Політика формування та розподілу прибутку підприємства за матеріалами ПрАТ "Лантманнен Акса"
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КНТЕУ
Abstract
Актуальність теми дослідження. Одним з основних показників
фінансового результату діяльності підприємства є прибуток. Він є важливим
показником ефективності виробничо-господарської діяльності, а також джерелом
формування централізованих і децентралізованих фінансових ресурсів.
Отриманий підприємством прибуток може бути використаний для задоволення
різноманітних потреб.
Процес формування прибутку перебуває під впливом об’єктивних процесів,
що відбуваються у суспільстві, у сфері виробництва й розподілу суспільного
продукту, національного доходу. Отримання прибутку – неодмінна умова і мета
підприємництва будь-якої господарської структури.
Основною метою управління прибутком підприємства є забезпечення
зростання його суми і рівня, а також ефективність розподілу за напрямками
економічного розвитку. Згідно з визначеною метою об'єктом управління
виступають як формування прибутку підприємства, так і його розподіл
Прибуток – це мета фінансово-господарської діяльності підприємства,
кінцевий результат грошово-кредитної, маркетингової, інвестиційної та
промислово-виробничої політики. Перші визначення прибутку збігалися зі
значенням валового доходу, який за індивідуалістичною системою розподілу
поділявся на три категорії: доходи від капіталу, землі та доходи від праці.
Вважалося, що кожен із видів доходів є обов'язковою винагородою для
одержувача за надані ним послуги у народному господарстві.
Перші спроби визначення категорії «прибуток» та його першоджерела
проводились вченими у XVI-XVII ст.. З розвитком економічної теорії це поняття
змінювалось та ускладнювалось. В історії економічної думки першими, хто
спробував дати визначення прибутку, були Томас Манн і Жан Батист Кольбер.
Вони визначали прибуток, як різницю між ціною продажу товару та його
купівлею.
Далі трактування цієї категорії змінювалось з появою різних економічних
шкіл. Так, представник класичної школи Адам Сміт вважав прибуток
породженням капіталу. Девід Рікардо описував його як різницю між ціною та
витратами, а Карл Маркс називав прибуток незаробленим доходом капіталіста,
джерелом якого є додана вартість.
На формування абсолютної суми чистого прибутку підприємства впливають
результати, тобто ефективність його фінансово-господарської діяльності, сфера
діяльності, галузь господарства, установлені законодавством умови обліку
фінансових результатів, а також податкова політика держави.
Description
ВИПУСКНКА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА