Konoval ,V.2025-02-262025-02-262024Konoval ,V. (2024). Вesigning the Kyiv region tourism product on the international cultural tourism market. У Т.І. Ткаченко (Ред.), Туристичний бізнес: міжнародний фокус та національні інтереси: Збірник наукових статей студентів, які здобувають освітній ступінь «магістр» (с. 43–51). Державний торговельно-економічний університет.https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/6590The article considers the definition of the concept of cultural tourism, the classification of its types, the method of forming a cultural tourism product. In addition, the experience of implementing a cultural tourist product on the international market and modern approaches to the organization of cultural tours are considered.enAttribution 4.0 Internationalcultural and educational tourismtourist resourcesmonuments of history and culture of Ukraineкультурно-пізнавальний туризмтуристичні ресурсипам’ятки історії та культури УкраїниВesigning the Kyiv region tourism product on the international cultural tourism marketArticle