073 Менеджмент
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 073 Менеджмент за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ORGANIZATION OF EXPORT OPERATIONS OF ENTERPRISE (on materials OF LLC “KYIV BIO KLIMAT”, Kyiv)(KNUTE, 2020) Lysak DarynaАНОТАЦІЯ Лисак Д.А. «Організація експортних операцій підприємства» Менеджмент ЗЕД КНТЕУ Київ, 2020 рік У випускній кваліфікаційній роботі “Організація експортних операцій підприємства” Лисак Д.А. досліджено механізм організації експортної діяльності ТОВ «Київ Біо Клімат» за допомогою існуючих методів аналізу, що дало змогу провести реальну оцінку експортної діяльності підприємства на ринку, аналіз фінансової та економічної діяльності, аналіз зовнішньоекономічної діяльності та дослідження ефективності експортної операцій ТОВ «Київ Біо Клімат» Запропоновано комплекс заходів для покращення експортної діяльності ТОВ “Київ Біо Клімат” ANNOTATION The final qualification paper “Organization of export operations of enterprise” of Lysak Daryna examines the mechanism of organization of export activities of LLC “Kyiv Bio Klimat” using existing methods of analysis, which allowed a real assessment of export activities of the enterprise in the market, analysis of financial and economic activities, analysis of foreign economic activity and research on the effectiveness of export operations of LLC “Kyiv Bio Klimat”. A set of measures to improve the export activities of LLC “Kyiv Bio Klimat” is proposed.Документ Formation of the company's image in foreign markets (on the materials of the “Alfa Brok Service” LLC, Kyiv)(KNUTE, 2020) Deviatkina DariaАНОТАЦІЯ ДО ВИПУСКНОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ на тему : Формування іміджу підприємства на зовнішніх ринках (на матеріалах ТОВ «ТОВ «АльфаБрокСервіс», м. Бориспіль») Студентки 2 курсу, 4ам групи, спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» Д. Девяткіної У випускній кваліфікаційній роботі розглянута і обгрунтована доцільність створення іміджу підприємства для здійснення ефективної діяльності на зовнішніх ринках. У процесі дослідження імідж компанії на зовнішніх ринках запропоновано розглядати з позиції об'єкта управління. Особливу увагу приділено вивченню особливостей і практичним аспектам формування іміджу підприємства на зовнішніх ринках. Визначено послідовні етапи та основні інструменти процесу створення позитивного іміджу компанії на міжнародних ринках. ABSTRACT FINAL QUALIFYING PAPER on the topic: «Formation of the company's image in foreign markets» (on the materials of the “Alfa Brok Service” LLC) Student of the 2 nd year, group 4am, specialty 073 “Management”, specialization “Management of FEA” D. Deviatkina The final qualifying paper considers and substantiates the feasibility of creating the image of the enterprise for implementation effective operations in foreign markets. In the process of research, the image of the enterprise on external markets proposed to consider from the perspective of the object of management. Particular attention is paid to the study of the features and practical aspects of forming the image of the enterprise in foreign markets. The sequential stages and the main tools of the process of creating a positive image of an enterprise on international marketsДокумент Logistics strategy of the enterprise subject of foreign economic activity on the basis of "ZAMMLER UKRAINE" LLC(KNUTE, 2020) Yelisieiev VadymАнотація В роботі розглянуто принципи роботи ТОВ "ЗАММЛЕР Україна", проаналізовано фінансові результати діяльності, визначено ключові тенденції, сильні та слабкі сторони організації. Було запропоновано способи підвищення ефективності діяльності та збільшення прибутковості організації, а також вирахувано приблизний ефект цих змін і доцільність їх впровадження. In this work we have analyzed the principles of work of "ZAMMLER UKRAINE" LLC, as well as the financial results of activity, the key tendencies, strong and weak sides of the organization are defined. Ways to increase the efficiency and profitability of the organization were proposed, as well as the approximate effect of these changes and the feasibility of their implementation.Документ Investment activity of the FEA enterprise subject (based on data of PE “Dogoda”, Poltava)(KNUTE, 2020) Vorobei RomanАНОТАЦІЯ Воробей Роман Вікторович Інвестиційна діяльність суб'єкта ЗЕД Менеджмент ЗЕД КНТЕУ Київ, 2020 рік Випускова кваліфікаційна робота на здобуття наукового ступеня магістра спеціальності 073 "Менеджмент", спеціалізація "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності". Київський національний торговельно -економічний університет, 2020. Актуальність теми випускової кваліфікаційної роботи пояснюється стратегічною роллю довгострокових капіталоутворюючих інвестицій як у соціально-економічному розвитку країни в цілому та окремих її регіонів, так і в діяльності конкретних комерційних організацій. Оцінка економічної ефективності інвестицій дозволяє порівняти можливі варіанти інвестування в технічні, технологічні, організаційні та інші заходи, розроблені в кожному конкретному проекті. Метою роботи є аналіз та оцінка інвестиційної діяльності ПП "ДОГОДА" та розробка на цій основі рекомендацій щодо її вдосконалення. У випусковій кваліфікаційній роботі були розглянуті теоретичні аспекти інвестиційної діяльності компанії, проведено аналіз системи показників, що характеризують інвестиційну діяльність підприємства, а також методи оцінки ефективності інвестиційної діяльності компанії. Проведено аналіз основних техніко-економічних показників компанії ПП "ДОГОДА", аналіз інвестиційної діяльності компанії та оцінка економічної ефективності проектів, що реалізуються на підприємстві. Ключові слова: інвестиційна діяльність, економічна діяльність, конкурентоспроможність, ефективність інвестиційної діяльності. 6 SUMMARY Vorobei Roman Viktorovych Investment activity of the FEA enterprise subject Final qualifying paper for the degree of Master of specialty 073 "Management", specialization "Management of Foreign Economic Affairs". Kyiv National University of Trade and Economics, 2020. The relevance of the topic of the final qualification paper is explained by the strategic role of long-term capital-forming investments both in the socio-economic development of the country as a whole and its individual regions, and in the activities of specific commercial organizations. Assessment of the economic efficiency of investments allows you to compare the possible options for investing in technical, technological, organizational and other measures developed in each specific project. The purpose of the paper is to analyze and evaluate the investment activity of PE "Dogoda" and develop recommendations on this basis for its improvement. In the final qualifying paper, the theoretical aspects of the investment activity of the company were considered, the analysis of the system of indicators characterizing the investment activity of the enterprise was carried out, as well as the methods for assessing the effectiveness of the investment activity of the company. An analysis of the main technical and economic indicators of the company PE "Dogoda" was carried out, an analysis of the company's investment activities, and an assessment of the economic efficiency of projects implemented at the enterprise. Key words: investment activity, economic activity, competitiveness, efficiency of investment activityДокумент EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY OF THE ENTERPRISE (on the materials of the MILSTONE LLC)(KNUTE, 2020) Slobodianiuk DianaАНОТАЦІЯ ДО ВИПУСКНОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ на тему : Оцінка ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства (на матеріалах ТОВ «Мілстон», м. Київ) Студентки 2 курсу, 4ам групи, спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» Слободянюк Д. Випускна кваліфікаційна робота досліджує управління ефективністю зовнішньоекономічних операцій на підприємстві. Робота виконана на базі ТОВ «Мілстон». У першій главі розкриваються основні характеристики підприємства, його фінансово-господарська діяльність, ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємства ТОВ «Мілстон». У другому розділі дається комплексна оцінка ефективності зовнішньоекономічної діяльності ТОВ «Мілстон». Робота містить 22 таблиці,12 рисунків, 19 літературних джерел та 2 додатки. ABSTRACT FINAL QUALIFYING PAPER on the topic: «Evaluation of the effectiveness of foreign economic activity of the enterprise» (on the materials of the ―Milstone‖ LLC) Student of the 2 nd year, group 4am, specialty 073 ―Management‖, specialization ―Management of FEA‖ D. Slobodianiuk The final qualifying paper deals with the management of the efficiency of foreign economic operations at the enterprise. The work was performed on the basis of the “Milstone” LLC. The first chapter reveals the main characteristics of the enterprise, its financial and economic activity of the effectiveness of the foreign economic activity of an enterprise “Milstone” LLC. The second chapter provides a comprehensive assessment of the effectiveness of the foreign economic activity of “Milstone LLC”. The work contains: tables-22, figures-12, references-19 and appendices-2.