Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Корольчук Микола Степанович"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВІ ЯКОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ФІЗИЧНИХ ОСІБ ПІДПРИЄМЦІВ(КНТЕУ, 2020) Бойко Ірина; Корольчук Микола СтепановичАктуальність дослідження. На даний час наша країна перебуває в динамічному розвитку. Разом зі зміною державних стратегій, економічних та політичних пріоритетів, налагодження ринкових відносин з країнами світу постає потреба актуалізації професійно важливих якостей фізичних осіб підприємців, які розвивають економіку та малий бізнес у нашій країні. В свою чергу на сьогоднішньому етапі розвитку економіки, значущу роль і в Україні, і у всьому світі відіграє малий бізнес. Саме він сприяє швидкій структурній перебудові економіки, насичує ринок товарами та послугами, максимізує зайнятість всього працездатного населення. Але, на даний момент, розвиток малого і середнього підприємництва в Україні гальмується, через мінливу економіко-політичну ситуацію. Так, постійні динамічні зміни у суспільстві вимагають від фізичних осіб підприємців швидкого прийняття рішень в управлінській діяльності, змін стратегій розвитку власного бізнесу в умовах економічних і соціальних криз, а також постійного удосконалення індивідуальних професійно важливих якостей. Ступінь розробки проблеми. Методологічною основою публікації є праці відомих зарубіжних і українських психологів, присвячені вивченню: професійного становлення фахівців (Р. Гарднер, М.С. Єгоров, Л.Л. Жердецька Т.П. Зінченко, Є.П. Ільїн, Д. Каган, Р. Кетелл [49], Г. Клаус Г. Клейн, В. Колга, М. С. Корольчук [17-19], Т.В. Корнілова, О.В. Лібін [15], О.П. Лобанов, С.М. Миронець [28], Г.В. Парамей, Д.Л. Петрович, О.П. Пісоцький, С.О. Печерська, Л.І. Романовська, Н.В. Семічевата ін.), психологічним чинникам професійної підготовки фахівців та розвитку професійно важливих якостей (С.П. Бочарова, М.І. Дьяченко, Н.Д. Завалова, Г.В. Ложкін, Б.Ф. Ломов, В.О. Колосов, М. С. Корольчук, [17-19], С.М. Миронець [28] та ін.). Українські та зарубіжні науковці досліджували різні аспекти професійної діяльності підприємців, розкривали проблематику визначення характерних ознак професіоналізму та компетентності в малому та середньому бізнесі, але водночас відсутні новітні комплексні дослідження, присвячені вивченню професійно важливих якостей підприємців. Але враховуючи постійні зміни у суспільстві, а саме економічні, соціальні політичні та психологічні аспекти, необхідним є удосконалення професійно важливих якостей фізичних осіб підприємців та постійний пошук нових наукових методів і підходів до удосконалення професійного рівня фахівців.Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ БЕЗКОНФЛІКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ІЗ ЗАМОВНИКАМИ ТОВ «ПУХІВСЬКИЙ ВЕНТИЛЯЦІЙНИЙ ЗАВОД»(КНТЕУ, 2020) Товстик Оксана; Корольчук Микола СтепановичАктуальність дослідження. Трансформація сучасних уявлень про вирішення конфліктів різних рівнів, перевага технологій мирного врегулювання конфліктів створює умови для переходу українського суспільства на якісно новий рівень взаємовідносин, толерантного ставлення один до одного, пропагування демократичних цінностей. Розвиток комунікативних навиків, культури спілкування та толерантного ставлення один до одного є дуже важливим у професійній діяльності продавців-консультантів із клієнтами (замовниками). Відсутність високого рівня комунікативних навиків у фахівців може стати причиною проблем у міжособистісній взаємодії із клієнтами. Адже сьогодні проблема конфліктів викликає величезний інтерес, її значущість і актуальність у суспільному житті і свідомості людей значно зросла. Загальновизнаним стало не просто прийняття конфлікту як нормального прояву психічного співіснування людей, чи то внутрішньоособистісного або міжособистісного конфлікту, взаємовідносин з колегами, керівництвом та замовниками [3, 17, 29, 44]. Ступінь розробки проблеми. Наукові праці Я. Анцупова, А. Бодалєва, Ф. Бородкіна, Н. Гришиної [3-5], В. Журавльова, А. Зайцева, М. Корольчука, І. Коха, Н. Леонова, М. Рибакової, А. Шипілова та ін. присвячені дослідженню сутності, причин виникнення та способів вирішення конфлікту. Вивченню суті конфлікту в організаціях присвячені праці О. Бодальова, Ф. Бородкіна, В. Журавльова, А. Зайцева, М. Корольчука [8-10], Г. Ложкіна, П. Лушина, А. Москальової, С. Миронця [27], М. Пірен, Н. Пов`якель та ін. останніми роками з’явилися окремі праці (А. Анцупов, Б. Леко, Л. Матвійчук, Г. Чуйко [43, 46] та ін.). Аналіз наукових праць засвідчив, що серед розмаїття умінь, якими мають володіти фахівці з комерційної діяльності для безконфліктної взаємодії із замовниками, вагоме місце займають уміння встановлювати суб’єкт-суб’єктні стосунки в процесі професійної взаємодії; наявність у фахівців високої культури професійної комунікації, готовності конструктивно діяти у будь-якому професійному конфлікті, орієнтуючись на взаємовигідне задоволення потреб та інтересів усіх учасників взаємодії, реалізуючи стратегію співпраці; здатності до запобігання й вирішення конфліктів. На цьому акцентують увагу С. Адамс, Л. Балабанова, А. Бусигін [5], П. Верхарн, М. Ізмайлова, В. Дорошенко, Л. Зотова, В. Лавриненко, Т. Крамаренко, А. Орлов [43]та ін. Важливими уміннями фахівця з продажу є: володіння навичками, тактикою і стратегією професійної взаємодії; уміння доводити та обґрунтовувати, аргументувати та переконувати, досягати згоди та рішень, вести переговори; говорити та бути зрозумілим, слухати та розуміти, переконувати, створювати довірливі відносини [47, с. 48]. Таким чином, соціальна значущість проблеми, необхідність подальшого розширення теоретичних і експериментальних досліджень у даному напрямку і визначили вибір теми нашого дослідження «Психологічні засади безконфліктної взаємодії із замовниками ТОВ «Пухівський вентиляційний завод».