Кафедра Публічного Управління та Адміністрування
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра Публічного Управління та Адміністрування by Author "Сінсар Елизавета"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item РОЗРОБЛЕННЯ ГРОМАДСЬКОГО ПРОЕКТУ «БЮДЖЕТ УЧАСТІ» (ЗА МАТЕРІАЛАМИ СПОРТИВНОГО МАЙДАНЧИКУ СШ №129, М. КИЇВ)(КНТЕУ, 2020) Сінсар ЕлизаветаОбґрунтовуючи доцільність та актуальність вибору теми, слід зазначити, що розроблення громадських проектів на основі державного бюджету є демократичним процесом, який надає можливість кожному жителю брати участь в розподілі коштів місцевого бюджету через створення проектів для покращення міста або ОТГ та голосування за них. Розроблення громадських проектів є одним із прикладів волевиявлення суспільства у демократичних країнах. Громадський проект «Бюджет участі» встановлює та регулює систему взаємодії виконавчих органів Київської міської ради та жителів міста Києва щодо реалізації проектів мешканців за кошти міського бюджету. Даний проект розроблений відповідно до норм Бюджетного кодексу України [3], Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з використанням міжнародного досвіду щодо активізації участі громадян у прийнятті рішень та методології реалізації механізмів партиципаторного бюджетування. Розроблення громадського проекту «Бюджет участі» є актуальним на сьогодні, так як до нього залучаються мешканці міста або ОТГ та безпосередньо беруть участь у розподілі частини бюджетних коштів шляхом подання та реалізації проектів. Таким чином, громада на місцях має розширені повноваження, що передбачається умовами децентралізації в Україні. В Україні наукові дослідження з проблематики «Бюджету участі» почалися з 2015 року, коли реальністю стала практика його запровадження у нашій країні. Варто зазначити, що ця тематика знаходиться у полі зору фахівців різних галузей науки. Найбільш чисельну групу дослідників формують економісти-фінансисти, серед них: Г. В. Возняк [7], О. І. Дем’янчук [15], О. П. Кириленко [23], Л. В. Козарезенко [24], які розглядають партисипаторне бюджетування як інструмент підвищення ефективності використання коштів бюджетів місцевого самоврядування, спрямований на забезпечення регіонального розвитку. Активно включилися до дискусії і представники науки державного управління – Ж. А. Белец 4 [2], Т. А. Кравченко [27], які трактують бюджет участі як елемент партисипаторної демократії й складову механізму вдосконалення місцевого самоврядування. Метою випускної кваліфікаційної роботи вивчення теоретичних засад розроблення громадського проекту «Бюджет участі» та його розроблення за матеріалами спортивного майданчика на території спеціалізованої школи №129 у місті Києві. Досягнення поставленої мети передбачає вирішення наступних завдань: – оцінити проблеми фінансового та ресурсного забезпечення спеціалізованої школи №129 у м. Києві; – визначити загальну характеристику спеціалізованої школи №129 у м. Києві; – проаналізувати проблеми забезпечення діяльності спеціалізованої школи №129 у м. Києві; – розробити публічно управлінські рішення щодо розроблення громадського проекту «Бюджет участі» на прикладі спеціалізованої школи №129 у м. Києві; – запропонувати можливі варіанти поліпшення спортивної інфраструктури на території спеціалізованої школи №129 у м. Києві завдяки громадському проекту «Бюджет участі»; – оновити спортивний майданчик на території спеціалізованої школи №129 у м. Києві по громадському проекту «Бюджет участі». Об’єктом дослідження є процес розроблення громадського проекту «Бюджет участі» за матеріалами спеціалізованої школи №129 у м. Києві. 5 Предметом дослідження є теоретичні та прикладні аспекти громадського проектування в Україні. Для досягнення мети випускної кваліфікаційної роботи та вирішення поставлених завдань використано низку загально наукових та спеціальних методів дослідження: спостереження (полягає в аналізі забезпечення практичної та фінансової діяльності спеціалізованої школи №129 у м. Києві); прогнозування (використовується при розробці проекту «Бюджет участі» та допомагає прийняти ефективні управлінські рішення на тлі розроблених прогнозів); правовий метод (використовується для закріплення громадського проекту «Бюджет участі» у нормативних документах та передбачає юридичні наслідки); метод порівняння (за допомогою цього методу порівнюються різні заклади освіти та рівень їхньої фінансової забезпеченості, аби знайти спільні та відмінні риси та прийняти доцільні управлінські рішення).