Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Допіряк Оксана Василівни"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРОФЕСІЙНОГО ДОВГОЛІТТЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(DTEU, 2024-12) Допіряк Оксана Василівни; Пустовалов Іван ВікторовичВ роботі висвітлено стан вивчення проблеми професійного довголіття, окреслені чинники, що впливають на здоров’я педагогів. В емпіричній частині обґрунтовано вибір діагностичних методик та критерії, використані для вивчення психологічних детермінант професійного довголіття: професійне самоздійснення та життєстійкість, стресостійкість, задоволеність працею, особистісні ресурси. Проведене опитування 30 працівників закладу загальної середньої освіти, охарактеризовані психологічні особливості цієї професійної групи. Розглянуті кореляції між віком / стажем педагогічної діяльності та психологічними якостями вчителів. Виділено три групи з різним стажем роботи і професійними намірами: «довгожителі» (9 осіб), група ризику передчасного переривання кар’єри (6 осіб) і контрольна група (15 осіб). Порівняльний аналіз групових показників допоміг визначити значущі детермінанти професійного довголіття вчителів. На основі отриманих результатів розроблені практичні рекомендації щодо психологічних та організаційних втручань. Ключові слова: професійне здоров’я, професійний шлях, професійні ризики, професійне самоздійснення, професійна життєстійкість, ресурсна наповненість особистості, виснаження, баланс роботи і життя. The paper highlights the state of study of the problem of professional longevity, outlines factors that affect the health of teachers. The empirical part justifies the choice of diagnostic methods and criteria used to study the psychological determinants of professional longevity: professional selfrealization and resilience, stress resistance, job satisfaction, personal resources. A survey of 30 employees of a general secondary education institution was conducted, the psychological characteristics of this professional group were characterized. Correlations between age / length of teaching experience and psychological qualities of teachers were considered. Three groups with different work experience and professional intentions were identified: “long-livers” (9 people), a group at risk of premature career interruption (6 people) and a control group (15 people). A comparative analysis of group indicators helped to identify significant determinants of teachers’ professional longevity. Based on the results obtained, practical recommendations for psychological and organizational interventions were developed. Keywords: professional health, professional path, professional risks, professional selffulfillment, professional resilience, personal resourcefulness, exhaustion, work-life balance.