Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Корольчук Валентина Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ПСИХОДІАГНОСТИКА ТА КОРЕКЦІЯ САМОТНОСТІ У ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ(КНТЕУ, 2020) Припйока Олександра; Корольчук Валентина МиколаївнаАНОТАЦІЯ Студентка Припйока О. В. Тема магістерської роботи. Психодіагностика та корекція самотності у людей похилого віку, на прикладі Спеціалізованого будинку для ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та інвалідів. Магістерська робота присвячена вирішенню теоретичних та практичних питань виникнення самотності та проблем старіння. Обрана тема набуває особливої актуальності в контексті по виявленню самотності людей у похилому віці. У роботі визначено теоретичну сутність самотності та надана соціально-психологічна допомога людям похилого віку. Проаналізовані основні підходи до визначення поняття самотності та чинників, що впливають на цей вік та проаналізовано способи та методи подолання цього переживання у похилих людей. Здійснено комплексний підхід у вивченні виникнення самотності. Також було проведено емпіричне дослідження, щоб з’ясувати прояви самотності. Методи дослідження — порівняльні та графічні. Провівши дослідження та перевіривши отриманні дані, було зроблено висновок, що показник самотності у людей похилого віку знаходиться на низькому рівні. Ключові слова: психодіагностика, самотність, похилий вік, корекція, консультування. SUMMARY Student Pripyoka O.V. Theme of the master's work. Psychodiagnostics and correction of loneliness in the elderly, on the example of the Specialized Home for War and Labor Veterans, the Elderly and the Disabled. The master's thesis is devoted to solving theoretical and practical issues of loneliness and aging problems. The chosen topic becomes especially relevant in the context of the detection of loneliness in the elderly. The theoretical essence of loneliness and providing social and psychological assis-tance to the elderly is determined in the work. The main approaches to defining the con-cept of loneliness and the factors influencing this age are analyzed and the ways and methods of overcoming this experience in the elderly are analyzed. A comprehensive approach to the study of loneliness. An empirical study has also been conducted to deter-mine the manifestations of loneliness in humans. Research methods — comparative, graphic. After conducting research and checking the data obtained, it was concluded that the rate of loneliness in the elderly is low. Key words: psychodiagnostics, loneliness, old age, correction, counseling.Документ Психологічний відбір персоналу виїзного обслуговування(КНТЕУ, 2020) Сенік Іванни; Корольчук Валентина МиколаївнаАктуальність дослідження: ефективне функціонування будь-якої організації насамперед визначається ступенем розвитку її персоналу. Спроможність організації постійно підвищувати фаховий рівень своїх працівників є одним із найважливіших факторів забезпечення конкурентоспроможності її на ринку. В роботі розглянуто питання вдосконалення процесу психологічного відбору персоналу. Основним завданням при відбору персоналу на роботу є задоволення попиту на працівників у якісному і кількісному співвідношенні. Істотним чинником забезпечення ефективної діяльності, високої конкурентоспроможності, сталого економічного розвитку є наявність на підприємстві людських ресурсів, здатних професійно вирішувати поставлені цілі та визначені завдання. Для повноцінного комплектування персоналу підприємства необхідно додержуватися основних принципів його відбору та враховувати особливості щодо застосування джерел, засобів, методів відбору, а також цілі, потреби та фінансове становище підприємства. З проблемою відбору персоналу та його подальшого навчання стикається практично кожна організація. Однак вирішують вони її по різному. Відбір персоналу – дуже важливий і відповідальний момент в управлінні кадрами. Завдання менеджера - знайти і вибрати кращого співробітника, це вимагає наявності високої кваліфікації і солідного професійного досвіду. Помилки менеджера при відборі персоналу можуть негативно відбитися на ефективності колективної роботи в організації. Відбір кадрів є однією з центральних функцій управління, оскільки саме люди забезпечують ефективне використання будь-яких видів ресурсів, наявних у розпорядженні організації, і саме від людей в кінцевому рахунку залежать її економічні показники і конкурентоспроможність. Велике значення мають оцінка та перевірка ефективності відбору персоналу, аналіз та узагальнення даних, розробка рекомендацій щодо вдосконалення роботи кадрових служб у напрямку підбору персоналу.