Цінова політика підприємства-суб’єкта ЗЕД (на матеріалах ТОВ «АВК Палет», м. Київ)
Ескіз недоступний
Дата
2020
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КНТЕУ
Анотація
Актуальність дослідження. В даний час значення зовнішньоекономічної
діяльності (далі - ЗЕД), для підприємства не можна недооцінювати. Українські
підприємства не можуть розглядати зовнішній ринок тільки як ще один ринок збуту,
тому що існують якісні відмінності в розвитку і стані внутрішніх і зовнішніх ринків,
характерні для всіх країн, що розвиваються.
Коли внутрішній ринок відстає за своїм розвитком (включаючи рівень
продукції) та інфраструктурі від зовнішніх ринків, ЗЕД здатна надати найбільший
вплив на зростання і розвиток підприємства. Для ефективної ЗЕД підприємство
повинно мати високі рівні менеджменту, знань і компетенцій персоналу, якості
використовуваних ресурсів тощо. Більш того, виникає можливість і необхідність
управління рівнем цих характеристик, а, отже, і ефективністю ЗЕД та ефективністю
розвитку підприємства через вибір приймаючої країни. Таким чином, ЗЕД займає
особливе місце у виробничо-господарській діяльності підприємства.
Однак, практично всі ринкові ніші на зовнішніх ринках не тільки вже заповнені,
а й існує надлишкова пропозиція, тобто підприємства, прагнуть потрапити на
зовнішні ринки, виявляються в умовах жорсткої конкуренції. Часто навіть висока
якість і достатня конкурентоспроможність продукції не можуть гарантувати того, що
підприємство займе на конкретному зовнішньому ринку істотну частку.
Багато вітчизняних підприємств в конкурентній боротьбі на зовнішніх ринках
мають можливість використовувати, як правило, лише цінові фактори, причому
нерідко, щоб закріпитися на закордонному ринку, вдаються до продажу товарів за
демпінговими цінами, що в підсумку призводить до негативного іміджу і ринкових
втрат.
Ціноутворення є показником кон'юнктури торгового ринку, тобто є складним
механізмом. Безперервна спрямованість ціни на споживчий попит, на скорочення їх
рівня в конкурентній боротьбі, загострює взаємозв'язок цін з якістю продукту і
можливістю післяпродажного гарантійного обслуговування покупців змінними
цінами - все це основні принципи ринкового ціноутворення.
Проблеми стратегії і тактики прийняття цінових рішень, регулярно займають
уми менеджерів західних і українських компаній, провідну виробничу діяльність. У
нинішніх обставинах значимість питань ціноутворення експортних і імпортних
операцій значно збільшується. Підвищення точності розрахунків цін в контрактах,
буде сприяти ефективності укладених угод.
Ефективність компанії, його конкурентоспроможність, обсяг реалізації
продукції, численні інші характеристики господарської діяльності, залежать багато в
чому від точності визначення ціни. Значимість цієї проблеми полягає в тому, що
вірний вибір цінової політики вважається запорукою відмінного економічного стану
і стабільності компанії, ефективної реалізації короткострокового і довгострокового
планування, до того ж цінова діяльність динамічна, з цієї причини вимагає
абстрактного дослідження і оптимального застосування набутих знань.
Основою для написання даної роботи послужили книги, наукові праці і
друковані видання українських і зарубіжних вчених. Основною опорою послужили
роботи Аверін О.І., Бобишева А.З., Володіна А.А., Горіна А.П., Лорін А.Н., Нант Р.,
Брігхем Ю.
Опис
ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА