Психологічні особливості формування організаційної культури закладу вищої освіти
Ескіз недоступний
Дата
2024-12
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
DTEU
Анотація
На основі теоретичного аналізу у кваліфікаційній роботі було визначено, що
організаційна культура є важливою складовою управління підприємствами та організаціями,
привертаючи увагу науковців і практиків у багатьох галузях. Розглянуто сутність термінів
"організаційна культура" і "корпоративна культура", які використовуються в різних наукових
дисциплінах, і відображають різні підходи до вивчення культурних аспектів організацій.
З’ясовано, що формування організаційної культури є складним процесом, який відбувається під
впливом зовнішніх (політичні, економічні та соціальні умови) і внутрішніх чинників
(включають цінності, переконання та дії керівництва і персоналу).
У результаті проведення емпіричного дослідження уможливився аналіз домінуючих
типів організаційної культури в навчальному закладі, а також оцінювання рівня організаційної
зрілості, проблем розвитку та психоемоційного стану працівників. Розроблено тренінг з
комунікаційної толерантності, який мав на меті зміцнення командної взаємодії, покращення
співпраці серед працівників і підвищення загального рівня комунікації у закладі вищої освіти, а
також зниження рівня стресу. Запропоновано рекомендації для покращення організаційної
культури закладу вищої освіти, впровадження яких сприятиме зміцненню культури, що
позитивно позначиться на взаємодії між працівниками, студентами та адміністрацією.
Ключові слова: організаційна культура, корпоративна культура, управління
підприємством, заклад вищої освіти, типи організаційної культури, тренінг з комунікаційної
толерантності.
Based on theoretical analysis, the qualification work determined that organizational culture is
an important component of enterprise and organization management, attracting the attention of
scientists and practitioners in many fields. The essence of the terms "organizational culture" and
"corporate culture", which are used in various scientific disciplines and reflect different approaches to
studying the cultural aspects of organizations, is considered. It was found that the formation of
organizational culture is a complex process that occurs under the influence of external (political,
economic and social conditions) and internal factors (including values, beliefs and actions of
management and personnel).
As a result of the empirical study, it was possible to analyze the dominant types of
organizational culture in an educational institution, as well as assess the level of organizational
maturity, development problems and psycho-emotional state of employees. A training on
communication tolerance was developed, which aimed to strengthen team interaction, improve
cooperation among employees and increase the overall level of communication in a higher education
institution, as well as reduce stress levels. Recommendations were proposed for improving the
organizational culture of a higher education institution, the implementation of which will contribute to
strengthening the culture, which will positively affect the interaction between employees, students and
administration.
Keywords: organizational culture, corporate culture, enterprise management, higher education
institution, types of organizational culture, training on communication tolerance.
Опис
ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА