292 Міжнародні економічні відносини
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 292 Міжнародні економічні відносини за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 35 з 35
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ВІРТУАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Маценка Ярослава Юрійовича; Бусарєва Тетяна ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Маценко Я. Ю. Віртуальне підприємництво в міжнародному бізнесі (на матеріалах ТОВ «АРНО-СПОРТ», м. Київ). У роботі досліджено особливості застосування віртуальних технологій у зовнішньоекономічній діяльності підприємств. Розглянуто генезис віртуального підприємництва, його переваги для підприємств на міжнародних ринках. Здійснено аналіз фінансового стану та діяльності ТОВ «АРНО-СПОРТ». Надано оцінку зовнішньоекономічного середовища компанії та визначено перспективи для підвищення ефективності діяльності за рахунок удосконалення віртуальної складової бізнесу. Запропоновано конкретні заходи щодо оптимізації імпортної діяльності компанії та розширення співпраці з новими постачальниками. Ключові слова: віртуальне підприємництво, міжнародний бізнес, імпорт, інформаційні технології, ефективність, стратегія. SUMMARY Matsenko Y. Y. Virtual Entrepreneurship in International Business (based on materials of "ARNO-SPORT" LLC, Kyiv). The works explores the specifics of applying virtual technologies in the foreign economic activities of enterprises. It examines the genesis of virtual entrepreneurship and its advantages for companies in international markets. An analysis of the financial condition and operations of "ARNO-SPORT" LLC is provided. The study assesses the external economic environment of the company and identifies prospects for improving operational efficiency through the enhancement of its virtual business component. Specific measures are proposed for optimizing the company’s import activities and expanding cooperation with new suppliers. Keywords: virtual entrepreneurship, international business, import, information technologies, efficiency, strategyДокумент «Міжнародний бізнес в спеціальних економічних зонах»(DTEU, 2024-12) Гавриленка Дениса Сергійовича; Черняга Людмила ПетрівнаАНОТАЦІЯ Гавриленко Д.С. Міжнародний бізнес в спеціальних економічних зонах. (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ). У роботі досліджено вплив спеціальних економічних зон (СЕЗ) на розвиток економіки та залучення інвестицій. Визначено ключові характеристики та переваги таких зон, включаючи податкові пільги, спрощений митний контроль та інші стимули для залучення іноземних компаній. Окрему увагу приділено аналізу функціонування СЕЗ у провідних країнах світу, таких як Китай, ОАЕ та Сінгапур, а також перспективам їх розвитку в Україні. Проаналізовано умови створення спеціальних економічних зон в Україні та їхній потенціал для залучення іноземного капіталу, стимулювання експорту та розвитку інноваційних галузей економіки. У дослідженні зазначено важливість вдосконалення законодавчої бази та підвищення ефективності управління такими зонами. Крім того, надано рекомендації щодо розробки стратегій для інтеграції СЕЗ в сучасну економіку країни.Особливу увагу приділено аналізу сучасних викликів, пов‘язаних із впровадженням спеціальних економічних зон, зокрема екологічним аспектам, конкурентоспроможності та соціальному впливу. Виявлено, що ефективне функціонування СЕЗ може стати ключовим фактором для зростання національної економіки, інтеграції України у глобальні економічні процеси та формування позитивного інвестиційного іміджу держави. Ключові слова: спеціальні економічні зони, інвестиції, податкові пільги, експорт, економічний розвиток. SUMMARY Gavrylenko D.S. International business in special economic zones. (based on materials of the Association "Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)", Kyiv). The paper examines the impact of special economic zones (SEZs) on economic development and investment attraction. The key characteristics and advantages of such zones are identified, including tax benefits, simplified customs control, and other incentives for attracting foreign companies. Particular attention is paid to the analysis of the functioning of SEZs in leading countries of the world, such as China, the UAE, and Singapore, as well as the prospects for their development in Ukraine. The conditions for the creation of special economic zones in Ukraine and their potential for attracting foreign capital, stimulating exports, and developing innovative sectors of the economy are analyzed. The study notes the importance of improving the legislative framework and increasing the efficiency of management of such zones. In addition, recommendations are provided for developing strategies for integrating SEZs into the country's modern economy. Special attention is paid to the analysis of modern challenges associated with the implementation of special economic zones, in particular, environmental aspects, competitiveness, and social impact. It was found that the effective functioning of the SEZ can become a key factor for the growth of the national economy, the integration of Ukraine into global economic processes, and the formation of a positive investment image of the state. Keywords: special economic zones, investments, tax breaks, exports, economic developmenДокумент СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВАСУБʼЄКТА МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(DTEU, 2024-12) Гусарської Марини Петрівни; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Гусарська М.П. Стратегічне планування діяльності підприємствасубʼєкта міжнародного бізнесу (на матеріалах ТОВ «Заммлер Україна» м. Київ) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню теоретичних, методологічних та практичних аспектів стратегічного планування діяльності підприємства, що функціонує у сфері міжнародного бізнесу. Мета дослідження полягає у розробці рекомендацій щодо вдосконалення стратегічного планування діяльності ТОВ «Заммлер Україна» в умовах сучасного конкурентного середовища. У роботі розглянуто основи стратегічного планування, його значення для підприємств міжнародного бізнесу, а також аналізуються сучасні підходи до розробки стратегій. Проведено комплексний аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища діяльності ТОВ «Заммлер Україна», оцінено конкурентні позиції підприємства та виявлено основні ризики та виклики. На основі проведених досліджень запропоновано стратегії, спрямовані на підвищення конкурентоспроможності компанії, вдосконалення логістичних процесів, оптимізацію ресурсів та адаптацію до змін у міжнародному бізнессередовищі. Ключові слова: стратегічне планування, міжнародний бізнес, конкурентоспроможність, логістика, ТОВ «Заммлер Україна», SWOT-аналіз, ризик-менеджмент, інновації, оптимізація ресурсів, зовнішньоекономічна діяльність, глобалізація, стратегічний аналіз, управління підприємством. SUMMARY Husarska M.P. Strategic Planning of a Business Entity Operating in International Business (Based on the Materials of LLC "Zammler Ukraine," Kyiv)This qualification work is devoted to the study of theoretical, methodological, and practical aspects of strategic planning for a company operating in the field of international business. The research aims to develop recommendations for improving the strategic planning of LLC "Zammler Ukraine" in the context of the modern competitive environment. The study examines the fundamentals of strategic planning, its importance for international business entities, and contemporary approaches to strategy development. A comprehensive analysis of the internal and external environment of LLC "Zammler Ukraine" was conducted, assessing the company’s competitive position and identifying key risks and challenges. Based on the research findings, strategies have been proposed to enhance the company’s competitiveness, improve logistics processes, optimize resources, and adapt to changes in the international business environment. Keywords: strategic planning, international business, competitiveness, logistics, LLC "Zammler Ukraine," SWOT analysis, risk management, innovations, resource optimization, foreign economic activity, globalization, strategic analysis, enterprise managementДокумент «Формування маркетингової стратегії підприємствасуб’єкта міжнародного бізнесу»(DTEU, 2024-12) Дикого Максима Юрійовича; Бусарєва Тетяна ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Дикий Максим Юрійович. Формування маркетингової стратегії підприємства-суб’єкта міжнародного бізнесу (за матеріалами ПрАТ «Оболонь»). Кваліфікаційна робота присвячена актуальним проблемам удосконалення маркетингової стратегії підприємства у сфері міжнародного бізнесу. У роботі проведено комплексний аналіз діяльності ПрАТ «Оболонь», включаючи аналіз сучасного стану і тенденцій розвитку міжнародного ринку пива та безалкогольних напоїв, SWOT-аналіз діяльності ПрАТ «Оболонь» на міжнародному ринку, який визначив сильні та слабкі сторони, можливості та загрози компанії. В результаті проведеного дослідження було розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової стратегії підприємства ПрАТ «Оболонь» з урахуванням сучасних економічних умов та використання інформаційних технологій для підвищення ефективності маркетингових заходів і конкурентоспроможності на міжнародному ринку. Ключові слова: маркетингова стратегія, міжнародний бізнес, SWOTаналіз, ПрАТ «Оболонь», конкурентні переваги, глобалізація, фінансові показники, експорт, ринок пива, інноваційні рішення. ANNOTATION Dykyi Maxym Yuriyovych. Formation of the Marketing Strategy of an Enterprise in International Business (based on the materials of PJSC "Obolon"). The qualification work is dedicated to the urgent issues of improving the marketing strategy of an enterprise in the field of international business. The work includes a comprehensive analysis of the activities of PJSC "Obolon", including an analysis of the current state and development trends of the international beer and non-alcoholic beverages market, a SWOT analysis of the activities of PJSC "Obolon" in the international market, which identified the company's strengths and weaknesses, opportunities, and threats. As a result of the conducted research, recommendations were developed to improve the marketing strategy of PJSC "Obolon", taking into account current economic conditions and the use of information technologies to enhance the efficiency of marketing measures and competitiveness in the international market. Keywords: marketing strategy, international business, SWOT-analysis, PJSC "Obolon", competitive advantages, globalization, financial indicators, export, beer market, innovative solutions.