Кавун-Мошковська, Ольга Олександрівна2025-01-032025-01-032021Кавун-Мошковська, О. О. (2021). Торговельні мережі. Київський національний торговельно-економічний університет. https://doi.org/10.31617/p.knute.2021-539 Kavun-Moshkovska, O. O. (2021). Retail chains. Kyiv National University of Trade and Economics. https://doi.org/10.31617/p.knute.2021-539978-966-918-026-110.31617/p.knute.2021-539https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/1858RETAIL CHAINS Trends and prospects for the development of retail chains in the context of globalization of the world economy, types of network structures and their characteristic features are considered. Special attention is paid to the prerequisites for the development of retail chains, types of strategies for the formation of trade networks and the peculiarities of their application, the organization of marketing activities of the trade network, the choice of directions for diversification of activities, the development of own trademarks, the specifics of the use of category management in the corporate trade network, the management of goods supply of the retail chain, the development of franchise trade networks, the formation of voluntary associations in the trade. The publication is designed for students of economic specialties. It can be useful for postgraduate students, teachers of higher education institutions, heads of trade enterprises and retail chains, as well as specialists interested in the formation and management of the retail chains development.Розглянуто тенденції і перспективи розвитку торговельних мереж в умовах глобалізації світової економіки, типи мережевих структур та їх характерні особливості. Окрему увагу приділено передумовам розвитку торговельних мереж, видам стратегій формування торговельних мереж та особливостям їх застосування, організації маркетингової діяльності торговельної мережі, вибору напрямів диверсифікації діяльності, розвитку власних торговельних марок, специфіці застосування категорійного менеджменту у корпоративній торговельній мережі, управлінню товаропостачанням торговельної мережі, розвитку франчайзингових торговельних мереж, формуванню добровільних об’єднань у торгівлі. Видання призначено для студентів економічних спеціальностей. Може бути корисним аспірантам, викладачам закладів вищої освіти, керівникам підприємств торгівлі та торговельних мереж, а також фахівцям, які цікавляться питаннями формування та управління розвитком торговельних мереж.ukAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalТорговельні мережістратегія розвиткуекспансіяфранчайзингвласні торговельні маркиRetail chainsdevelopment strategyexpansionfranchisingown trademarksТОРГОВЕЛЬНІ МЕРЕЖІBook