods, including the Stress Manifestation Questionnaire (M. Korolchuk, V. Korolchuk, N. Naumenko), the Spielberger Anxiety Test, and the Zung Depression Scale. The results revealed mild levels of anxiety and depression among some employees. Practical recommendations were developed to mitigate the negative consequences of stress.Документ «Психологічні особливості подолання міжособистісних конфліктів в організації»(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Мациборчук, Поліна ОлександрівнаКваліфікаційна робота досліджує чинники, що зумовлюють виникнення конфліктної взаємодії й обґрунтовує психологічні заходи щодо попередження та подолання конфліктів у організації. Для досягнення поставленої мети було здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми виникнення конфліктів та розкрито конструктивні й деструктивні функції організаційного та міжособистісного конфліктів. Схарактеризовано модель дослідження й подолання конфліктів в організації. Емпірично з’ясовано психологічні умови виникнення конфліктних взаємодій у організації. Розроблено психологічну програму щодо попередження міжособистісних конфліктів в організації та визначено її ефективність, а також запропоновано керівництву організації практичні рекомендації щодо попередження міжособистісних конфліктів. The qualification work investigates the factors that cause the emergence of conflict interaction and justifies psychological measures to prevent and overcome conflicts in the organization. To achieve the set goal, a theoretical and methodological analysis of the problem of conflict emergence was carried out and the constructive and destructive functions of organizational and interpersonal conflicts were revealed. The model of research and overcoming conflicts in the organization was characterized. The psychological conditions for the emergence of conflict interactions in the organization were empirically clarified. A psychological development program was developed to prevent interpersonal conflicts in the organization and its effectiveness was determined, and practical recommendations were offered to the organization's management to prevent interpersonal conflicts.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ТОЛЕРАНТНОСТІ ДО НЕВИЗНАЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Бєляєв, Даніель БіляловичВипускна кваліфікаційна робота присвячена розробці заходів щодо підвищення толерантності до невизначеності серед студентської молоді. У роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо розвитку теоретичних основ, методичних підходів та розробки заходів з оптимізації готовності студентів до ситуацій невизначеності. В аналітичній частині роботи досліджено толерантність до невизначеності серед студентів віком від 18 до 23 років. Проведене дослідження включало кілька важливих етапів для досягнення основних цілей та завдань. Отримані результати є важливими для розробки рекомендацій щодо підвищення толерантності до невизначеності та покращення адаптації студентів до сучасних викликів. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано заходи з розвитку толерантності до невизначеності серед студентів закладу вищої освіти, оцінено ефективність та перспективи їх запровадження. The graduation qualification work is dedicated to developing measures to increase tolerance to uncertainty among student youth. The work addresses the important scientific and practical task of developing theoretical foundations, methodological approaches, and measures to optimize students' readiness for situations of uncertainty. In the analytical part of the work, the tolerance to uncertainty among students aged 18 to 23 years was studied. The conducted research included several important stages to achieve the main goals and objectives. The obtained results are crucial for developing recommendations to enhance tolerance to uncertainty and improve students' adaptation to modern challenges. In the recommendation section of the work, measures to develop tolerance to uncertainty among higher education students are proposed, and the effectiveness and prospects of their implementation are assessed.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я У МОЛОДІ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Федоренко, Діана ФедорівнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей формування ментального здоров’я у молоді. У роботі розкрито сутність поняття "ментальне здоров’я", його структурні компоненти та значення у розвитку особистості. Окреслено основні фактори, що впливають на ментальне здоров’я молоді, зокрема соціальні, психологічні, біологічні та освітні аспекти. Емпіричне дослідження проведено з використанням чотирьох методик, спрямованих на оцінку рівня тривожності ( Шкала тривожності Спілбергера-Ханіна) стресостійкості (Шкала стресостійкості Коннора-Девідсона), самооцінки та соціальної адаптації молоді (Шкала персонального оцінювання стресу), (Шкала депресії Бека). На основі отриманих результатів розроблено практичні рекомендації для молоді щодо збереження та покращення ментального здоров’я. Рекомендації спрямовані на підвищення рівня емоційної стабільності, зниження тривожності, депресії та покращення стресостійкості. У роботі представлено методичне забезпечення дослідження, соціально-психологічні характеристики вибірки та здійснено детальний аналіз отриманих емпіричних даних. The qualification work is devoted to the study of the peculiarities of the formation of mental health in young people. The paper reveals the essence of the concept of “mental health”, its structural components and importance in the development of personality. The main factors influencing the mental health of young people, including social, psychological, biological and educational aspects, are outlined. An empirical study was conducted using four methods aimed at assessing the level of anxiety (Spielberger- Hanin Anxiety Scale), stress resistance (Connor-Davidson Stress Resistance Scale), self-esteem and social adaptation of young people (Personal Stress Assessment Scale), (Beck Depression Scale). Based on the results, practical recommendations for young people to maintain and improve their mental health were developed. The recommendations are aimed at increasing the level of emotional stability, reducing anxiety, depression and improving stress resistance. The paper presents the methodological support of the study, the socio- psychological characteristics of the sample, and a detailed analysis of the empirical data obtained.Документ «ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Макогончук, Анна ВалеріївнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена актуальній проблемі формування професійного здоров’я педагогів. Дослідження зосереджено на психологічних аспектах цього процесу та спрямоване на розробку ефективних стратегій підтримки психологічного благополуччя педагогів. В роботі проведено аналіз сучасних наукових досліджень, огляд психологічних особливостей професії педагога та визначено основні фактори, що впливають на формування професійного здоров’я. На основі отриманих результатів розроблено рекомендації щодо організації психологічного супроводу педагогів у закладах середньої освіти. The final qualification work is dedicated to the current problem of the for- mation of professional health of teachers. The research focuses on the psychological aspects of this process and is aimed at developing effective strategies for supporting the psychological well-being of teachers. The work analyzes modern scientific research, reviews the psychological fea- tures of the teaching profession, and identifies the main factors that influence the formation of professional health. Based on the results obtained, recommendations have been developed for the organization of psychological support for teachers in secondary education institu- tions.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В ПІДПРИЄМНИЦЬКІЙ СФЕРІ ДІЯЛЬНОСТІ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Короленко, Анастасія КонстянтинівнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена дослідженню та розробці заходів щодо забезпечення психологічних умов самореалізації особистості в підприємницькій сфері діяльності. У випускній кваліфікаційній роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з оптимізації психологічних умов, які сприяють самореалізації особистості в підприємницькій діяльності. В аналітичній частині дослідження було розглянуто вибір методик та організацію дослідження психологічних умов самореалізації особистості у підприємницькій діяльності. Оцінено психологічні фактори, що впливають на процес самореалізації підприємців, та проаналізовано їхній вплив на успішність у бізнесі. Досліджено методи формування позитивної мотивації щодо досягнення професійних цілей та розвитку в підприємницькій сфері. У рекомендаційному розділі запропоновано дії щодо створення сприятливих умов для підтримки психологічного здоров’я та самореалізації особистості в підприємницькій діяльності. Це включає розвиток особистісних якостей, використання сучасних технологій, підтримку інновацій та креативності, а також забезпечення ментального і фізичного здоров’я працівників. The graduation thesis is dedicated to the study and development of measures to ensure the psychological conditions for self-realization of personality in the entrepreneurial sphere of activity. The graduation thesis addresses an important scientific and practical task regarding the further development of theoretical foundations, methodological approaches, and the development of measures to optimize psychological conditions that promote self-realization of personality in entrepreneurial activity. In the analytical part of the study, the selection of methodologies and the organization of research on the psychological conditions for self-realization of personality in entrepreneurial activities were examined. The psychological factors influencing the self-realization process of entrepreneurs were assessed, and their impact on business success was analyzed. Methods for forming positive motivation for achieving professional goals and development in the entrepreneurial sphere were studied.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ УПРАВЛІННЯ ІМІДЖЕМ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Брунза, Єлизавета СергіївнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми психологічних умов управління іміджем закладу вищої освіти. У роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку методології управління іміджем закладу вищої освіти у контексті аспектів: іміджологія, психологія, психологічні умови іміджу. Досліджено вивчення впливу окремих психологічних умов на управління іміджем: самопрезентація, самоефективність, творчість, здатність розв'язувати конфлікти. Окрему увагу приділено необхідності керування The qualification work is devoted to the study of the problem of psychological conditions of image management of a higher education institution. The work solves an important scientific and practical task regarding the further development of the methodology of image management of a higher education institution in the context of aspects: imageology, psychology, psychological conditions of image. The study of the influence of individual psychological conditions on image management is investigated: self-presentation, self-efficacy, creativity, ability to resolve conflicts. Special attention is paid to the need for image management and the development of psychological qualities of the individual necessary for thisДокумент ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ СТАНОВЛЕННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Жарікова, Віта БорисівнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних чинників становлення корпоративної культури. У роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з оптимізації психологічних умов, які сприяють формуванню корпоративної культури. В аналітичній частині дослідження було розглянуто вибір методик та організацію дослідження психологічних чинників становлення корпоративної культури. Оцінено психологічні фактори, що впливають на процес самореалізації підприємців, та проаналізовано їхній вплив на успішність у бізнесі. Досліджено методи формування позитивної мотивації щодо досягнення професійних цілей та розвитку в корпоративній культурі. У рекомендаційному розділі дослідження запропоновано дії, спрямовані на створення сприятливих психологічних умов для становлення корпоративної культури. Це включає розвиток інновацій, креативності та особистісних якостей, а також підтримку ментального і фізичного здоров’я працівників. The final qualifying work is dedicated to the study of psychological factors in the formation of corporate culture. The work addresses an important scientific and practical task concerning the further development of theoretical foundations, methodological approaches, and the creation of measures to optimize psychological conditions that contribute to the formation of corporate culture. The analytical part of the study examined the selection of methods and the organization of the research on psychological factors in the formation of corporate culture. Psychological factors affecting the self-realization process of entrepreneurs were assessed, and their impact on business success was analyzed. Methods for forming positive motivation to achieve professional goals and development within corporate culture were also studied. In the recommendation section of the study, actions aimed at creating favorable psychological conditions for the formation of corporate culture are proposed. This includes the development of innovation, creativity, and personal qualities, as well as the support of employees' mental and physical health.Документ СИХОЛОГІЧНІ МЕТОДИ ПОДОЛАННЯ КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Желєзна, Марина ЮріївнаУ кваліфікаційній роботі досліджено кризові ситуації в закладах освіти. Метою було дослідити актуальні та ефективні психологічні методи подолання кризових ситуацій в закладах освіти та їх особливості. У дослідженні взяли участь 30 осіб. У першому розділі розглянуті теоретичні питання кризових ситуацій, їх особливості, фактори та причини виникнення та вплив на діяльність вчителя. У другому розділі проведено емпіричне дослідження за методиками «РСК», «EPI», «CISS». У третьому розділі запропоновані рекомендації: психологічна підготовка, розвиток стресостійкості, підтримка соціального середовища, методи уникання стресових ситуацій, розвиток самоконтролю. Також були запропоновані рекомендації щодо розробки тренінгової програми. The qualification work examines crisis situations in educational institutions. The aim was to study relevant and effective psychological methods of overcoming crisis situations in educational institutions and their features. The study involved 30 people. The first section discusses theoretical issues of crisis situations, their features, factors and causes of occurrence and impact on teacher's activity. The second section conducts an empirical study using the RSC, EPI, and CISS methods. The third section offers recommendations: psychological training, development of stress resistance, support of the social environment, methods of avoiding stressful situations, development of self-control. Recommendations for the development of a training program were also offered.Документ Соціально-психологічні умови задоволеності професійною діяльністю педагогів закладу дошкільної освіти(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Царьова, ТетянаДослідження присвячене аналізу соціально-психологічних умов задоволеності професійною діяльністю педагогів закладів дошкільної освіти. У роботі розглянуто теоретичні підходи до визначення задоволеності працею, чинники, що впливають на рівень задоволеності, та проведено емпіричне дослідження. Результати дослідження показали, що рівень задоволеності залежить від соціального клімату, організаційної напруженості, можливостей професійного розвитку та рівня підтримки з боку адміністрації. Запропоновано рекомендації щодо покращення умов праці педагогів для підвищення їхньої мотивації та ефективності роботи. The research focuses on the analysis of the socio-psychological conditions of job satisfaction among preschool education teachers. The study examines theoretical approaches to job satisfaction, factors influencing satisfaction levels, and presents empirical research findings. The results indicate that job satisfaction is influenced by social climate, organizational tension, professional development opportunities, and administrative support. Recommendations are proposed to improve working conditions for teachers, enhancing their motivation and work efficiency.