Документ СТРАТЕГІЯ УКРАЇНСЬКОГО АВТОТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ЄС(DTEU, 2024-12) Ліннікова Олександра Юрійовича; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Лінніков О.Ю. Стратегія українського автотранспортного підприємства на ринку ЄС (на матеріалах ТОВ «НВП «НЕП-ХХ1», м. Київ) Кваліфікаційна робота присвячена аналізу стратегії українського автотранспортного підприємства на ринку ЄС та наданню практичних рекомендацій щодо його вдосконалення на прикладі ТОВ «НВП «НЕП-ХХ1», м. Київ. У роботі досліджено сутність стратегій підприємства на зовнішніх ринках, надана їх класифікація, визначені передумови успішності. Проаналізовано господарську та міжнародну діяльність ТОВ «НВП «НЕП-ХХ1». Охарактеризовано стан та тенденції розвитку ринку автотранспортних послуг Європейського Союзу. Проведено систематизацію та оцінку ризиків виходу українського автотранспортного підприємства на ринок ЄС. Запропоновано алгоритм розробки стратегії виходу ТОВ «НВП «НЕПХХ1» на ринок ЄС. Оцінено ефективність заходів щодо реалізації нової стратегії ТОВ «НВП «НЕП-ХХ1». Ключові слова: стратегія, автотранспорте підприємство, ринок ЄС, ТОВ «НВП «НЕП-ХХ1», господарська та міжнародна діяльність, автотранспортні послуги, ризики. SUMMARY Linnikov O. The strategy of the Ukrainian motor vehicle enterprise on the EU market (according to the materials of NEP-XX1 NEP LLC, Kyiv) The qualification work is devoted to the analysis of the strategy of the Ukrainian motor vehicle company on the EU market and the provision of practical recommendations for its improvement, using the example of NEP-XX1 LLC, Kyiv. The work examines the essence of the company's strategies in foreign markets, provides their classification, and determines the prerequisites for success. The economic and international activity of LLC "NVP "NEP-XX1" was analyzed. The state and trends of the development of the motor transport services market of the European Union are characterized. A systematization and assessment of the risks of the Ukrainian motor vehicle enterprise entering the EU market was carried out. An algorithm for developing a strategy for entering the EU market of LLC "NVP "NEP-XX1" is proposed. The effectiveness of measures to implement the new strategy of NEP-XX1 LLC was evaluated. Keywords: strategy, motor vehicle enterprise, EU market, NEP-XX1 LLC, economic and international activity, motor vehicle services, risksДокумент ЕКСПОРТНА СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ МОЛОЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ(DTEU, 2024-12) Макарової Ганни Олександрівни; Бусарєва Тетяна ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Макарова Г.О. Експортна стратегія підприємства на ринку молочної продукції (на матеріалах ТОВ «МК «Галичина», м. Львів) У роботі проаналізовано здобутки представників наукових кіл та бізнесу, визначено експортну стратегію як організований та контрольований процес виходу на зовнішній ринок. Проведено дослідження результатів виробничого-господарської та експортної діяльності суб’єкта міжнародного бізнесу. Проведено оцінку сприятливості міжнародного середовища експортеру. Обґрунтовано вибір потенційного ринку збуту експортером молочної продукції. Розроблено рекомендації щодо напрямів удосконалення реалізації експортної стратегії суб’єкта міжнародного бізнесу на ринку молочних продуктів. Обґрунтовано доцільність використання стратегії товарногеографічної диверсифікації експорту. Проведено прогнозну оцінку результатів поставки вершків на ринок Нідерландів, розраховано вплив на фінансові результати суб’єкта міжнародного бізнесу. Ключові слова: експорт, стратегія, експортна стратегія підприємства, міжнародне бізнес-середовище SUMMARY Makarova G.O. Export strategy of the enterprise in the dairy market (based on the materials of MK Halychyna LLC, Lviv) The works analyses the achievements of representatives of academia and business and defines export strategy as an organised and controlled process of entering the foreign market. A study of the results of production, economic and export activities of an international business entity is carried out. An assessment of the favourable international environment for exporters is carried out. The choice of a potential market for the exporter of dairy products is substantiated. Recommendations on directions for improving the implementation of the export strategy of an international business entity in the dairy market are developed. The expediency of using the strategy of commodity-geographical diversification of exports is substantiated. A forecast assessment of the results of supplying cream to the Dutch market is carried out, the impact on the financial results of an international business entity is calculated. Keywords: export, strategy, export strategy of enterprise, international business environmentДокумент ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖНАРОДНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА(DTEU, 2024-12) Матущевич Олексія Руслановича; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Матушевич О.Р. Інформаційне забезпечення міжнародного підприємництва (на матеріалах Асоціація Digital Ukraine, м. Київ). Кваліфікаційна робота присвячена аналізу інформаційного забезпечення міжнародного підприємництва та наданню практичних рекомендацій щодо його вдосконалення на прикладі ТОВ «ІТ-Інтегратор» за сприяння Асоціації Digital Ukraine. В роботі розглянуті теоретичні аспекти інформаційного забезпечення міжнародного підприємництва, а також здійснено аналіз інформаційного забезпечення міжнародної діяльності ТОВ «ІТ-Інтегратор» у складі Асоціації Digital Ukraine. Проаналізовано розвиток співпраці ТОВ «ІТ-Інтегратор» з зарубіжними партнерами в напрямку інформаційного забезпечення та здійснено вибір приймаючої країни ТОВ «ІТ-Інтегратор» у контексті його вдосконалення. В роботі також надані рекомендації щодо вдосконалення інформаційного забезпечення міжнародного підприємництва ТОВ «ІТ-Інтегратор» та проведена оцінка їх ефективності. Ключові слова: інформація, інформаційне забезпечення, програмне забезпечення, міжнародне підприємництво, міжнародний ринок, ІТ-компанія, ІТ-послуги, системні інтегратори, аутсорсинг. SUMMARY Matushevich O.R. Information support of international entrepreneurship (based on the materials of the Digital Ukraine Association, Kyiv). The qualification work is dedicated to the analysis of the information support of international entrepreneurship and the provision of practical recommendations for its improvement using the example of IT-Integrator LLC with the assistance of the Digital Ukraine Association. The paper examines the theoretical aspects of information provision of international entrepreneurship, as well as an analysis of the information provision of international activities of IT-Integrator LLC as part of the Digital Ukraine Association. The development of cooperation of IT-Integrator LLC with foreign partners in the direction of information support was analyzed and the host country of IT-Integrator LLC was selected in the context of its improvement. The work also provides recommendations for improving the information support of international entrepreneurship of IT-Integrator LLC and evaluates their effectiveness. Keywords: information, information support, software, international business, international market, IT company, IT services, system integrators, outsourcingДокумент ІНФРАСТРУКТУРНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(DTEU, 2024-12) Ковальчука Назарія Андрійовича; Черняга Людмила ПетрівнаАНОТАЦІЯ Ковальчук Н.А. «Інфраструктурне забезпечення міжнародного бізнесу (на матеріалах ТОВ «ZAMMLER УКРАЇНА» м. Київ) Кваліфікаційна робота присвячена аналізу та вдосконаленню інфраструктури міжнародного бізнесу в умовах глобалізації. Робота розглядає теоретичні та методологічні аспекти управління інфраструктурою в міжнародному бізнесі, зокрема транспортну, комунікаційну, інформаційну та енергетичну складові, на прикладі діяльності ТОВ «ZAMMLER УКРАЇНА». Особлива увага приділяється аналізу бізнес-середовища та інфраструктурного забезпечення компанії, оцінці ефективності її діяльності на міжнародних ринках, а також розробці рекомендацій щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства через вдосконалення інфраструктурних рішень. Наукова новизна роботи полягає у запропонованій моделі оптимізації інфраструктурного забезпечення, яка сприяє підвищенню ефективності бізнесоперацій компанії на міжнародних ринках. Практичне значення результатів полягає у можливості їх застосування для покращення інфраструктурної діяльності інших підприємств, що здійснюють міжнародну економічну діяльність. Ключові слова: міжнародний бізнес, інфраструктура, логістика, конкурентоспроможність, ТОВ «ZAMMLER УКРАЇНА», глобалізація, бізнессередовище. SUMMARY Kovalchuk N. A. “Infrastructural Support of International Business (based on materials of ZAMMLER UKRAINE LLC”) The qualification work is devoted to the analysis and improvement of international business infrastructure in the context of globalization. The work examines the theoretical and methodological aspects of infrastructure management in international business, in particular transport, communication, information and energy components, on the example of ZAMMLER UKRAINE LLCДокумент ЕКСПОРТНА СТРАТЕГІЯ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА(DTEU, 2024-12) Горяної Аріни Володимирівни; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Горяна А.В. «Експортна стратегія аграрного підприємства (за матеріалами ТОВ «СОЯР», Вінницька область)». Кваліфікаційна робота за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини» ОП «Міжнародний бізнес». Державний торговельно-економічний університет, Київ, 2024. Кваліфікаційну роботу присвячено практичним аспектам формування експортної стратегії аграрного підприємства, що передбачає виконання наступних завдань: дослідити теоретико-методологічні підходи до формування експортної стратегії аграрного підприємства; провести аналіз фінансово-господарської діяльності ТОВ «СОЯР»; оцінити сприятливість середовища експортної діяльності ТОВ «СОЯР»; здійснити вибір приймаючої країни ТОВ «СОЯР» у контексті вдосконалення експортної стратегії; розробити заходи щодо експорту аграрної продукції ТОВ «СОЯР» до нової країни; навести прогнозні показники діяльності ТОВ «СОЯР» за умови впровадження наданих пропозицій. Ключові слова: експортна стратегія, експорт, експортна діяльність, соя, аграрна продукція, міжнародний ринок, воєнні виклики. SUMMARY Goryan A.V. «Export strategy of an agricultural enterprise (based on the materials of SOYAR LLC, Vinnytsia region).» Manuscript. Graduation thesis in the specialty «International Economic Relations» with a specialization in «International Business». State University of Trade and Economics, Kyiv, 2024. The graduation thesis is devoted to the practical aspects of the formation of the export strategy of an agricultural enterprise, which involves the following tasks: to investigate theoretical and methodological approaches to the formation of the export strategy of an agricultural enterprise; conduct an analysis of the financial and economic activity of "SOYAR" LLC; assess the favorable environment of the export activity of "SOYAR" LLC; choose the host country of SOYAR LLC in the context of improving the export strategy; develop measures to export agricultural products of LLC "SOYAR" to a new country; to provide forecast indicators of the activity of "SOYAR" LLC, subject to the implementation of the provided proposals. Key words: export strategy, export, export activity, soy, agricultural products, international market, military challengesДокумент МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ТОРГОВЕЛЬНОЕКОНОМІЧНИХ КОНФЛІКТІВ(DTEU, 2024-12) Білошенко Євгенія Олексіївна; Гончаренко Олена ВіталіївнаАНОТАЦІЯ Білошенко Є.О. Міжнародна діяльність в умовах торговельноекономічних конфліктів (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ). У роботі досліджено міжнародну діяльність в умовах загострення торговельно-економічних конфліктів, розкрито класифікацію торговельноекономічних конфліктів та практичний досвід реалізації стратегій локалізації підрозділів міжнародних компаній. Проаналізовано фінансово-господарську діяльність підприємства та досліджено міжнародну діяльність ТОВ «ГК «Нафтогаз України». Розглянуто вплив торговельно-економічних конфліктів на діяльність ТОВ «ГК «Нафтогаз України». Виявлено напрями та розроблено комплекс заходів удосконалення міжнародної діяльності ТОВ «ГК «Нафтогаз України». Здійснено прогнозування показників міжнародної діяльності ТОВ «ГК «Нафтогаз України» після впровадження комплексу заходів. Ключові слова: торговельно-економічні конфлікти, міжнародні відносини, міжнародна діяльність, ТОВ «ГК «НАФТОГАЗ УКРАЇНИ» . SUMMARY Biloshenko Y.O. International activities in the context of trade and economic conflicts (based on materials of Ukraine National Committee of International Chamber of Commerce(ICC Ukraine), Kyiv). The research investigates international activity in the context of aggravation of trade and economic conflicts, reveals the classification of trade and economic conflicts and practical experience in implementing strategies for localization of divisions of international companies. The financial and economic activities of the enterprise are analyzed and the international activities of LLC GC Naftogaz of Ukraine are studied. The impact of trade and economic conflicts on the activities of LLC Naftogaz of Ukraine is considered. The directions are identified and a set of measures to improve the international activities of LLC Naftogaz of Ukraine is developed. The article forecasts the indicators of international activity of Naftogaz of Ukraine LLC after the implementation of the complex of measures. Keywords: trade and economic conflicts, international relations, international activity, LLC GC Naftogaz of UkrainДокумент ПОТЕНЦІАЛ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА У МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Герасимчука Романа Вікторовича; Лежепьоковa Вікторія ГеннaдіївнaАНОТАЦІЯ Герасимчук Р.В. «Потенціал малого та середнього підприємництва у міжнародному бізнесі». Дослідження присвячене аналізу можливостей інтеграції малих та середніх підприємств (МСП) у міжнародні ринки на прикладі ТОВ «Сіті Девелопмент Солюшнс». У роботі розглянуто внутрішні та зовнішні фактори, що визначають конкурентоспроможність МСП, і розроблено стратегічні рекомендації для розширення міжнародної діяльності компанії. Практична цінність роботи полягає у створенні рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності та конкурентоспроможності підприємства на глобальному рівні. Ключові слова: міжнародний бізнес, малі та середні підприємства, конкурентоспроможність, стратегія, міжнародна діяльність. ABSTRACT Herasymchuk R.V. "The Potential of Small and Medium Enterprises in International Business." This study is dedicated to analyzing the opportunities for small and mediumsized enterprises (SMEs) to integrate into international markets, with a focus on City Development Solutions LLC. The research examines internal and external factors that determine SMEs' competitiveness and provides strategic recommendations for expanding the company’s international activities. The practical significance of the work lies in the development of recommendations aimed at enhancing the company’s efficiency and competitiveness on a global scale. Keywords: international business, small and medium enterprises, competitiveness, strategy, international activityДокумент ФРАНЧАЙЗИНГ В МІЖНАРОДНОМУ ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Яцентюк Ярослави Едуардівни; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАнотація Яцентюк Я. Е. Франчайзинг в міжнародному туристичному бізнесі. Державний торговельно-економічний університет. – Рукопис, 2024 Робота присвячена комплексному аналізу особливостей застосування франчайзингу в міжнародному туристичному бізнесі та розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності франчайзингової діяльності на прикладі ТОВ «Туристична компанія «Поїхали з нами». Автором досліджено теоретичні засади франчайзингу як форми організації бізнесу та його специфіку в туристичній галузі; проаналізовано сучасний стан та тенденції розвитку франчайзингу в міжнародному туристичному бізнесі. У другому розділі надано загальну характеристику діяльності та оцінено ефективність франчайзингової моделі ТОВ «Туристична компанія «Поїхали з нами». У третьому розділі розроблено рекомендації щодо вдосконалення франчайзингової моделі та оцінено ефективність запропонованих заходів щодо розвитку міжнародної франчайзингової діяльності компанії ТОВ «Туристична компанія «Поїхали з нами». Практичне значення отриманих результатів полягає в можливості їх використання туристичними компаніями для оптимізації своїх франчайзингових стратегій, підвищення ефективності управління франчайзинговою мережею та адаптації до нових умов ведення бізнесу в цифрову епоху. Ключові слова: франчайзинг, модель, організація, ефективність, захід, діяльність, міжнародний ринок, туристична галузь Summary Yatsentiuk Ya. E. Franchising in the international tourism business. State Trade and Economics University. – Manuscript, 2024 The work is devoted to a comprehensive analysis of the features of the application of franchising in the international tourism business and the development of recommendations for increasing the efficiency of franchising activities using the example of LLC "Travel Company " Poikhaly z namy ". The author has studied the theoretical foundations of franchising as a form of business organization and its specifics in the tourism industry; analyzed the current state and trends in the development of franchising in the international tourism business. The second section provides a general description of the activities and assesses the effectiveness of the franchise model of LLC "Travel Company " Poikhaly z namy ". The third section develops recommendations for improving the franchise model of LLC "Travel Company "Poikhaly z namy" and assesses the effectiveness of the proposed measures for the development of the company's international franchising activities. The practical significance of the results obtained lies in the possibility of their use by tourism companies to optimize their franchising strategies, increase the efficiency of franchise network management and adapt to new business conditions in the digital era. Keywords: franchising, model, organization, efficiency, event, activity, international market, touristic industryДокумент Організаційна підтримка міжнародної діяльності підприємства»(DTEU, 2024-12) Ткаченко Івана Сергійовича; Гончаренко Олена ВіталіївнаАНОТАЦІЯ Ткаченко І.С. «Організаційна підтримка міжнародної діяльності підприємства». Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра. Державний торговельно-економічний університет, 2024. Кваліфікаційну роботу присвячено дослідженню теоретичних засад та практичних аспектів організаційної підтримки міжнародної діяльності підприємства. У роботі досліджено генезис міжнародної діяльності підприємства та особливості її організаційної підтримки, здійснено аналіз фінансового стану ПрАТ «Оболонь», проведено оцінка сприятливості міжнародного середовища діяльності ПрАТ «Оболонь», здійснено вибір цільових ринків для розширення міжнародної діяльності ПрАТ «Оболонь», сформовано комплекс заходів щодо посилення організаційної підтримки розширення міжнародної діяльності підприємства та здійснено прогнозну оцінка запропонованих заходів. Ключові слова: організаційна підтримка, міжнародна діяльність, експорт. SUMMARY Tkachenko I. "Organizational support of the international activity of the enterprise." Qualification paper for obtaining a master's degree. State University of Trade and Economics, 2024. The graduation thesis is devoted to the study of the theoretical foundations and practical aspects of the organizational support of the international activities of the enterprise. In the work, the genesis of the international activity of the enterprise and the peculiarities of its organizational support were investigated, an analysis of the financial condition of PrJSC "Obolon" was carried out, an assessment of the favorable international environment for the activities of PrJSC "Obolon" was carried out, the selection of target markets for the expansion of the international activities of PrJSC "Obolon" was carried out, a set of measures was formed to strengthening of organizational support for the expansion of the enterprise's international activities, and a predictive assessment of the proposed measures was carried out. Keywords: organizational support, international activity, export.