Маркетингова стратегія навчально-виробничого об’єднання Київського національного торговельно-економічного університету, м. Київ

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

КНТЕУ

Abstract

Актуальність теми. У даний час можна з повною впевненістю констатувати встановлення ринкових відносин у сфері освітніх послуг. У таких умовах необхідність пошуку шляхів підвищення конкурентоспроможності навчальних закладів не викликає сумніву, у тому числі у ЗНЗ. Загострення конкурентної боротьби змушує ВНЗ шукати нові способи підвищення привабливості власних пропозицій на ринку освітніх послуг і продуктів, звертаючись до ринкових технологій, які ґрунтуються на концепції маркетингу. Застосування маркетингових підходів в управлінні вищим навчальним закладом дає можливість якнайкраще задіяти потенціал ВНЗ для досягнення цілей, які він ставить перед собою. Маркетинг в умовах ринку не лише надає необхідні інструменти, а й формує своєрідну філософію організації, яка допомагає вищому навчальному закладу залучати достатню кількість ресурсів, перетворювати ці ресурси на відповідні програми, сервіс, ідеї та ефективно розподіляти їх у різні сегменти ринку з метою досягнення максимального ефекту. Застосування маркетингових стратегій було і залишається важливою науково-методичною проблемою, вагомий внесок у вирішенні якої належить таким науковцям, як Ф. Котлер, А. Старостіна, С. Гаркавенко, Н. Куденко, В. Пилипчук, А. Романов, В. Фадєєв, Т. Оболенська, А. Томсон та ін. Деякі питання проблематики організації ефективної роботи підприємств ресторанного господарства висвітлено у працях: Дж. Уокера, Дж. Пейн-Пелеціо, М. Зейс, Д. Вілліфорда, В. Пивоварова, Е. Батраєвої, О. Кочерги, В. Карсекіна, Н. П’ятницької, Б. Шелегеди, О. Оліфірова, Л. Яцуна, А. Аветисової, О. Азарян, В. Антонової та ін. Однак, теоретико-методологічні та практичні проблеми впровадження та використання маркетингових стратегій у підприємствах ресторанного господарства, у тому числі у навчально-виробничих об’єднаннях різних типів, залишаються недостатньо висвітленими як у світовій, так і у вітчизняній науковій літературі. Метою дослідження є вивчення та аналіз сучасного стану розвитку маркетингових стратегій та розробка шляхів удосконалення маркетингової стратегії у навчально-виробничому об’єднанні НВО КНТЕУ. Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження: дослідити сутність маркетингової стратегії підприємства; розглянути види маркетингових стратегій та їх класифікація; вивчити особливості маркетингової діяльності у системі управління освітою; дослідити сутність та специфічні особливості діяльності НВО КНТЕУ; проаналізувати використання маркетингового підходу в управлінні діяльністю НВО КНТЕУ; оцінити стан маркетингового середовища та конкурентоспроможності НВО КНТЕУ; розглянути сучасні тенденції маркетингу в діяльності ВНЗ запропонувати напрями удосконалення маркетингової стратегії НВО КНТЕУ. Об’єктом дослідження є процес використання маркетингового підходу в управлінні діяльністю НВО КНТЕУ. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти розроблення та використання маркетингових стратегій. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Теоретичною і методологічною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики застосування маркетингової стратегії, законодавчі та нормативні акти. У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (аналіз використання маркетингового підходу в управлінні діяльністю НВО КНТЕУ), графічний (для наочного зображення інформації), розрахунково-конструктивний та експериментальний (розробка шляхів удосконалення маркетингової стратегії НВО КНТЕУ) та інші.

Description

ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА

Keywords

Citation