Influence of marketing in beauty industry on women’s behavior

Ескіз недоступний

Дата

2024

Автори

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Державний торговельно-економічний університет

Анотація

In the article, the essence and structure of the beauty industry and its influence on women’s perceptions are analyzed. Key factors influencing the marketing environment and the formation of company strategies within the cosmetics market are characterized. The main directions for enhancing competitiveness and ethical considerations in marketing practices are determined.

Опис

У статті аналізується сутність і структура індустрії краси та її вплив на уявлення жінок. Охарактеризовано ключові фактори, що впливають на маркетингове середовище та формування стратегій компаній на косметичному ринку. Визначено основні напрямки підвищення конкурентоспроможності та етичні аспекти маркетингової практики.

Ключові слова

beauty industry, marketing, consumer perception, ethical marketing, development, індустрія краси, маркетинг, сприйняття споживачів, етичний маркетинг, розвиток

Бібліографічний опис

Tashcheva, Y. (2024). Influence of marketing in beauty industry on women’s behavior. In O. S. Bondarenko (Ed.), Marketing technologies in the digital space: Collection of scientific articles by full-time students. P. 4. (p. 220–226). State University of Trade and Economics.