Документ ФОРС-МАЖОР В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Ткаченка Олександра Ігоровича; Новак Олена ВолодимирівнаАНОТАЦІЯ Ткаченко О.І. Форс-мажор в міжнародному бізнесі. (на матеріалах АТ «ОЩАДБАНК», м. Київ) У роботі уточнено визначення форс-мажорних обставин в міжнародному бізнесі, наведено перелік форс-мажорних обставин за характером і причинами їх виникнення. Узагальнено підходи до трактування антикризового управління банком та розглянуто особливості його реалізації в умовах дії форс-мажорних обставин. Розглянуто фінансово-господарську діяльність АТ «Ощадбанк» та проведено оцінку впливу форс-мажорних обставин на діяльність АТ «Ощадбанк». З урахуванням запропонованої структури здійснено оцінку впливу форсмажорних обставин на діяльність АТ «Ощадбанк» та обґрунтовано необхідність застосування заходів щодо їх подолання. Ключові слова: банк, вплин, обставини, форс-мажор, антикризове управління, стратегія розвитку. SUMMARY Tkachenko O.I. Force majeure in international business. (based on the materials of Oshchadbank JSC, Kyiv). The work specifies the definition of force majeure in international business, and provides a list of force majeure by nature and reasons for their occurrence. The approaches to the interpretation of the anti-crisis management of the bank are summarized and the peculiarities of its implementation in the conditions of force majeure circumstances are considered. The financial and economic activity of JSC «Oschadbank» was considered and an assessment of the impact of force majeure on the activities of JSC "Oschadbank" was carried out. Taking into account the proposed structure, an assessment of the impact of force majeure on the activities of JSC «Oschadbank» was carried out and the need to apply measures to overcome them was substantiated. Keywords: bank, influence, circumstances, force majeure, anti-crisis management, development strategyДокумент СИСТЕМА ЛОГІСТИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДПРИЄМСТВСУБ’ЄКТІВ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ»(DTEU, 2024-12) Руденко Анни Олександрівни; Новак Олена ВолодимирівнаАНОТАЦІЯ Руденко А.О. Система логістичного забезпечення підприємствсуб’єктів міжнародного бізнесу (на матеріалах ТОВ «ТРАНСКОНТИНЕНТАЛЬ ЛОГІСТИК», м. Київ). У роботі уточнено сутність логістичної діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу, проаналізовано фінансово-господарської діяльності досліджуваного товариства, оцінено сприятливість середовища міжнародного бізнесу та умов міжнародної економічної діяльності ТОВ «ТРАНСКОНТИНЕНТАЛЬ ЛОГІСТИК» та обґрунтовано вибір приймаючої країни у контексті дослідження. З урахуванням результатів аналізу розроблено конкретні рекомендації щодо удосконалення логістичного забезпечення підприємств-суб’єктів міжнародного бізнесу. Ключові слова: діяльність, логістика, ефективність, міжнародний, глобалізація. SUMMARY Rudenko A.O. The system of logistics support for enterprises-subjects of international business (based on the materials of TRANSCONTINENTAL LOGISTIK LLC, Kyiv city). The work clarified the essence of the logistics activity of international business subjects, analyzed the financial and economic activity of the researched company, assessed the favorable environment of international business and the conditions of international economic activity of TRANSCONTINENTAL LOGISTICS LLC, and substantiated the choice of the host country in the context of the study. Taking into account the results of the analysis, specific recommendations have been developed to improve the logistics support of enterprises-subjects of international business. Keywords: activity, logistics, efficiency, international, globalizatiДокумент МІЖНАРОДНИЙ БІЗНЕС В ОФШОРНИХ ЗОНАХ(DTEU, 2024-12) Рябєвої Анни Дмитрівни; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Рябєва Анна Дмитрівна. Міжнародний бізнес в офшорних зонах (за матеріалами Stronconsultingservices Ltd). Кваліфікаційна робота присвячена актуальним питанням розвитку міжнародного бізнесу в офшорних зонах. У роботі розглядається поточний стан та майбутні тенденції офшоризація світової економіки. У ній проаналізовано сутність, джерела ефективності та ризики офшорних зон. Проведено аналіз діяльності компанії Stronconsultingservices Ltd. Робота також надає додаткову інформацію у вигляді таблиць про класифікаційні ознаки, які впливають на організацію бухгалтерського обліку, розподіл офшорних зон та їх види. Метою роботи є надання цінної інформації для міжнародних компаній, інвесторів та інших зацікавлених сторін у сфері міжнародного ринку. Ключові слова: офшоризація світової економіки, класифікаційні ознаки, податковий план, бухгалтерський облік, розподіл офшорних зон. SUMMARY Riabieva Anna Dmitrievna. International business in offshore zones (based on materials from Stronconsultingservices Ltd). The qualification work is devoted to the topical issues of the development of international business in offshore zones. The work considers the current state and future trends of the offshoreization of the world economy. It analyzes the essence, sources of efficiency and risks of offshore zones. An analysis of the activities of the company Stronconsultingservices Ltd. The work also provides additional information in the form of tables on classification features that affect the organization of accounting, the distribution of offshore zones and their types. The purpose of the work is to provide valuable information for international companies, investors and other interested parties in the field of the international market. Keywords: offshoreization of the world economy, classification features, tax plan, accounting, distribution of offshore zones.Документ СТРАТЕГІЯ ТРАНСНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ БАНКІВСЬКОЇ УСТАНОВИ»(DTEU, 2024-12) Фадєєвої Анастасії Сергіївни; Новак Олена ВолодимирівнаАНОТАЦІЯ Фадєєва А.С. Стратегія транснаціоналізації банківської установи (на матеріалах АТ «ОТП БАНК», м. Київ) Випускну кваліфікаційну роботу присвячено дослідженню теоретичних засад та практичних аспектів стратегії транснаціоналізації банківської установи. Робота включає дослідження сутності стратегії транснаціоналізації та її особливостей у банківській сфері, оцінку фінансового стану АТ «ОТП Банк», оцінку сприятливості міжнародного середовища для транснаціоналізації банківської діяльності, вибір держав-партнерів для реалізації спільних стратегічних ініціатив з АТ «ОТП Банк», обґрунтування заходів щодо посилення стратегії АТ «ОТП Банк» з врахуванням транснаціоналізаційних пріоритетів Групи ОТП та прогнозну оцінку запропонованих заходів. Ключові слова: стратегія, транснаціоналізації, банківська діяльність SUMMARY Fadeeva A. Strategy of transnationalization of a banking institution (based on the materials of OТРbank JSC, Kyiv). Final qualification work is devoted to the study of the theoretical foundations and practical aspects of the strategy of transnationalization of a banking institution. The work includes a study of the essence of the strategy of transnationalization and its features in the banking sphere, an assessment of the financial condition of JSC "OTP Bank", an assessment of the favorable international environment for the transnationalization of banking activities, the selection of partner states for the implementation of joint strategic initiatives with JSC "OTP Bank", justification of measures regarding strengthening the strategy of JSC "OTP Bank" taking into account the transnationalization priorities of the OTP Group and a predictive assessment of the proposed measures. Key words: strategy, transnationalization, banking.Документ ОНСАЛТИНГ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Фільченко Юлії Олександрівни; Новак Олена ВолодимирівнаАНОТАЦІЯ Фільченко Ю.О. Консалтинг в міжнародному бізнесі (на матеріалах ТОВ «Інтелект консалт груп», м. Черкаси) Кваліфікаційна робота викладена на 62 сторінках, містить вступ, 3 розділи, 9 ілюстрацій, 12 таблиць, 35 джерел в переліку посилань. У першому розділі досліджено теоретичні аспекти організації та розвитку консалтингу в міжнародному бізнесі, основні форми організації, видів та функцій консалтингу. В 2 розділі оцінено сприятливість середовища міжнародного бізнесу ТОВ «Консалт інтелект груп». У 3 розділі розроблено заходи підвищення ефективності міжнародної консалтингової діяльності ТОВ «Консалт інтелект груп». Ключові слова: консалтинг, форми, організації, функції, підвищення ефективності. ANNOTATION Filchenko Y.O Consulting in international business (based on the materials of Intellect Consult Group LLP, Cherkasy) The graduation thesis is laid out on 62 pages, contains an introduction, 3 chapters, 9 illustrations, 12 tables, 35 sources in the list of references. The first chapter examines the theoretical aspects of the organization and development of consulting in international business. The main forms of organization, types and functions of consulting are studied. In the 2nd section, the Assessment of the Favorability of the International Business Environment of Consult Intellect Group LLC is carried out. Analysis tools are used to study the main indicators of consulting activity in Ukraine and Poland, which allows for analysis. In the 3rd chapter, the development of measures to increase the efficiency of the international consulting activity of LLC "Consult Intellect Group" is carried out Keywords: consulting, forms, organizations, functions, efficiency improvement.