Гановський, Василь2025-09-292025-09-292025Гановський В. (2025). Самопреференції в практиці електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та Amazon. https://doi.org/10.31617/rd.knute.2025(01)https://doi.org/10.31617/rd.knute.2025(01)https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/11359Дослідницькі дані отримані в ході виконання дисертаційного дослідження на тему «Регулювання монополії інформаційно-комунікаційних платформ», зокрема дослідження практики самопреференцій у поведінці провідних національного та міжнародних електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та Amazon. Джерелом дослідницьких даних є веб-сайти відповідних маркетплесів. Автором сформовано співставну вибірку за 10 категоріями та 94 підкатегоріями товарів (50 підкатегорій для Amazon), в яких представлені для продажу товари під власними та/чи афілійованими до маркетплейсу брендами. У кожній підкатегорії товари згруповано у ТОП-10, ТОП-20, ТОП-60 (перша сторінка) та ТОП-120 (друга сторінка) результатів пошуку за замовчуванням. Визначено міру концентрації товарів під власними та/чи афілійованими брендами у кожній групі та, відповідно, міру самопреференції. Результати аналізу показали, що на першій сторінці пошуку представлено від 34 % до 90% товарів під власними та/чи афілійованими брендами. При цьому найвища міра самопреференції характерна маркетплейсу Rozetka.ua. За ним з незначним відставанням слідує AliExpress, тоді як міра самопреференцій для маркетплейсу Amazon є найнижчою, ілюструючи значний відрив від альтернативних маркетплейсів за цим показником.ukAttribution 4.0 InternationalСамопреференціїелектронний маркетплейстовар під власним брендомафілійовані брендирезультати пошукуSelf-preferencinge-marketplaceprivate label goodsaffiliated brandssearch resultsСамопреференції в практиці електронних маркетплейсів: Rozetka.ua, AliExpress та AmazonSelf-preferencing by e-marketplaces: Rozetka.ua, AliExpress and AmazonOtherhttps://orcid.org/0000-0002-9897-7754