Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Корольчук Валентина Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ПОПЕРЕДЖЕННЯ І РОЗВʼЯЗАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ КОНФЛІКТІВ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(DTEU, 2024-12) Зайцева Валерія Олексіївна; Корольчук Валентина МиколаївнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей попередження і розвʼязання педагогічних конфліктів у закладах середньої освіти. Шляхом застосування методів опитування і спостереження встановлено, що до найпоширеніших педагогічних конфліктів відносяться суперечки між учнями, між учителями і батьками, а також між адміністрацією та вчителями. Конфлікти між учнями, як правило, викликані особистісними непорозуміннями або конкуренцією за лідерство в класі, тоді як конфлікти між учителями та батьками часто зумовлені непорозуміннями щодо навчальних вимог або поведінки дітей. Конфлікти між вчителями та адміністрацією найчастіше пов’язані з організаційними питаннями та розбіжностями в управлінських рішеннях. Виконано класифікацію педагогічних конфліктів за причинами та учасниками. Завдяки проведенню емпіричного дослідження виявлено комунікаційні бар'єри, що стають причиною конфліктів у педагогічному середовищі. Надано практичні рекомендації щодо управління конфліктами, які включають аналіз і обробку минулих конфліктних ситуацій з метою виявлення повторюваних проблем і розробки довгострокових стратегій їх запобігання. Запропоновано використовувати створення індивідуальних планів для підтримки учнів, які часто потрапляють у конфліктні ситуації. Такі заходи допоможуть учням знизити рівень конфліктності та підвищити їхню здатність до конструктивної взаємодії з однолітками та педагогами. Ключові слова: педагогічний конфлікт, заклад середньої освіти, попередження конфлікту, розвʼязання конфлікту, конфліктогенність. The qualification work is devoted to the study of the psychological features of preventing and resolving pedagogical conflicts in secondary education institutions. By applying the methods of survey and observation, it was established that the most common pedagogical conflicts include disputes between students, between teachers and parents, as well as between administration and teachers. Conflicts between students are usually caused by personal misunderstandings or competition for leadership in the classroom, while conflicts between teachers and parents are often caused by misunderstandings regarding educational requirements or children's behavior. Conflicts between teachers and administration are most often associated with organizational issues and disagreements in management decisions. A classification of pedagogical conflicts by causes and participants was carried out. Thanks to the empirical study, communication barriers that cause conflicts in the pedagogical environment were identified. Practical recommendations for conflict management were provided, which include the analysis and processing of past conflict situations in order to identify recurring problems and develop long-term strategies for their prevention. It was proposed to use the creation of individual plans to support students who often find themselves in conflict situations. Such measures will help students reduce the level of conflict and increase their ability to interact constructively with peers and teachers. Keywords: pedagogical conflict, secondary education institution, conflict prevention, conflict resolution, conflict generation.Документ ПСИХОЛОГІЧНА АДАПТАЦІЯ ВИМУШЕНИХ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ ДО ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(DTEU, 2024-12) Виноградова Марія Олексіївна; Корольчук Валентина МиколаївнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей адаптаційних процесів переселенців. У роботі вирішено науково-практичне завдання щодо оптимізації процесу адаптації через розробку практичних рекомендацій та тренінгової програми. Досліджено ключові аспекти психологічної адаптації, зокрема рівень стресу, соціальної адаптованості та задоволеності життям, а також вплив змінених умов життя. Проведене емпіричне дослідження дозволило визначити особливості адаптаційних процесів переселенців і розробити рекомендації для полегшення їхнього інтеграційного шляху. Ключові слова: психологічна адаптація, вимушені переселенці, воєнний стан, стрес, соціальна адаптованість, практичні рекомендації. The qualification work is devoted to the study of the peculiarities of adaptation processes of internally displaced persons. The work solves the scientific and practical task of optimizing the adaptation process through the development of practical recommendations and a training programme. The key aspects of psychological adaptation, in particular the level of stress, social adaptability and life satisfaction, as well as the impact of changed living conditions, are investigated. The empirical study made it possible to identify the peculiarities of the adaptation processes of IDPs and develop recommendations to facilitate their integration path. Key words: psychological adaptation, internally displaced persons, martial law, stress, social adaptability, practical recommendations.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО СТРЕСУ В ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ(DTEU, 2024-12) Коверга Олени Вікторівни; Корольчук Валентина МиколаївнаВиділено основні детермінанти професійного стресу: високий рівень робочого навантаження та постійний тиск на досягнення результатів, недосконалість організаційної структури, неефективне керівництво та недостатня підтримка з боку колег, індивідуальні особливості. До наслідків негативного впливу професійного стресу на менеджерів віднесено розвиток професійно-особистісних деформацій, психосоматичних розладів, а також різних форм індивідуальної та групової дезорганізованої поведінки. Окреслено прояви професійного стресу, якими можуть можуть бути як фізичні симптоми (головні болі, порушення сну, хронічна втома та зниження імунітету), так і психологічні симптоми та поведінкові зміни (тривожність, депресія, дратівливість, зниження концентрації та мотивації, підвищена агресивність, уникання роботи, зловживання алкоголем або іншими психоактивними речовинами). Завдяки застосуванню методик вдалося визначити необхідні фактори для корекції, а також проаналізувати необхідність проведення практичних тренінгів, навчання саморелаксації досліджуваних груп з метою зменшення або профілактики впливу професійного стресу на ефективність професійної діяльності. Ключові слова: професійний стрес, накопичення стресу, професійна втома, психологічне благополуччя, релаксаційні практики, синдром емоційного вигоряння, стресостійкість. The main determinants of professional stress are highlighted: a high level of workload and constant pressure to achieve results, imperfect organizational structure, ineffective leadership and insufficient support from colleagues, individual characteristics. The consequences of the negative impact of professional stress on managers include the development of professional and personal deformations, psychosomatic disorders, as well as various forms of individual and group disorganized behavior. Manifestations of professional stress are outlined, which can be both physical symptoms (headaches, sleep disorders, chronic fatigue and decreased immunity), and psychological symptoms and behavioral changes (anxiety, depression, irritability, decreased concentration and motivation, increased aggressiveness, avoidance of work, abuse of alcohol or other psychoactive substances). Thanks to the application of the methods, it was possible to identify the necessary factors for correction, as well as analyze the need for practical training, teaching self-relaxation to the studied groups in order to reduce or prevent the impact of professional stress on the effectiveness of professional activity. Keywords: professional stress, stress accumulation, professional fatigue, psychological well-being, relaxation practices, burnout syndrome, stress tolerance.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ(DTEU, 2024-12) Даценко Анастасія Володимирівна; Корольчук Валентина МиколаївнаКваліфікаційна робота магістра присвячена дослідженню психологічних особливостей поняття «самоактуалізація» та її вплив на професійне становлення майбутніх психологів. Основна частина роботи включає теоретичний огляд концепції самоактуалізації, її місце в системі особистісного зростання, а також емпіричне дослідження рівня самоактуалізації серед студентів різних курсів. Отримані результати можуть бути використані у вигляді рекомендацій для вдосконалення освітніх програм, спрямованих на розвиток самоактуалізації у майбутніх фахівців з психології. Ключові слова: самоактуалізація, студенти-психологи, особистісний розвиток, професійне становлення, бар'єри розвитку. The master’s qualification thesis is devoted to researching the psychological characteristics of the concept of "self-actualization" and its influence on the professional development of future psychologists. The main part of the work includes a theoretical review of the concept of self-actualization, its place in the system of personal growth, as well as an empirical study of the level of self-actualization among students at different stages of their studies. The results obtained can be used as recommendations for improving educational programs aimed at fostering self-actualization in future psychology professionals. Keywords: elf-actualization, psychology students, personal development, professional growth, development barriers.Документ Психологічні особливості синдрому емоційного вигоряння науково-педагогічних працівників(DTEU, 2024-12) Кобріна Тетяна Анатоліївна; Корольчук Валентина МиколаївнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей прояву синдрому емоційного вигоряння науково-педагогічних працівників. На основі аналізу вітчизняних та міжнародних досліджень про емоційне вигоряння зроблено висновок, що цей синдром є значущим і небезпечним фактором, який впливає на професійну діяльність. Аргументовано, що основним джерелом вигоряння є взаємодія з людьми, що спричиняє професійну деформацію особистості та формується під впливом різних зовнішніх та внутрішніх факторів. Шляхом проведення емпіричного дослідження із застосування валідного психодіагностичного інструментарію визначено, що професійні діяльності які передбачають інтенсивну взаємодію з іншими людьми, створюють особливий ризик розвитку синдрому емоційного вигоряння. Цей стан характеризується накопиченням психологічного напруження, що призводить до зниження мотивації та задоволення від роботи, а також може стати причиною виникнення психосоматичних проблем. Розроблено психокорекційну програму профілактики емоційного вигоряння у науково-педагогічних працівників. Ключові слова: синдром емоційного вигоряння, науково-педагогічні працівники, професійна деформація особистості, психологічне напруження, психосоматичні проблеми. The qualification work is devoted to the study of the psychological features of the manifestation of the emotional burnout syndrome of scientific and pedagogical workers. Based on the analysis of domestic and international studies on emotional burnout, it is concluded that this syndrome is a significant and dangerous factor that affects professional activity. It is argued that the main source of burnout is interaction with people, which causes professional deformation of the personality and is formed under the influence of various external and internal factors. By conducting an empirical study using a valid psychodiagnostic tool, it was determined that professional activities that involve intensive interaction with other people pose a particular risk of developing burnout syndrome. This condition is characterized by the accumulation of psychological stress, which leads to a decrease in motivation and job satisfaction, and can also cause psychosomatic problems. A psychocorrectional program for the prevention of burnout in scientific and pedagogical workers has been developed. Keywords: burnout syndrome, scientific and pedagogical workers, professional personality deformation, psychological stress, psychosomatic problems.