Гайдак, О.2025-01-102025-01-102024https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/3123The article provides a competitive analysis of leading private clinics in Kyiv. The strengths and weaknesses of advertising and PR activities of Viva Medical Clinic on various channels of advertising communications in both digital and offline environments were analyzed: social networks, website, search advertising, outdoor advertising, television advertising. Directions for further improvement of advertising and PR activities of «Medical Clinic «Viva» are substantiated.У статті проведено конкурентний аналіз провідних приватних клінік у м. Київ. Проаналізовано сильні та слабкі сторони рекламної та PR-діяльності ТОВ «Медична клініка «Viva» на різних каналах рекламних комунікацій як у цифровому, так і офлайн середовищі: соціальні мережі, сайт, пошукова реклама, зовнішня реклама, реклама на телебаченні. Обгрунтовано напрями подальшого удосконалення рекламної та PR-діяльності ТОВ «Медична клініка «Viva».ukРекламна та PR-діяльність медичної клініки «Віва»Article