Документ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ Я- КОНЦЕПЦІЇ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) РАЛКО, Дарина ОлексіївнаРалко Д. О. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню формування позитивної Я-концепції в юнацькому віці. У роботі теоретично проаналізовано та емпірично досліджено особливості Я-концепції у осіб юнацького віку, розкрито стратегії щодо її формування. Перший розділ присвячений теоретичному обгрунтуванню феномену «Я- концепція», особливостям, умовам та чинникам її становлення та формування на різних вікових періодах, зокрема в юнацькому віці. У другому (емпіричному) розділі представлений власний якісний та кількісний аналіз даних, отриманих за допомогою застосування психодіагностичних інструментів: (методика діагностика самооцінки Дембо-Рубінштейна, модифікація А. Парафіян, методика «Особистісний диференціал, адаптована в НДІ ім. В. М. Бехтєрєва та методика «Самодіагностика Я-концепції»). Всього у дослідженні взяли участь 50 осіб юнацького віку Результати дослідження можуть бути використані викладачами закладів освіти на лекційних і практичних заняттях з вікової та педагогічної психології. Ralko D. AT. The qualification work is dedicated to the study of the formation of a positive self-concept in youth. The work theoretically analyzed and empirically investigated the peculiarities of the self-concept of youth, revealed strategies for its formation. The first chapter is devoted to the theoretical substantiation of the phenomenon "I- concept", features, conditions and factors of its formation and formation at different age periods, in particular in youth. The second (empirical) section presents our own qualitative and quantitative analysis of data obtained with the use of psychodiagnostic tools: (Dembo-Rubinshtein self-assessment diagnostic method, modified by A. Parafiyan, "Personal differential" method, adapted at V.M. Bekhterev Research Institute and the technique "Self-diagnosis of self-concept"). A total of 50 young people took part in the study. The results of the study can be used by teachers of educational institutions in lectures and practical classes on age and pedagogical psychology.Документ ФОРМУВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО ЗМІСТУ І СТРУКТУРИ ОСОБИСТОГО ЗДОРОВ’Я УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Жиленко, Аліса АндріївнаВипускна кваліфікаційна робота присвячена розробленню заходів щодо оптимізації фізичного та психологічного здоров’я учнів середніх класів. У випускній кваліфікаційній роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з оптимізації фізичного та психологічного здоров’я учнів середніх класів. В аналітичній частині досліджено способи формування життєвих навичок у школярів середніх класів та їх вплив на фізичне і психологічне здоров’я. Оцінено рівень здорового способу життя учнів та проаналізовано його вплив на загальний стан їхнього здоров’я. Досліджено методи формування позитивної мотивації щодо ведення здорового способу життя серед школярів. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано дії щодо створення сприятливих умов для підтримки фізичного та психологічного здоров’я школярів. The graduation qualification work is dedicated to the development of measures for optimizing the physical and psychological health of middle school students. This graduation qualification work addresses the important scientific and practical task of further developing theoretical foundations, methodological approaches, and the development of measures to optimize the physical and psychological health of middle school students. In the analytical part of the work, the methods of forming life skills in middle school students and their impact on physical and psychological health were studied. The level of a healthy lifestyle among students was assessed and its impact on their overall health was analyzed. Methods of forming positive motivation for a healthy lifestyle among students were also investigated. In the recommendation section of the work, actions are proposed to create favorable conditions for maintaining the physical and psychological health of students.Документ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ(Державний торговельно-економічний університет, 2025-09) Романенко, Катерина ДмитрівнаВипускнакваліфікаційнароботаприсвячена дослідженнюформування професійногоіміджумайбутніх психологів.Уційроботівирішенонауково- практичне завдання щодо подальшого розвитку теоретичних основ, методичних підходів і розробки заходів з формування професійного іміджу студентів-психологів. Ваналітичнійчастиніроботиобґрунтованопсиходіагностичний інструментарій дослідження та виконано дослідження сформованості професійного іміджу майбутніх психологів серед 62 студентів спеціальності «психологія» віком від 17до 23 років. В рекомендаційному розділі роботи запропоновано програму. оптимізації професійного іміджу. The graduation qualification work is devoted to the study of the formation of the professional image of future psychologists. This work addresses the scientific and practical task of further developing theoretical foundations, methodological approaches, and the development of measures to form the professional image of psychology students. In the analytical part of the work, the psychodiagnostic tools of the study are substantiated, and the formation of the professional image of future psychologists among 62 students majoring in «psychology» aged 17 to 23 years is investigated. In the recommendations section of the work, a program for optimizing the professional image is proposed.