Корольчук Валентина МиколаївнаПоштук Уляна2025-01-062025-01-062020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/2323ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність проблеми. За даними Асоціації ресторанного бізнесу України, темпи розвитку ринку ресторанних послуг протягом останнього часу коливалися в межах 60-100% на рік. З впливом глобалізаційних процесів, виникає необхідність впровадження не лише технологічних інновацій, але й управлінських рішень з питань визначення та вирішення конфліктних ситуацій в колективі, що позитивно сприяє на розвиток закладу. Через плинність кадрів і постійну взаємодію працівників з гостями неминуче виникають конфліктні ситуації серед працівників на різних рівнях управління. Конфлікти в закладах ресторанного господарства є повсякденною реальністю, тому для ефективного вирішення виникаючих проблем працівник повинен володіти теоретичними знаннями і практичними навичками поведінки в конфліктних ситуаціях. Важливість та актуальність психології конфліктів починаючи з 60–70х років доводить велика кількість робіт та наукових досліджень в сфері психології конфліктів та конфліктології, опублікованих зарубіжними вченими. Насамперед варто зазначити таких конфліктологів як З. Фройд, А. Пфеффер, К. Левін, К. Томас, Л.Р. Понді [22; 24-26; 50; 56; 69]. Вітчизняні вчені Г.В. Ложкін, М.І. Пірен та Н. І. Пов’якель, М.С. Корольчук, В.М. Корольчук [27; 28; 33; 34; 47; 48; 51] зробили вклад у розвиток конфліктології в Україні вивчаючи особливості виникнення та вирішення конфліктних ситуацій. В своїх працях особливу увагу приділяють питанням регуляції та діагностики конфліктів. Також проблематику конфліктів розглядають такі вчені як С.М. Ємельянов А.Я. Анцупов, А.І. Шипілов [1; 14; 15; 69]. У своїх працях надають багато теоретичного та практичного матеріалу з методиками соціально-психологічної діагностики. Розкривають питання появи та причин конфліктів у підходах до реалізації управлінських рішень, в субординаційному характері стосунків, у соціальній та професійній адаптації керівника, тощо.ukПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ТА КОНСТРУКТИВНЕ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ У ПРАЦІВНИКІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВАOther