Ромат, Євгеній ВікторовичБучацька, Ірина ОлександрівнаДубовик, Тетяна Віталіївна2025-01-152025-01-152016Ромат, Є. В., Бучацька, І. О., & Дубовик, Т. В. (2016). Зв’язки з громадськістю (базовий курс). Київський національний торговельно-економічний університет. https://doi.org/10.31617/np.knute.2016-341 Romat, Ye., Buchatska, I., & Dubovyk, T. (2016). Public relations (general course). Kyiv National University of Trade and Economics. https://doi.org/10.31617/np.knute.2016-341978-966-629-766-5https://doi.org/10.31617/np.knute.2016-341https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/3891PUBLIC RELATIONS The theoretical and methodological foundations of public relations, goals and objectives are outlined; the basic techniques and conditions for their use to gain advantages in implementing strategies and solving problems in the field of economic relations are provided. A wide range of issues related to the peculiarities of organizing public relations is covered, taking into account domestic and foreign experience. The specifics of the work of specialists in the field of public relations in the communication activities of trade enterprises are reflected, taking into account the development of a strategy for creating a positive public opinion about the enterprise. It is intended for individual students' study, it will be useful for lecturers of management, ethical and economic courses, managers and staff of commercial structures and enterprises, and anyone interested in public relations.Викладено теоретичні й методологічні основи зв’язків з громадськістю, цілі та завдання, надано основні прийоми та умови їх використання для отримання переваг у реалізації стратегій та вирішення проблем у сфері економічних відносин. Висвітлено широке коло питань щодо особливостей організації зв’язків з громадськістю з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. Відображено специфіку роботи спеціалістів у сфері зв’язків з громадськістю у комунікаційній діяльності підприємств торгівлі з урахуванням розробки стратегії створення позитивної суспільної думки про підприємство. Призначено для самостійної роботи студентів, може бути корисним викладачам управлінських, етичних та економічних дисциплін, керівникам і персоналу комерційних структур та підприємств, усім, кого цікавлять проблеми зв’язків з громадськістю.ukAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalзв’язки з громадськістюкомунікаційна діяльністьстратегіясуспільна думкапідприємства торгівліекономічні відносиниметодологіяорганізаціявітчизняний досвідзарубіжний досвідpublic relationscommunication activitiesstrategypublic opiniontrade enterpriseseconomic relationsmethodologyorganizationdomestic experienceforeign experienceЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮPUBLIC RELATIONSBook