Документ Risk management at the enterprise-subject of foreign economic activity (on the materials of Exim-Standard LLC Kyiv)(KNUTE, 2020) Kochetov DmytroАнотація Kochetov Dmytro Serhiyovych FITL 2m-4e У випускній кваліфікаційній роботі розглянуто механізм формування системи управління ризиками ТОВ «Ексім-стандарт», сукупність існуючих ризиків та стратегія уникнення ризиків. Перший розділ включає аналіз фінансово-господарської діяльності, аналіз зовнішньоекономічної діяльності, оцінку ризиків та оцінку їх діяльності. Другий розділ включає розробку технології управління ризиками шляхом створення програми цілеспрямованих заходів щодо управління ризиками, обґрунтування системи мінімізації ризиків на ТОВ «Ексім Стандарт», оцінка ефективності запропонованих заходів. Annotation In the final qualifying work the mechanism of creating a risk -management system of «Eksim Standard» LLC, a set of the existing risk and the strategy for the risk avoidance. The first section includes the analysis of the financial and economic activity, the analysis of the foreign economic activity, risk assessment and the evaluation of their activity. The second section includes the development of risk management technology by creating a program of targeted measures for risk management, substantiation of the risk minimization system at the «Eksim Standard» LLC, evaluation of the efficiency of the proposed measures.Документ Management of the import operations efficiency (on the materials of the ANTONOV SE, Kyiv)(KNUTE, 2020) Pozniak SvitlanaАНОТАЦІЯ Позняк С. В. «Управління ефективністю операцій з імпорту» Менеджмент ЗЕД КНТЕУ Київ, 2020 рік В дипломній роботі розглянуто питання управління ефективністю операцій з імпорту на підприємстві. Робота виконана на базі державного підприємства «Антонов». Дипломна робота містить такі розділи: дослідження системи управління операціями з імпорту на ДП «Антонов»; шляхи удосконалення управління ефективністю операцій з імпорту на ДП «Антонов». В процесі роботи зроблено висновки та пропозиції щодо обґрунтування напрямків вдосконалення операцій з імпорту на ДП «Антонов». Робота містить 26 таблиць, 7 рисунків, 15 формул та 2 додатки. ANNOTATION In the final qualifying paper management issues of efficiency of import in the enterprise are reviewed. Working on the basis of the use of the Antonov SE. The final qualifying paper contains the following sections: research operations management system to import at the Antonov SE; ways to improve the management efficiency of import operations at the Antonov SE In the process, conclusions and suggestions for areas of improvement justification import operations at the Antonov SE. The final qualifying paper contains of 26 tables , 7 figures,15 formulas and 2 applications .Документ Management of brand promotion process to foreign markets (based on data of LLC “Technics and Technologies”, Kyiv)(KNUTE, 2020) Kvasha MykytaThe relevance of the research topic. The enterprise brand is one of the non-price means of managing the competitiveness of the product (or services), that has the main task of forming a clear image of consumer properties, price position etc. Most manufacturers neglect branding as the main component of the product competitiveness management process. However, this is a wrong approach because the brand is one of the competitive advantages of the enterprise in the long run and, accordingly, a factor of competitiveness ensuring. For every company that competes in a global arena for leadership, the main thing to rely on is the company’s activities. Sure thing, vitally important to choose for expansion those counties and regions that gives company advantages while entering it, like countries with highly developed infrastructure or big capacity of a market. Global competition arises when a company has a comprehensive understanding of rules and decides to maximize profits using the sources of its creation around the world [2]. Nowadays, because of the globalization process, competition has become mobile and flexible. By using various common expedients, every new company that enters existing markets leaves its footprint on the current situation. Also, because of different competitive advantages, newcomer's company could influence on the existing firms. To do so frequently globally oriented companies manages to develop unique strategies by outplaying local businesses using benefits and opportunities that global marketing offers. If we’re talking about the development of a global brand, so we can definitely consider it as international marketing, which in turn means looking at those as a whole, as a system, built on the uniformity of national, cultural, behavioral and other characteristics of the world market, and not only because of national traits [3]. Understanding the global market as a whole one leads to increasing brand management focus on global trends and especially international markets. For the company, most points of interest out of the largest world markets could be countries or regions that might become a potential source of most considerable added value, for example, the USA, China, EU countries or Japan. And if we are talking about Ukrainian brand, a good region of choice would be neighbor countries of Europe. Among those who have researched brand issues are such figures as David F. D'Alessandro with his book "Brand Warfare: 10 Rules for Building the Killer Brand", James R. Gregory with the work "Leveraging the Corporate Brand", Jean-Noel Kapferer, Professor of Marketing Strategy at the HEC School of Management, Leslie De Chernatony, Professor of Brand Marketing in Brand Marketing at Birmingham University Business School and others who can be used to analyze and predict brand impact.