Документ ФРАНЧАЙЗИНГ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Виборного Максима Олеговича; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Виборний М. О. Франчайзинг в міжнародному бізнесі (за матеріалами ТОВ ВКФ «АВТОДОМ», м. Кам’янське, Дніпропетровська обл.). Кваліфікаційна робота присвячена розробці проєкту франчайзингу автотранспортного підприємства в міжнародному бізнесі на прикладі ТОВ ВКФ «АВТОДОМ», м. Кам’янське. У роботі визначено сутність, зміст та цілі франчайзингу; досліджено вітчизняний та зарубіжний досвід використання франчайзингу; здійснено аналіз господарської діяльності ТОВ ВКФ «АВТОДОМ». В практичній частині роботи проведено оцінку сприятливості середовища міжнародного бізнесу ТОВ ВКФ «АВТОДОМ». Запропоновано проєкт з відкриття підрозділу ТОВ ВКФ «АВТОДОМ» в Польщі на основі договору франшизи з ТОВ «Транспортна компанія «САТ». Оцінено ефективність франчайзингових відносин та визначено ризики у франчайзингових відносинах та шляхи їх подолання. Ключові слова: автотранспорте підприємство, франчайзинг, франчайзі, франшиза, франчайзер, договір франчайзингу, міжнародна діяльність, ризики. SUMMARY Vyborny M. Franchising in international business (based on the materials of LLC PCF ‘AVTODOM’, Kamianske, Dnipro region). The qualification work is devoted to the development of a franchising project for a motor transport enterprise in international business on the example of LLC PCF ‘AVTODOM’, Kamianske. The paper defines the essence, content and goals of franchising; studies domestic and foreign experience of using franchising; analyses the economic activities of LLC PCF ‘AVTODOM’. In the practical part of the work, an assessment of the favourable environment for international business of LLC PCF ‘AVTODOM’ is carried out. A project is proposed to open a subdivision of PCF AVTODOM LLC in Poland on the basis of a franchise agreement with Transport Company SAT LLC. The efficiency of franchise relations is assessed and the risks in franchise relations and ways to overcome them are identified. Keywords: motor transport enterprise, franchising, franchisee, franchise, franchisor, franchise agreement, international activity, risksДокумент «Спільне підприємництво в міжнародному бізнесі»(DTEU, 2024-12) Божко Михайла Володимировича; Черняга Людмила Петрівнаприємництво в міжнародному бізнесі. (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ). У проведеному дослідженні було проаналізовано бізнес-модель спільного підприємства як форму бізнес-партнерства для досягнення спільних цілей, таких як розширення ринку або підвищення прибутковості. Було визначено основні типи спільних підприємств, включаючи проектно-орієнтовані, функціональні, вертикальні та горизонтальні моделі, що орієнтовані на конкретні стратегічні задачі. Розглянуто ринок логістики який підтримується «ICC Ukraine» , що у 2023 році сягнув 10,59 трлн доларів США і прогнозується зростання до 18,35 трлн доларів до 2032 року зі щорічним темпом 6,4%, що становить 11% світового ВВП. Підприємство ТОВ «Заммлер Україна», частина «Zammler Group», спеціалізується на комплексних логістичних послугах, таких як вантажні перевезення, складська логістика та митно-брокерські послуги. Протягом досліджуваного періоду 2021-2023 рр. чистий дохід підприємства зріс на 186,05%, а чистий прибуток — на 497,6%. ТОВ «Заммлер Україна» займає значну позицію на міжнародному ринку завдяки стратегічній співраці з Асоціацією «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ, інноваційним технологіям та широкому спектру послуг. Підприємству за підтримки «ICC Ukraine» було рекомендовано впровадження сучасного інформаційного забезпечення (систем Jira та EasyRoutes) на підприємстві є економічно доцільним і принесе чистий дохід у розмірі 6168,73 тис. грн, що дозволить підвищити ефективність операційної діяльності. Ключові слова: спільне підприємство, логістика, ринок, інновації, рентабельність, TОВ «Заммлер Україна», автопарк, інформаційні технології. SUMMARY Bozhko M.V. Joint venture in international business. (based on the materials of the Association "Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)", Kyiv). The study analyzed the joint venture business model as a form of business partnership to achieve common goals, such as market expansion or increased profitability. The main types of joint ventures were identified, including project-oriented, functional, vertical and horizontal models focused on specific strategic objectives. The logistics market supported by "ICC Ukraine" was considered, which reached 10.59 trillion US dollars in 2023 and is forecast to grow to 18.35 trillion dollars by 2032 at an annual rate of 6.4%, which is 11% of world GDP. LLC "Zammler Ukraine", a part of "Zammler Group", specializes in complex logistics services, such as freight transportation, warehouse logistics and customs brokerage services. During the studied period of 2021-2023. the net income of the enterprise increased by 186.05%, and the net profit increased by 497.6%. "Zammler Ukraine" LLC occupies a significant position in the international market thanks to strategic cooperation with the "Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)" Association, Kyiv, innovative technologies and a wide range of services. With the support of "ICC Ukraine", the enterprise was recommended to implement modern information support (Jira and EasyRoutes systems) at the enterprise, which is economically feasible and will bring net income in the amount of 6168.73 thousand. UAH, which will increase the efficiency of operational activities. Key words: joint venture, logistics, market, innovation, profitability, Zammler Ukraine LLC, fleet, information technologies.Документ Стратегія міжнародної гуманітарної організації(DTEU, 2024-12) Бережної Софії Володимирівни; Черняга Людмила ПетрівнаАНОТАЦІЯ Бережна С.В. Стратегія міжнародної гуманітарної організації (На матеріалах Представництва Датської Ради у справах біженців в Україні, м. Київ) У роботі проаналізовано підходи та стратегії розвитку міжнародних благодійних фондів в умовах гуманітарних криз. Наведено перелік основних чинників, що визначають мету та стратегії надання допомоги, а також розглянуто практичний досвід реалізації міжнародної діяльності благодійних організацій на прикладі ДРБ. Розглянуто особливості діяльності ДРБ на території України, що включають економічне відновлення, соціальний захист, гуманітарну допомогу, адвокацію та забезпечення правового захисту вразливих категорій населення. Особливу увагу приділено аналізу впливу зовнішніх факторів, таких як підтримка міжнародних донорів на ефективність діяльності фонду. Проаналізовано значення міжнародної підтримки для реалізації гуманітарних програм в Україні та обґрунтовано шляхи покращення ефективності діяльності благодійних організацій шляхом адаптації стратегій до поточних умов і потреб населення. Наведено рекомендації щодо імплементації програм в напрямку економічного відновлення для ДРБ в Україні. Ключові слова: благодійний фонд, стратегія, гуманітарна допомога, міжнародна діяльність, ДРБ, економічне відновлення, фінансова інклюзія, адвокація. SUMMARY Berezhna S.V. Strategy of the International Humanitarian Organization (Based on the materials of the Danish Refugee Council in Ukraine, Kyiv) The paper analyzes the approaches and strategies for the development of international charitable foundations in the context of humanitarian crises. A list of the main factors that determine the purpose and strategy of assistance is given, and the practical experience of implementing international activities of charitable organizations on the example of DRC is considered. The author examines the peculiarities of the activities of DRBs in Ukraine, including economic recovery, social protection, humanitarian assistance, advocacy and legal protection of vulnerable categories of the population. Particular attention is paid to the analysis of the impact of external factors, such as the support of international donors, on the effectiveness of the fund. The author analyzes the importance of international support for the implementation of humanitarian programs in Ukraine and substantiates the ways to improve the efficiency of charitable organizations by adapting strategies to current conditions and needs of the population. Recommendations for the implementation of programs towards economic recovery for the DRC in Ukraine are provided. Keywords: charitable foundation, strategy, humanitarian aid, international activity, DRB, economic recovery, financial inclusion, advocacyДокумент «Формування іміджевої стратегії підприємства-суб’єкта міжнародного бізнесу»(DTEU, 2024-12) Бородіна Артема Борисовича; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Бородін Артем Борисович. Формування іміджевої стратегії підприємства-суб’єкта міжнародного бізнесу (за матеріалами ТОВ «ЗАММЛЕР Україна). Кваліфікаційна робота присвячена актуальним проблемам вдосконалення корпоративного іміджу підприємства у сфері міжнародного бізнесу. У роботі проведено комплексний аналіз діяльності ТОВ «ЗАММЛЕР УКРАЇНА», включаючи загальноекономічну характеристику, порівняння іміджу з іншими світовими брендами та диверсифіковану діяльність підприємства. З'ясовано сутність, основні характеристики та визначальні особливості компанії, її місце на ринку логістичних послуг та ефективність бізнес-процесів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності. В результаті проведеного дослідження було обґрунтовано і запропоновано фінансування розвитку системи корпоративного екологічного менеджменту ТОВ «ЗАММЛЕР УКРАЇНА» як ефективний засіб для підвищення іміджу компанії на ринку міжнародної логістики. Ключові слова: корпоративний імідж, екологічний менеджмент, ТОВ «ЗАММЛЕР УКРАЇНА», конкурентоспроможність, міжнародний бізнес, логістика, диверсифікація діяльності, розвиток системи екологічного менеджменту. SUMMARY Borodin Artem Borisovich. Formation of the image strategy of an enterprise engaged in international business (based on the materials of ZAMMLER Ukraine LLC). The qualification work is devoted to the actual problems of improving the corporate image of an enterprise in the field of international business. The article provides a comprehensive analysis of the activities of ZAMMLER UKRAINE LLC, including general economic characteristics, comparison of its image with other global brands and diversified activities of the enterprise. The essence, main characteristics and defining features of the company, its place in the logistics services market and the efficiency of business processes aimed at increasing competitiveness are determined. As a result of the study, the author substantiates and proposes financing the development of the corporate environmental management system of ZAMMLER UKRAINE LLC as an effective means of improving the company's image in the international logistics market. Keywords: corporate image, environmental management, ZAMMLER UKRAINE LLC, competitiveness, international business, logistics, diversification of activities, development of the environmental management system.Документ IT-технології в міжнародному бізнесі(DTEU, 2024-12) Бондаренко Анни Олександрівни; Бусарєва Тетяна ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Бондаренко Анна Олександрівна. ІТ-технології в міжнародному бізнесі (за матеріалами компанії Асоціації «Digital Ukraine», м. Київ, м. Київ). Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра. Державний торговельноекономічний університет, 2024. Кваліфікаційна робота присвячена актуальній проблемі ІТ-технологій в міжнародному бізнесі. У першому розділі розглянуто сутність та зміст IT-технологій в діяльності субʼєкта-міжнародного бізнесу, а також проаналізовано ключові тенденції цифровізації міжнародного бізнес-середовища. В другому розділі проведено діагностику наявного стану та оцінено реальність перспектив зростання процесу діджиталізації українського бізнес-середовищ, також було визначено специфіку використання ІТ-технологій на прикладі міжнародної діяльності Асоціації «Digital Ukraine». В третьому розділі визначено пропозиції щодо вдосконалення процесу управління ІТ-технологіями в Асоціації «Digital Ukraine» та оцінено результативність заходів щодо вдосконалення управління ІТ-технологіями. Ключові слова: ІТ-технології, інноваційна політика, управління підприємством, конкурентоспроможність, цифровізація. ABSTRACT Anna Bondarenko. IT technologies in international business (based on the materials of the company of the Association ‘Digital Ukraine’, Kyiv, Kyiv). Qualification work for the master's degree. State University of Trade and Economics, 2024. The qualification work is devoted to the actual problem of IT technologies in international business. The first chapter discusses the essence and content of IT technologies in the activities of an international business entity, as well as analyses the key trends in the digitalisation of the international business environment. The second section diagnoses the current state and assesses the reality of the prospects for the growth of the digitalisation of the Ukrainian business environment, and identifies the specifics of the use of IT technologies on the example of the international activities of the Digital Ukraine Association. The third section identifies proposals for improving the process of IT management in the Digital Ukraine Association and evaluates the effectiveness of measures to improve IT management. Keywords: IT technologies, innovation policy, enterprise management, competitiveness, digitalisation.Документ ВИБІР МОДЕЛІ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(DTEU, 2024-12) Чути Діани Сергіївни; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Чута Діана Сергіївна. Вибір моделі міжнародного бізнесу (на матеріалах СФГ «СВЯТО-НІКОЛЬСЬКЕ») Кваліфікаційна робота присвячена вибору моделі міжнародного бізнесу для СФГ «Свято-Нікольське». У дослідженні розглянуто теоретичні засади міжнародної бізнес-діяльності, проведено оцінку внутрішніх ресурсів підприємства та зовнішнього середовища. На основі отриманих результатів обґрунтовано доцільність використання експортної моделі як найбільш відповідної до специфіки діяльності підприємства. Отримані результати створюють підґрунтя для підвищення конкурентоспроможності підприємства та його інтеграції у міжнародний ринок, забезпечуючи перспективи сталого розвитку. Ключові слова: міжнародний бізнес, вибір моделі, експорт, конкурентоспроможність, фінансовий аналіз, СФГ «Свято-Нікольське». SUMMARY Chuta Diana. Selection of an international business model (based on materials of AE "Sviato-Nikolske") The qualification thesis is devoted to the selection of an international business model for AE "Sviato-Nikolske". The study examines the theoretical foundations of international business activities, evaluates the internal resources of the enterprise, and analyzes the external environment. Based on the obtained results, the feasibility of using the export model as the most suitable for the specifics of the enterprise's activities has been substantiated. The findings lay the groundwork for enhancing the enterprise's competitiveness and its integration into the international market, ensuring prospects for sustainable development. Keywords: international business, model selection, export, competitiveness, financial analysis, AE "Sviato-Nikolske"Документ КОРПОРАТИВНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ МІЖНАРОДНОЇ КОМПАНІЇ(DTEU, 2024-12) Павленка Геннадія Володимировича; Саркісян Лариса ГеворгівнаАНОТАЦІЯ Павленко Г.В. Корпоративний менеджмент міжнародної компанії (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine), м. Київ) У роботі проаналізовано праці та підходи до корпоративного менеджменту міжнародних компаній. Проведено комплексне дослідження організації корпоративного менеджменту УНК МТП (IСС Ukraine) в системі глобальної мережі МТП IСС, вивчено практичний досвід реалізації корпоративного менеджменту на прикладі передових досягнень у своїх галузях. Оцінено вплив факторів середовища міжнародного бізнесу на організацію корпоративного менеджменту. Обгрунтовано вибір пріоритетних напрямків реалізації спільних проектів в сучасних геополітичних умовах за сприяння УНК МТП (IСС Ukraine). Запропоновано ініціативу зі створення інфраструктури зеленої енергетики разом з міжнародними партнерами. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення організації корпоративного менеджменту УНК МТП (IСС Ukraine). Здійснено прогнозну оцінку ефективності запропонованих заходів. Проведено розрахунок дисконтної ставки для міжнародного інвестиційного проєкту, який пропонується до реалізації ICC Ukraine. Ключові слова: міжнародна компанія, корпоративний менеджмент, УНК МТП (IСС Ukraine), глобальна мережа, спільні проекти, бізнес-середовище, ризики. ANNOTATION Pavlenko G.V. Corporate management of an international company (based on the materials of the Association “Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)”). The paper analyzes the work and approaches to corporate management of international companies. A comprehensive study of the organization of corporate management of UNC ICC (ICC Ukraine)in the system of the global network of ICC was carried out, the practical experience of implementing corporate management was studied using the example of advanced achievements in their fields. The influence of the factors of the international business environment on the organization of corporate management is evaluated. The choice of priority directions for the implementation of joint projects in modern geopolitical conditions with the assistance of the UNC ICC (ICC Ukraine)is substantiated. An initiative to create green energy infrastructure together with international partners is proposed. Recommendations have been developed for improving the organization of corporate management of UNC ICC (ICC Ukraine). A predictive assessment of the effectiveness of the proposed measures was carried out. The discount rate was calculated for the international investment project proposed for implementation by ICC Ukraine. Keywords: international company, corporate management, UNC ICC (ICC Ukraine), global network, joint projects, business environment, risks.Документ АУТСОРСИНГ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Скрипника Валентина Анатолійовича; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Аутсорсинг у міжнародному бізнесі (на матеріалах Асоціації Digital Ukraine, м. Київ) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей аутсорсингу в міжнародному бізнесі та його застосуванню в умовах глобалізації. У роботі розглядаються теоретичні аспекти аутсорсингу, його види та функції в контексті міжнародного бізнесу, а також аналізується динаміка розвитку аутсорсингу в Україні. Особливу увагу приділено оцінці міжнародного бізнес-середовища Асоціації Digital Ukraine, що є важливим елементом для дослідження успішності аутсорсингу національних компаній у міжнародному контексті. Робота базується на використанні сучасних методів дослідження, таких як аналіз, синтез, порівняння, а також на статистичних методах і системному підході. Інформаційною базою стали наукові праці вітчизняних та зарубіжних авторів, а також дані міжнародних статистичних агентств. Ключові слова: аутсорсинг, міжнародний бізнес, Асоціація Digital Ukraine, ефективність, глобалізація, інноваційні стратегії. SUMMARY Outsourcing in international business (based on the materials of the Digital Ukraine Association, Kyiv) The qualification thesis is devoted to the study of the features of outsourcing in international business and its application in the context of globalization. The work examines the theoretical aspects of outsourcing, its types and functions within international business, and analyzes the dynamics of outsourcing development in Ukraine. Special attention is given to the assessment of the international business environment of the Digital Ukraine Association, which is an important element for studying the success of outsourcing by national companies in the international context. The thesis is based on the use of modern research methods such as analysis, synthesis, comparison, as well as statistical methods and a systemic approach. The information base of the work includes scientific papers by domestic and foreign authors, as well as data from international statistical agencies. Keywords: outsourcing, international business, Digital Ukraine Association, efficiency, globalization, innovative strategiesДокумент КОНСАЛТИНГОВА ПІДТРИМКА МІЖНАРОДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА(DTEU, 2024-12) Хоми Вікторії Максимівни; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Хома Вікторія Максимівна. Консалтингова підтримка міжнародної діяльності підприємства (за матеріалами Торгово-промислової палати України). Кваліфікаційна робота присвячена актуальним питанням розвитку консалтингової підтримки міжнародної діяльності українських підприємств, зокрема в умовах викликів воєнного часу. У роботі досліджено теоретикометодичні аспекти формування консалтингових послуг, їх роль для українських компаній при виході на закордонні ринки, а також практичні рекомендації щодо їх оптимізації. Проведено аналіз діяльності Торгово-промислової палати України як основного суб’єкта консалтингової підтримки в Україні. На основі цього запропоновано шляхи вдосконалення консалтингових