Документ Психологічні критерії професійного відбору персоналу ресторанного господарства(КНТЕУ, 2020) Желудков Віталій; Корольчук Валентина МиколаївнаАктуальність проблеми. Сучасна українська економіка на даний період переживає не найкращі часи. Після становлення України незалежною державою, перехід до ринкової економіки вимагає від підприємств підвищеної конкурентоспроможності, впровадження винаходів науково-технічного прогресу, і, звичайно ж, кваліфікованих співробітників. Отже, будь-яке підприємство буде зацікавлене в залученні найбільш грамотних, оперативних фахівців, тому величезна відповідальність лягає на етап відбору персоналу. Відбір персоналу - це процес вивчення психологічних і професійних якостей працівника з метою встановлення його придатності для виконання обов'язків на певному робочому місці або посаді і вибору з сукупності претендентів найбільш підходящого з урахуванням відповідності його кваліфікації, спеціальності, особистих якостей і здібностей характеру діяльності, інтересам організації і його самого. Відбір персоналу необхідно відрізняти від підбору персоналу. У процесі відбору відбувається пошук людей на певні посади з урахуванням встановлених вимог соціального інституту, видів діяльності. При підборі -здійснюється пошук, ідентифікація вимог різних посад, видів діяльності під відомі можливості людини, накопичений їм професійний досвід, стаж і здібності. Наймання персоналу не просто важливий для організації етап, він зумовлює, які співробітники будуть працювати в фірмі, наскільки вони комунікативні, ерудовані, схильні до стресів, креативні - всі ці характеристики залежать, в першу чергу, від мети організації. Важливо не упустити хорошого фахівця, залучити в організацію найбільш бажаного кандидата, ввічливо відмовити фахівцеві, якщо він не підходить для подальшої праці в компанії. Створення ефективно діючої команди є необхідною умовою успішної діяльності будь-якого підприємства. Тому наймання співробітників - завдання відповідальне і творче водночас . Цінний, досвідчений, кваліфікований фахівець завжди буде затребуваний на ринку праці. Рішення кадрових проблем в умовах ринкових відносин і ринку робочої сили набуває особливо важливого значення, так як відбуваються зміни суспільного статусу працівників, характер їх відношення до праці й умов продажу власних робочих ресурсів. У таких умовах керівник підприємства (роботодавець) мусить у своїх рішеннях враховувати те, що людський потенціал найбільше виявляється при сприятливих обставинах та умовах для працівника, а його успішність у виконанні робіт, рішенні завдань, в тому числі тих, які можна віднести до проблемних, залежать від багатьох якісних показників, що характеризують його як особистість і фахівця. Система управління персоналом зобов’язана мати комплексний підхід і будуватися на концепції, згідно з якою робоча сила буде сприйматися як не поновлюваний ресурс чи людський капітал. Одним з основних видів діяльності менеджерів при керуванні людськими ресурсами є прийом на роботу. Завданням залучення нових працівників є забезпечення покриття чистої потреби в персоналі в якісному і кількісному відношенні в тому числі із урахуванням місця і часу, а також ефективне поєднання характеру розв'язуваних підприємством завдань з людською природою працівників, що виконують цю задачу. Хоча багато менеджерів при прийомі на роботу орієнтуються насамперед на те, де раніше працювала людина, одержуючи цю інформацію найчастіше з особи стої бесіди чи трудової книжки і дуже мало уваги приділяють психологічним якостям індивіда. Проблему професійно важливих якостей особистості при проведенні професійного відбору у своїх роботах Клімов Є., Котєлова Ю., Зеєр Е., Щадриков В., Корольчук М. та інші. Вчені досліджували такі поняття, як «професійно важливі якості» та психологічні критерії при проведенні професійного відбору персоналу. Актуальність даної роботи зумовлена спрямованістю сучасних роботодавців на відбір персоналу шляхом банальної оцінки професійних якостей людини і повним ігноруванням психологічних критеріїв, які є не менш важливими. В даній роботі ми будемо намагатися оцінці психологічних якостей персоналу ресторанного господарства та визначення їх впливу на прийом на роботу.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВІВ ТА ПОДОЛАННЯ БУЛІНГУ У МОЛОДІЖНОМУ СЕРЕДОВИЩІ(КНТЕУ, 2020) Дзекунова Ірина; Корольчук Валентина МиколаївнаОдним із важливих завдань освіти України є створення та підтримка умов для всебічного розвитку особистості, її підготовки до активної участі в житті демократичного суспільства і формування та розвиток її ключових компетентностей, що мають забезпечити конкурентоспроможність молоді на світовому ринку праці. Саме заклади освіти є тими соціальними інститутами, в яких відбувається становлення особистості. Тому необхідним стає створення в них сприятливих умов для навчання і виховання учнів. При цьому, б улінг – це суттєва соціально-педагогічна проблема суспільства, що є одним із перепонів розвитку особистості. На державному рівні вчителі та керівники коледжів, керівників закладів загальної освіти (ЗЗО), керівники позашкільних закладів для протидії булінгу керуються низкою законодавчих та нормативно-правових документів міжнародного та національного рівнів, зокрема Загальною декларацією прав людини (ст. 5, 1948), Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод (ст. 3, 1953), Міжнародним пактом про громадянські і політичні права (ст. 7, 1976), Конвенцією про права дитини (ст. 19, 1989), Конституцією України (ст. 3, 28, 1996); Кодексом України про адміністративні правопорушення (ст. 173, 1984), законом України «Про освіту» (ст. 1, 24,25, 54,55, 66, 71, 73, 76, 2017) та ін. Згідно з Законом України №8584 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо протидії булінгу», булінг вперше визнається юридичним поняттям в українському законодавстві та передбачає відповідальність за вчинення та приховування випадків булінгу. Закон вносить зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими встановлюється відповідальність за булінг. У Законі України «Про освіту» 2017 року вводиться визначення терміну «булінг» як «моральне або фізичне насильство, агресія у будь-якій формі або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають 4 ознаки свідомого жорстокого ставлення». Крім цього у ньому визначаються основні механізми протидії булінгу. Теоретико-методичні основи проблеми булінгу досліджували вітчизняні вчені Булах І. С. (2004), Воронова Ю. В. (2005), Ролінський В. І. (2005), Чернякова А. В. (2011), Ожийова О. М. (2012), Кузікова С. Б. (2012), Сеньківська Л. І. (2015), Ткаленко О. М. (2016), Юрчик О. М. (2016), Лубенець І. Г. (2017), Папуша В. В. (2018), Лесько Н. В. (2019) та ін.; зарубіжні науковці Д. Ольвеус (Olweus D., Scandinavia, 1993-2001), Фред С. (Fried S., 1997), Гарретт А. Дж. (Garrett, A.G., 2003), Кук К. Р., Вільямс К.Р. (Cook C. R., Williams K. R., 2010), Брадшоу К.П. (Bradshaw C. P., 2015), Нікола Ральф (Nicola Ralph, 2018) та ін. Значна увага приділяється аналізу впливу булігу на стан здоров’я особистосі. Перш за все, вчені розглядають булінг як причину психоемоційних розладів дітей і підлітків (Сеньківська Л. І. (2014), Балакірєва О.М., Бондар Т.В. (2019), Sansone R. A., Watts D. A., & Wiederman M. W. (2014) та ін.); як причини когнітивних порушень, тобто вищих мозкових функцій внаслідок розладу процесів одержання, переробки й аналізу інформації (Ясюкова Л. А. (2003), Elklit A., Karstoft K.-I., Armour C. (2013) та ін.). Аналіз зазначених наукових досліджень, законодавчих та нормативно-правових документів щодо проблеми булінгу показав, що вона є актуальною у будь-якому колективі, і має бути предметом постійного моніторингу для попередження і протидії цьому явищу. Крім вищезазначеного актуальність досліджуваної проблеми зумовлена також наявністю суперечностей між: - збільшення випадків агресивної поведінки підлітків в освтніх закладах та ігноруванням цієї агресії педагогічним колективом; - створення на міжнародному і національному рівнях законодавчих та нормативно-правових документів та недостатньої обізнаності педагогів щодо цих документів; - створенням методик щодо виявлення, попередження та подолання булінгу та недостатнім володінням цими методиками педагогічних працівників. Потреба вирішення аналізованої проблеми, її постійний моніторинг та необхідність розв’язання означених суперечностей у педагогічній та психологічній практиці зумовили вибір теми дослідження: «Психологічні особливості проявів та подолання булінгу у молодіжному середовищі»Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ТА КОНСТРУКТИВНЕ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ У ПРАЦІВНИКІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА(КНТЕУ, 2020) Поштук Уляна; Корольчук Валентина МиколаївнаАктуальність проблеми. За даними Асоціації ресторанного бізнесу України, темпи розвитку ринку ресторанних послуг протягом останнього часу коливалися в межах 60-100% на рік. З впливом глобалізаційних процесів, виникає необхідність впровадження не лише технологічних інновацій, але й управлінських рішень з питань визначення та вирішення конфліктних ситуацій в колективі, що позитивно сприяє на розвиток закладу. Через плинність кадрів і постійну взаємодію працівників з гостями неминуче виникають конфліктні ситуації серед працівників на різних рівнях управління. Конфлікти в закладах ресторанного господарства є повсякденною реальністю, тому для ефективного вирішення виникаючих проблем працівник повинен володіти теоретичними знаннями і практичними навичками поведінки в конфліктних ситуаціях. Важливість та актуальність психології конфліктів починаючи з 60–70х років доводить велика кількість робіт та наукових досліджень в сфері психології конфліктів та конфліктології, опублікованих зарубіжними вченими. Насамперед варто зазначити таких конфліктологів як З. Фройд, А. Пфеффер, К. Левін, К. Томас, Л.Р. Понді [22; 24-26; 50; 56; 69]. Вітчизняні вчені Г.В. Ложкін, М.І. Пірен та Н. І. Пов’якель, М.С. Корольчук, В.М. Корольчук [27; 28; 33; 34; 47; 48; 51] зробили вклад у розвиток конфліктології в Україні вивчаючи особливості виникнення та вирішення конфліктних ситуацій. В своїх працях особливу увагу приділяють питанням регуляції та діагностики конфліктів. Також проблематику конфліктів розглядають такі вчені як С.М. Ємельянов А.Я. Анцупов, А.І. Шипілов [1; 14; 15; 69]. У своїх працях надають багато теоретичного та практичного матеріалу з методиками соціально-психологічної діагностики. Розкривають питання появи та причин конфліктів у підходах до реалізації управлінських рішень, в субординаційному характері стосунків, у соціальній та професійній адаптації керівника, тощо.