Документ The efficiency of foreign economic activity of the agro-industrial complex (based on data of LLC RPE "Dryada" LTD, Kherson)(KNUTE, 2020) Hnatiuk IlliaАнотація Гнатюк І. Р. «Ефективність зовнішньоекономічної діяльності підприємства агропромислового комплексу» Менеджмент ЗЕД, КНТЕУ, Київ, 2020 рік У випускній кваліфікаційній роботі досліджено ефективність зовнішньоекономічної діяльності агропромислового косплексу та надані рекомендації щодо вдосконалення зовнішньоекономічної діяльності. У вступі обґрунтовується актуальність теми дослідження, поставлені мета, завдання дослідження. Наведено структуру дипломної роботи, література, яка використовується при аналізі. У першій главі дипломної роботи здійснюється аналіз ефективності фінансово-господарської діяльності, зовнішньоекономічної діяльності та динаміки показників підприємства ТОВ НВП «Дріада» ЛТД. У другому розділі наведені рекомендації щодо географічної диверсифікації та заходів з удосконалення зовнішньоекономічних операцій ТОВ НВП «Дріада» ЛТД, наведені основні переваги від використання даних рекомендацій. У висновку підведені основні підсумки проведеної роботи. In the final qualifying work, the effectiveness of foreign economic activity of the agro-industrial complex was investigated and recommendations for improving foreign economic activity were given. The introduction substantiates the relevance of the research topic, the goals and objectives of the research. The structure of the thesis, the literature used in the analysis is given. In the first chapter of the thesis the analysis of efficiency of financial and economic activity, foreign economic activity and dynamics of indicators of the enterprise LLC LTD "Dryada" are carried out. The second section provides recommendations on geographic diversification and measures to improve foreign economic operations of LLC RPE "Dryada" LTD, the main advantages of using these recommendations are given. In conclusion, the main results of the work are summarized.Документ Managing the process of entity brand development (based on data of Limited Liability Company “VSESVIT”, Kyiv)(KNUTE, 2020) Stronska TetianaАННОТАЦІЯ Стронська Тетяна Олександрівна Управління розвитком бренда підприємства-суб’єкта ЗЕД Випускна робота для здобуття ступеня магістра за спеціальністю 073 "Менеджмент", спеціалізація "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності". Київський національний торговельно-економічний університет, 2020. У випускній роботі визначено суть просування бренду, обґрунтовано механізм розвитку процесу просування бренду на підприємстві. Представлено методологічні підходи до оцінки рекламної стратегії. Проаналізовано фінансово-господарську діяльність ТОВ «ВСЕСВІТ», проаналізовано прозорість та результати зовнішньоекономічної діяльності досліджуваного підприємства. Оцінюється дослідження процесу просування бренду та поточних маркетингових показників компанії. Обґрунтована необхідність пошуку шляхів впровадження інструментів цифрового маркетингу на ТОВ «ВСЕСВІТ». Запропоновано стратегію вдосконалення процесу просування бренду на досліджуваному підприємстві. Дається оцінка ефективності запропонованих заходів. Ключові слова: процес просування бренду, маркетингова стратегія, стратегія просування бренду, цифровий маркетинг, соціальні мережі, зовнішньоекономічна діяльність. ANNOTATION Stronska Tetiana Oleksandrivna Managing the process of entity brand development Final qualifying paper for obtaining a master's degree in specialty 073 "Management", specialization "Management of foreign economic activities". Kyiv National University of Trade and Economics, 2020. In the final the essence of brand promotion is determined, the mechanism of development of brand promotion process at the company is substantiated. The methodological approaches to the evaluation of the promotional strategy are presented. The financial and economic activity of LLC “VSESVIT” is analyzed, the prosess and results of foreign economic activity of the investigated enterprise is analyzed. The investigation of brand promotion process and current marketing performance of the company is assessed . The necessity of searching the ways of implementation of the tools of digital-marketing on LLC “VSESVIT” is grounded. The strategy of brand promotion process improvement on the investigated enterprise is offered. An assessment of the effectiveness of the proposed measures is given Key words: brand promotion process, marketing strategy, brand promotion strategy, digital marketing, social networks, foreign economic activity.Документ Organization of Export Activity of Production Enterprise (based on data of research and production private small enterprise “Promtechkonstruktsiya”, Kramatorsk)(KNUTE, 2020) Kovalenko VladyslavThe relevance of this work is enshrined in the modern development of international trade, which is global in nature, taking into account integration processes. Foreign trade plays an important role in the formation and development of competitive markets, stimulating the country’s economy, generating the income of financial entities and effectively redistributing economic resources. For Ukraine's economy, the issue of export-import trade against the background of the process of association (and future integration) with the EU is almost crucial, and plays a major role in shaping a strong economy on the world stage. In the conditions of the active phase of globalization, strengthening the position of the enterprise in the international arena is one of the main attributes of the effective development of production and trade activities. Export is one of the main areas of foreign economic activity aimed at selling products on foreign markets, opening up a huge number of new opportunities and the foundation for the development of domestic industries, that can provide products not only to fulfill the domestic demand. Exports are critical for the highly open Ukrainian economy which is characterized by the large trade deficit. Since independence the major consumers of the Ukrainian products have been the CIS and the EU. The export analysis, based on the data provided by the State Statistics Service of Ukraine for the period of 2010-2018 allowed to identify the problems and to come up with possible solutions focusing primarily on the role of the Government of Ukraine in strengthening cooperation with the EU. Firstly, it is suggested to take the institutional steps aimed at expanding and deepening the integration towards the common economic space with the EU, especially the common customs space. Secondly, to explore the opportunities of exporting goods to the countries, with which the EU has signed regional trade agreements. The third step is related to the changing role of Ukraine in the global model of the transformation of the world economy and requires the combination of close cooperation with the EU, on the one hand, and the powerful economies, on the other, thereby contributing to the formation of non-confrontational relations between East and West. Many scientific papers are devoted to the problems of the state and prospects of development of foreign economic activity in Ukraine. A considerable part of them is occupied by theoretical and methodical materials. Many scientific papers have focused on the empirical analysis and study of the prospective dynamics of the development of foreign economic operations in Ukraine. To the authors who have done research in this area, These include A. Galchinsky, V. Geyets, A. Kinakh, V. Seminozhenko, M. Melamed, V. Novitsky, and many others. These scholars have focused their attention on the applied aspects of the retrospective analysis of the state of development of foreign economic activity (FEA) in Ukraine, but have not provided their own forecasts regarding the prospective dynamics of foreign trade operations. Considerable attention was paid to the problems of the development of foreign economic activity by such scientists as O. Kirichenko, J. Zhalilo, Y. Bazilyuk, Y. Belinskaya, D. Lukyanenko, A. Poruchnyk, L. Antonyuk and many others. These authors investigated the problems of the development of foreign economic activity in the context of taking into account the geopolitical prospects of Ukraine, publishing not only an analysis but also proposals on improving the competitiveness of the economy and the efficiency of foreign economic activity of domestic enterprises, as well as improving the policy of state regulation, etc.Документ Efficiency of foreign economic activity of the enterprise (based on materials of State Enterprise "Hlukhiv Forestry", Hlukhiv)(KNUTE, 2020) Pupkova Victoriaoreign economic activity (FEA) is an important and integral part of economic activity of enterprises and all participants in market relations. Currently, there is virtually no industry that does not have contacts with foreign markets. However, despite the great interest of business entities in exercising the right to enter the foreign market and carrying out foreign economic transactions, practice shows that the results of these activities are not always positive due to its low efficiency. Based on the exceptional importance of participation in foreign economic activity for domestic enterprises, we can reasonably say that in modern conditions the issues of assessing the effectiveness of management mechanisms in foreign economic activity are becoming increasingly important. Foreign economic activity is a significant factor in the development of national production. Effective foreign economic activity of enterprises contributes to strengthening the country's export potential, increasing the competitiveness of Ukrainian goods on world markets, forming a rational structure of exports and imports, attracting foreign investment, modern re-equipment of enterprises and more. Therefore, the implementation of a systematic assessment of the effectiveness of foreign economic activity allows the company to timely develop appropriate measures to improve it. Analysis of recent research and publications has shown that the problems of efficiency of foreign economic activity, as well as improving its efficiency are relevant and insufficiently addressed. This problem has been studied by such domestic scientists as A.A. Mazaraki, N.M. Ushakova, L.О. Ligonenko, O.I. Kirichеnko, G.О. Filatov and other economists. They consider the foreign economic activity of the enterprise through its international economic and trade relations, which include: exchange of goods, specialization and cooperation of production, scientific and technical cooperation, economic and technical assistance, joint ventures and other forms of economic cooperation. Such scientists as A.M. Vichevich, S.S. Grinkevich, A.I. Kredisov, O.A. Kirichenko, O.A. Shvydarenko are focusing on such aspects of the research issue as factors and motives of participation of enterprises in foreign economic activity, strategic goals and objectives of foreign economic activity of enterprises, the structure of the mechanism of management of foreign economic activity and its components. A research of the economic literature on the effectiveness of foreign economic activity of enterprises shows that at nowadays the issues of improving the efficiency of foreign economic activity remain insufficiently covered and developed in professional research, especially, the problems and measures to improve the efficiency of foreign economic activity in forestry enterprises.Документ Management of marketing system of the enterprise – subject of FEA (based on data of PE “Dogoda”, Poltava)(KNUTE, 2020) Kobzistiy ArtemRelevance of research. One of the most important intangible assets of the enterprise is marketing, it can be implemented as a management philosophy by not all companies. Marketing is the process used to determine what products or services may be of interest to customers and the strategy to use in sales, communications and business development. Based on this, special scientific interest should be shown in the study of manufacturing enterprises of the furniture market, as such, whose activities are on the border between production and services. The current problems of the furniture industry in the crisis period are unstable exchange rates, declining demand for products, rising prices for materials, components and blanks, energy and new equipment, non-repayment of debts by customers, high rents, lack of credit resources. Analysis of recent research and publications. Problems of marketing activities of industrial enterprises have been studied in the works of many Ukrainian and foreign scientists. Some aspects of this topic are covered in the works of domestic researchers Gerasymchuk V.P., Kardash V.K., Balabanova L. A., Brindina O.P. and others. Among foreign scientists, the works of E. Golubkov, I. Egorov, I. Rybalchenko, A. Varlamova, A. Insects, and others deserve attention. Theoretical and methodological approaches to the choice of strategies for the development of marketing activities of the enterprise are covered in the works of leading foreign and domestic scientists, including: Ansoff I.V., Bozhkova V.V., Garkavenko S.S, Ilyashenko S.M, Kovtun O.I., Kotler F., Kudenko N.V, Laburtseva O.I, Lamben Z.A., Porter M., Strickland A.A, Thompson A.S, Fathutdinov R.A and other. However, the issues of practical use of modern Internet technologies in the practice of the furniture company, the issue of assessing the product portfolio of the company and choosing the optimal strategy for the development of each unit of production taking into account their competitiveness are not enough researched