послуг для сприяння міжнародному розвитку українських компаній та розроблено підхід до оцінки ефективності консалтингових послуг в міжнародному підприємництві. Ключові слова: консалтинг, міжнародна діяльність, українські підприємства, Торгово-промислова палата України, оптимізація, ефективність. SUMMARY Khoma Viktoriia Maksymivna. Consulting support for international activities of an enterprise (based on the materials of the Ukrainian Chamber of Commerce and Industry). The qualification work is devoted to the topical issues of development of consulting support for international activities of Ukrainian enterprises, in particular in the context of wartime challenges. The thesis examines the theoretical and methodological aspects of the formation of consulting services, their role for Ukrainian companies when entering foreign markets, as well as practical recommendations for their optimisation. The article analyses the activities of the Ukrainian Chamber of Commerce and Industry as the main subject of consulting support in Ukraine. On this basis, the ways to improve consulting services to facilitate the international development of Ukrainian companies are proposed and an approach to evaluating the effectiveness of consulting services in international entrepreneurship was developed. Keywords: consulting, international activity, Ukrainian enterprises, Ukrainian Chamber of Commerce and Industry, optimization, effectivenessДокумент «МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»(DTEU, 2024-12) Надєєва Олександра Віталійовича; Лежепьокова Вікторія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Надєєв Олександр Віталійович. Міжнародна діяльність підприємства в умовах воєнного стану (за матеріалами Асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)», м. Київ). Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра. Державний торговельноекономічний університет, 2024. Кваліфікаційна робота присвячена актуальній проблемі активізації міжнародної діяльності підприємств за сприяння ICC Ukraine в умовах воєнного стану. У першому розділі розглянуто теоретично-методологічні засади управління міжнародною діяльністю. У другому розділі проаналізовано особливості ведення міжнародної діяльності підприємств в умовах війни. В третьому розділі визначено напрями поліпшення управління міжнародною діяльністю підприємств за сприяння ІСС Ukraine в умовах воєнного стану. Ключові слова: воєнний стан, міжнародна діяльність, управління підприємством, конкурентоспроможність. ABSTRACT Oleksandr Nadeev. International activity of an enterprise under martial law (based on the materials of the Association ‘Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine)’, Kyiv). Qualification work for obtaining a master's degree. State University of Trade and Economics, 2024. The qualification work is devoted to the actual problem of the international activity of the enterprise with the assistance of ICC Ukraine in the conditions of martial law. The first chapter discusses the theoretical and methodological foundations of foreign economic activity management. The second section analyses the peculiarities of conducting international activities of an enterprise in wartime. The third section identifies the directions for improving the management of international activities of IJS Ukraine under martial law. Keywords: martial law, international activity, enterprise management, competitivenessДокумент ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗОВНІШНІХ РИНКАХ(DTEU, 2024-12) Федоренка Олексія Дмитровича; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Федоренко Олексій Дмитрович. Потенціал підприємства на зовнішніх ринках (на матеріалах ТОВ «ОНІКС ПАРТНЕР ГРУП») Кваліфікаційна робота присвячена темі формування потенціалу підприємства для виходу на зовнішні ринки на прикладі ТОВ «ОНІКС ПАРТНЕР ГРУП». Проаналізовано фінансово-господарську діяльність компанії у 2020– 2023 роках, оцінено середовище міжнародного бізнесу та визначено країни, які мають сприятливі умови для експансії. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової стратегії та ресурсного потенціалу. Основні результати включають практичні рекомендації для підвищення конкурентоспроможності підприємства на міжнародних ринках. Ключові слова: формування потенціалу підприємства, зовнішні ринки, фінансово-господарська діяльність, міжнародний бізнес, текстильна промисловість, конкурентоспроможність, економічна ефективність, ТОВ «ОНІКС ПАРТНЕР ГРУП». SUMMARY Fedorenko Oleksii. The potential of the enterprise in foreign markets (based on the materials of ONIX PARTNER GROUP LLC) The qualification work is devoted to the topic of forming the potential of an enterprise to enter foreign markets on the example of ONIX PARTNER GROUP LLC. The financial and economic activities of the company in 2020-2023 were analyzed, the international business environment was assessed, and countries with favourable conditions for expansion were identified. Recommendations for improving the company's marketing strategy and resource potential have been developed. The main results include practical recommendations for improving the competitiveness of the enterprise in international markets. Keywords: formation of enterprise potential, foreign markets, financial and economic activity, international business, textile industry, competitiveness, economic efficiency, ONIX PARTNER GROUP LLC.Документ СТАРТАПИ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Хміля Максима Олександровича; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Хміль Максим Олександрович. Стартапи в міжнародному бізнесі (на матеріалах Асоціації Digital Ukraine. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню ролі стартапів у міжнародному бізнесі та їхнього впливу на глобальну економіку. Основна увага зосереджена на діяльності Асоціації Digital Ukraine і її ініціативах з підтримки українських стартапів. У роботі проаналізовано сучасні тенденції розвитку стартапів на світовому ринку, виклики та можливості для українських стартапів у контексті глобалізації. Розглянуто роль Асоціації Digital Ukraine як каталізатора зростання стартапів та перспективи м. Києва як міжнародного стартап-хабу. На основі проведеного дослідження розроблено рекомендації щодо підтримки та розвитку стартапів у Києві, а також запропоновано стратегії інтеграції українських стартапів у глобальну економіку. Ключові слова: стартапи, міжнародний бізнес, стартап-екосистема, глобалізація, Асоціація Digital Ukraine, конкурентоспроможність. SUMMARY Khmil Maksym Oleksandrovych. "Startups in International Business (based on the materials of the Digital Ukraine Association) This thesis is dedicated to the study of the role of startups in international business and their impact on the global economy. The focus is on the activities of the Digital Ukraine Association and its initiatives to support Ukrainian startups. The paper analyzes current trends in the development of startups in the global market, the challenges and opportunities for Ukrainian startups in the context of globalization, and the role of the Digital Ukraine Association as a catalyst for startup growth, as well as the prospects of Kyiv as an international startup hub. Based on the research conducted, recommendations have been developed for supporting and developing startups in Kyiv, and strategies for integrating Ukrainian startups into the global economy have been proposed. Keywords: startups, international business, startup ecosystem, globalization, Digital Ukraine Association, competitiveness.Документ СТРAТЕГІЯ ВИХОДУ ВІДЧИЗНЯНОГО ТОВAРОВИРОБНИКA НA ЗAКОРДОНИЙ РИНОК(DTEU, 2024-12) Понової Нaдії Юріївни; Лежепьоковa Вікторія ГеннaдіївнaAНОТAЦІЯ Поновa Н.Ю. СТРAТЕГІЯ ВИХОДУ ВІТЧИЗНЯНОГО ТОВAРОВИРОБНИКA НA ЗAКОРДОННИЙ РИНОК (нa мaтеріaлaх ТОВ «Герa», м. Київ). У роботі розглянути типи стрaтегій виходу підприємств нa зaкордонні ринки, здійснено порівняльнийанaліз крaїн шляхом індексного методу для визнaчення нaйсприятливішого середовищa для виходу укрaїнського підприємствa нa ринок ЄС, врaховуючи специфіку роботи тa тип продукції досліджувaного підприємствa. Проведено комплексну оцінку обрaного ринку. Досліджено соціокультурні, політичні тa економічнізaгрози тa можливості ринку Чехії. Визнaчено потенційних конкурентів для укрaїнських підприємств, які плaнують вихід нa ринок Чехії із продукцією фіскaльного облaднaння ,а тaкож витрaтних мaтеріaлів. Розроблено низку зaходів для досліджувaного підприємствa, які допоможуть зробити експорт товaрів зa кордон успішним. Ключові словa: побудовa стрaтегії, експорт, міжнaродний бізнес, світові ринки, конкурентний анaліз, товaровиробники. SUMMARY Роnоva N. The strategy оf exіtіngа dоmestіc manufacturer оn the fоreіgn markets (based оn the materіals LTD «Gera», Kyіv) Іn the wоrk, the tyрes оf strategіes fоr the entry оf enterрrіses tо fоreіgn marketsаre cоnsіdered,а cоmрaratіveаnalysіs оf cоuntrіes іs carrіed оut usіng the іndex methоd tо determіne the mоst favоrable envіrоnment fоr the entry оfа Ukraіnіan enterрrіse іntо the EU market, cоnsіderіng the sрecіfіcs оf the wоrkаnd the tyрe оf рrоducts оf the enterрrіse under study. A cоmрrehensіveаssessment оf the selected market was carrіed оut. The sоcіоcultural, роlіtіcalаnd ecоnоmіc threatsаnd орроrtunіtіes оf the Czech market were studіed. Роtentіal cоmрetіtоrs fоr Ukraіnіan enterрrіses рlannіng tо enter the Czech market wіth рrоducts оf fіscal equірmentаnd cоnsumables have been іdentіfіed. Several measures have been develорed fоr the enterрrіse under study, whіch wіll helр tо make the exроrt оf gооdsаbrоad successful. Keywоrds: strategy buіldіng, exроrt, іnternatіоnal busіness, wоrld markets, cоmрetіtіveаnalysіs, рrоduct manufacturers.Документ СТРАХУВАННЯ РИЗИКІВ МІЖНАРОДНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА(DTEU, 2024-12) Капралової Аліни Віталіївни; Калюжна Наталія ГеннадіївнаАНОТАЦІЯ Капралова А.