Кушніренко Катерина ОлегівнаХмільовської Емілії Михайлівни2025-01-132025-01-132024-12https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/3359ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТАКваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних бар’єрів в самореалізації студентської молоді. У роботі вирішено важливе науково-практичне завдання щодо усунення або принаймні мінімалізації впливу психологічних бар’єрів на саморелізаційні процеси молоді. Досліджено поняття «психологічного бар’єру», а також всі його види з причинами та наслідками включно з різними сферами діяльності та взаємодією з професійним самовизначенням. Досліджено динаміку основних психологічних показників у студентської молоді 18-23 років, необхідних для задоволення потреби в самореалізації з метою розробки практичних рекомендацій для послаблення психологічних бар’єрів. Ключові слова: психологічний бар’єр, самореалізація, професійне самовизначення, сепарація, синдром самозванця, синдром спасителя, синдром навченої безпорадності. The qualification work is dedicated to the study of psychological barriers in the selfrealization of student youth. The work addresses an important scientific and practical task regarding the removal or at least minimization of the impact of psychological barriers on the self-realization processes of young people. It examines the concept of «psychological barrier», along with all its types, causes, and consequences, including different spheres of activity and interactions with professional self-determination. The dynamics of the main psychological indicators of students aged 18-23 necessary for meeting self-realization needs are studied to develop practical recommendations for reducing psychological barriers. Keywords: psychological barrier, self-realization, professional self-determination, separation, imposter syndrome, rescuer syndrome, learned helplessness syndrome.ukПСИХОЛОГІЧНІ БАР’ЄРИ В САМОРЕАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІBook