Ременюк, В. В.2025-01-152025-01-152024Ременюк, В. В. (2024). Теоретичний аналіз проблеми професійної деформації педагогів. У С. М. Миронець (Ред.), Організаційна та економічна психологія: Збірник наукових статей студентів денної та заочної форм навчання (с. 331–336). Державний торговельно-економічний університет.https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/3936The article presents the results of the analysis of the problem of professional deformation of teachers. Professional deformation is defined as a complex phenomenon consisting of many interrelated causes and consequences, which has a significant negative impact on psychological health and physical condition, as well as suppresses the will, which in turn affects the productivity of the individual. Professional deformations of a teacher’s personality are negative changes in its structure that manifest themselves at a certain stage of activity, reduce its productivity and worsen social interaction with other participants in the educational process. The significance and expediency of studying the causes of occurrence and methods of overcoming and preventing this phenomenon are substantiated.У статті представлено результати аналізу проблеми професійних деформацій педагогів. Професійна деформація визначається як складне комплексне явища, що складається з багатьох взаємопов’язаних причин та наслідків і здійснює значний негативний вплив на психологічне здоров’я та фізичний стан, а також пригнічує волю, що в свою чергу позначається на продуктивності діяльності особистості. Професійні деформації особистості педагога є негативними змінами її структури, які виявляються на певному етапі діяльності, знижують її продуктивність та погіршують соціальну взаємодію з іншими учасниками освітнього процесу. Обґрунтовано значущість та доцільність дослідження причин виникнення та методів подолання й попередження цього явища.ukпрофесійна деформація, професійне вигорання, педагогічна діяльність, професія вчителя, professional deformation, professional burnout, pedagogical activity, teaching professionТеоретичний аналіз проблеми професійної деформації педагогівArticle