В. «Страхування ризиків міжнародного підприємництва (на матеріалах ТОВ «ОНІКС ТРЕЙД ЛОГІСТИК», м. Київ)» Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню страхування ризиків міжнародного транспортно-логістичного підприємства. У роботі розглянуто сучасні підходи до управління ризиками в умовах глобальної невизначеності та визначено роль страхування як ключового інструменту зниження потенційних збитків. У першій частині дослідження проведено аналіз специфіки діяльності міжнародних транспортно-логістичних підприємств і класифіковано основні види ризиків, зокрема політичні, економічні, комерційні, правові та операційні. Особливу увагу приділено ризикам, пов’язаним із міжнародною транспортною діяльністю, включаючи страхування відповідальності перевізників, карго страхування та управління валютними ризиками. У другій частині роботи досліджено існуючі страхові продукти та стратегії їх використання для захисту підприємств від ризикових подій. Здійснено аналіз ефективності страхових програм і розроблено модель оцінки їхньої результативності в умовах міжнародного ринку. Третя частина містить практичні рекомендації щодо вдосконалення системи страхового захисту для транспортно-логістичних підприємств. Запропоновано інтегрувати сучасні методи страхування, використовуючи моделювання сценаріїв ризиків для прогнозування можливих втрат. Наукова новизна роботи полягає у розробці комплексного підходу до страхування ризиків, який враховує специфіку міжнародної транспортно-логістичної діяльності. Практична значущість результатів полягає у можливості їхнього застосування транспортно-логістичними компаніями для підвищення фінансової стійкості, зменшення ризиків і забезпечення безперервності бізнесу в умовах глобалізації. Ключові слова: ризики міжнародного підприємництва, ризики міжнародного транспортнологістичного підприємства, страхові продукти, страхування ризиків. SUMMARY Kapralova A.V. “Insurance of risks of international entrepreneurship (based on the materials of LLC ‘ONYX TRADE LOGISTICS’, Kyiv)” This master's thesis explores risk insurance for international transport and logistics enterprises. The study examines modern approaches to risk management in a globalized environment and emphasizes insurance as a key tool for minimizing potential losses. The first part analyzes the specifics of international transport and logistics enterprises and classifies the main types of risks, including political, economic, commercial, legal, and operational risks. Particular attention is given to risks associated with international transportation activities, such as carrier liability insurance, cargo insurance, and currency risk management. The second part investigates existing insurance products and strategies for their application to protect businesses from risk events. It evaluates the efficiency of insurance programs and develops a model for assessing their effectiveness in the international market. The third part provides practical recommendations for improving the insurance protection system for transport and logistics enterprises. It proposes integrating modern insurance methods into the overall risk management system and using scenario modeling to forecast potential losses. The scientific novelty of the research lies in the development of a comprehensive approach to risk insurance, considering the specifics of international transport and logistics activities. The practical significance of the results is their applicability by transport and logistics companies to enhance financial stability, reduce risks, and ensure business continuity in a globalized context. Keywords: risks of international business, risks of transport and logistics enterprise, insurance products, risk insurancДокумент ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ПІДПРИЄМСТВА-СУБ’ЄКТА МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ(DTEU, 2024-12) Ігнатенко Алли Валентинівні; Саркісян Лариса ГеворгівнаАНОТАЦІЯ Ігнатенко А.В. ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ПІДПРИЄМСТВА-СУБ’ЄКТА МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ (на матеріалах Асоціації «Український національний комітет міжнародної торгової палати(ICC Ukraine)», м. Київ) У роботі розкривається сутність економічної безпеки як багатогранної категорії, яка охоплює фінансову стійкість, конкурентні переваги, інноваційність, інформаційну захищеність та кадрову стабільність. Особлива увага приділена аналізу фінансових показників, зокрема, чистого доходу, собівартості реалізованої продукції, валового прибутку, адміністративних витрат та чистого прибутку. Визначено основні фактори впливу на ефективність діяльності підприємства та можливі шляхи підвищення його економічної стійкості. Досліджено ризики економічної безпеки підприємства. Особливо розглянуто вибір приймаючої країни у контексті забезпечення економічної безпеки підприємства, наведено рекомендації щодо вдосконалення економічної безпеки підприємства та зроблено оцінку ефективності заходів щодо вдосконалення економічної безпеки підприємства. Ключові слова: економічна безпека, міжнародний бізнес, ICC Ukraine, оцінка ефективності, фінансова стійкість, ризик-менеджмент, стратегічні заходи, рекомендації, конкурентоспроможність, вибір країни. SUMMARY Ihnatenko A.V. ECONOMIC SECURITY OF AN ENTERPRISE-A SUBJECT OF INTERNATIONAL BUSINESS (based on the materials of the Assocaition “Ukrainian National Committee of the International Chamber of Commerce (ICC Ukraine”, Kyiv) The paper reveals the essence of economic security as a multi-faceted category that covers financial stability, competitive advantages, innovation, information security and personnel stability. Special attention is paid to the analysis of financial indicators, in particular, net income, cost of sales, gross profit, administrative expenses and net profit. The main factors influencing the efficiency of the enterprise and possible ways to increase its economic stability are identified. The risks of economic security of the enterprise are studied. The choice of the host country in the context of ensuring the economic security of the enterprise is especially considered, recommendations for improving the economic security of the enterprise are given, and the effectiveness of measures to improve the economic security of the enterprise is evaluated. Keywords: economic security, international business, ICC Ukraine, efficiency assessment, financial stability, risk management, strategic measures, recommendations, competitiveness, country choice.Документ ТОРГОВЕЛЬНО-ЗБУТОВІ МЕРЕЖІ В МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ(DTEU, 2024-12) Ляхова Іллі Віталійовича; Саркісян Лариса ГеворгівнаАНОТАЦІЯ Ляхов І.В. Торговельно-збутові мережі в міжнародному бізнесі (на матеріалах КП «Господарка», м. Бровари, Київська обл.) У роботі розглянуто проблематику формування та розвитку торговельнозбутових мереж у міжнародному бізнесі. Досліджено генезис підходів до управління торговельно-збутовими мережами та їх адаптації до вимог міжнародних ринків. Робота містить оцінку ключових факторів, які впливають на ефективність функціонування збутових мереж, таких як специфіка попиту на міжнародних ринках, конкурентоспроможність продукції та регуляторні вимоги. Проведено аналіз існуючих каналів збуту та обґрунтовано рекомендації щодо їх оптимізації для підвищення конкурентних переваг підприємства. Запропоновано алгоритм розвитку збутових мереж КП «Господарка» на міжнародних ринках, зокрема визначено доцільність інтеграції інноваційних технологій, логістичних підходів та партнерських стратегій. Ключові слова: міжнародний бізнес, торговельно-збутові мережі, стратегія, ринок, ефективність, логістика. ANNOTATION Liakhov I.V. Sales and Distribution Networks in International Business (based on the materials of Communal enterprise «Hospodarka») The study addresses the issues of formation and development of trade and distribution networks in international business. It examines the genesis of approaches to managing trade and distribution networks and their adaptation to the requirements of international markets. The work includes an assessment of key factors influencing the efficiency of distribution networks, such as the specifics of demand in international markets, product competitiveness, and regulatory requirements. An analysis of existing distribution channels is conducted, and recommendations for their optimization to enhance the company's competitive advantages are substantiated. An algorithm for the development of the distribution networks of the Municipal Enterprise "Hospodarka" in international markets has been proposed, specifically highlighting the feasibility of integrating innovative technologies, logistical approaches, and partnership strategies. Keywords: international business, trade and distribution networks, strategy, market, efficiency, logisticsДокумент ТРАТЕГІЯ ВИХОДУ УКРАЇНСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ГАЛУЗЕВИЙ РИНОК ЄС(DTEU, 2024-12) Женжери Марії Ігорівни; Саркісян Лариса ГеворгівнаАНОТАЦІЯ Женжера М.І. Стратегія виходу українського підприємства на галузевий ринок ЄС. (на матеріалах Асоціації "Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine)", м Київ) У роботі проаналізовано генезис дослідження стратегій виходу підприємства на зовнішній ринок. Визначено фактори, що визначають рішення про вихід підприємства на ринок ЄС. Проведено дослідження особливостей функціонування ринку ЄС та проведено аналіз господарської діяльності підприємства. Виконано обґрунтування алгоритму стратегії виходу підприємства на ринок ЄС. З урахуванням запропонованої стратегії здійснено оцінку результативності діяльності підприємства за умови реалізації нової стратегії для підприємства ТОВ «ЕЛІТБУД-М» та визначено фактори діяльності для ICC Ukraine. Ключові слова: стратегія, господарська діяльність, ринок, технологія, результативність. ANNOTATION Zhenzhera M.I. Strategy for the entry of Ukrainian enterprise into the EU industry market. (based on materials of Ukraine National Committee of International Chamber of Commerce ( ICC Ukraine) The work analyzes the genesis of the study of strategies for the enterprise's entry into the foreign market. The factors that determine the decision to enter the EU market are determined. A study of the peculiarities of the functioning of the EU market was carried out and an analysis of the economic activity of the enterprise was carried out. The substantiation of the strategy algorithm for the company's entry into the EU market has been completed. Taking into account the proposed strategy, an assessment of the effectiveness of the company's activity was carried out under the condition of the implementation of a new strategy for the company "ELITBUD-M" LLC and identified factors of activity for ICC Ukraine. Keywords: strategy, economic activity, market, technology, performance.