Микитенко Людмила АндріївнГусєв Артем2024-12-302024-12-302020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/1573ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність теми дослідження. Серед пріоритетних напрямів діяльності, спрямованих на досягнення головних цілей ЄС, у статті 3 Договору про заснування Європейської Спільноти [21] наголошується на необхідності посилення захисту прав споживачів, а стаття 38 Хартії основних прав ЄС [28] вимагає при здійсненні будь-якої політики ЄС включати підвищений рівень захисту прав споживачів. Тобто підкреслюється, що забезпечений в ЄС високий рівень захисту прав споживачів не є сталою константою, а має постійно підвищуватись та посилюватись. На даному етапі розвитку ЄС споживча політика розглядається як важливий внесок у формування Стратегії "Європа 2020". Головна мета Стратегії "Європа 2020" як європейської споживчої програми – підвищення довіри та зростання: важливий акцент робиться на стимулюванні споживчого попиту та його важливої ролі у подоланні кризових явищ і подальшому зростанні економіки ЄС [61]. На споживчому ринку відбуваються суттєві зміни. З появою цифрових технологій у споживачів значно зросли можливості вибору при здійсненні покупок через Інтернет, і постає необхідність підвищення споживчої довіри до транскордонних покупок в Інтернеті шляхом прийняття відповідних рішень щодо захисту прав споживачів. Наділені правами та впевнені споживачі здатні впливати на подальший розвиток європейської економіки. Захист прав споживачів – це політичний пріоритет кожної держави з розвиненою ринковою економікою, в тому числі й України. Згідно даних Європейської Комісії 57 % внутрішнього валового продукту Європейського Союзу складається з надходжень від споживчих витрат. Саме тому Європейський Союз розуміє, що збільшення активності споживачів на внутрішньому ринку позитивно впливає на економічний ріст внутрішнього валового ринку, а тому споживач є дуже важливим членом фінансових відносин у даній сфері. Тому співпрацею України та Європейського Союзу у захисті прав споживачів досягатимуть економічні цілі як нашої держави, так і самої асоціації. Проблематика правовідносин у сфері захисту прав споживачів розглядалася у дослідженнях: І. Дудли [43], Л. Іваненко [46], С. Косінова [47], Г. Осетинської [51], О. Письменної [52, 53, 54], О. Черняк [59], О. Старицької [57].ПРАВОВИЙ СТАТУС СПОЖИВАЧА ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИOther