Самопреференції в практиці електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та Amazon

Ескіз недоступний

Дата

2025

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Державний торговельно-економічний університет

Анотація

Дослідницькі дані отримані в ході виконання дисертаційного дослідження на тему «Регулювання монополії інформаційно-комунікаційних платформ», зокрема дослідження практики самопреференцій у поведінці провідних національного та міжнародних електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та Amazon. Джерелом дослідницьких даних є веб-сайти відповідних маркетплесів. Автором сформовано співставну вибірку за 10 категоріями та 94 підкатегоріями товарів (50 підкатегорій для Amazon), в яких представлені для продажу товари під власними та/чи афілійованими до маркетплейсу брендами. У кожній підкатегорії товари згруповано у ТОП-10, ТОП-20, ТОП-60 (перша сторінка) та ТОП-120 (друга сторінка) результатів пошуку за замовчуванням. Визначено міру концентрації товарів під власними та/чи афілійованими брендами у кожній групі та, відповідно, міру самопреференції. Результати аналізу показали, що на першій сторінці пошуку представлено від 34 % до 90% товарів під власними та/чи афілійованими брендами. При цьому найвища міра самопреференції характерна маркетплейсу Rozetka.ua. За ним з незначним відставанням слідує AliExpress, тоді як міра самопреференцій для маркетплейсу Amazon є найнижчою, ілюструючи значний відрив від альтернативних маркетплейсів за цим показником.

Опис

Ключові слова

Самопреференції, електронний маркетплейс, товар під власним брендом, афілійовані бренди, результати пошуку, Self-preferencing, e-marketplace, private label goods, affiliated brands, search results

Бібліографічний опис

Гановський В. (2025). Самопреференції в практиці електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та Amazon. https://doi.org/10.31617/rd.knute.2025(01)

UDC

Pages