Цанько Іван2024-12-092024-12-092020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/1172ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність теми. Глобалізація світової економіки, уніфікація товарів компаній та послуг, а також функціональна індивідуалізація запитів споживачів формують тенденції до зниження рівня ефективності та конкурентоздатності консервативних або ж традиційних засобів маркетингу, фундаментом яких є цинова конкуренція. На зміну агресивному залученню нових споживачів цілеспрямування маркетингових стратегій зміщується в сторону формування довготривалих взаємозв’язків з існуючою базою клієнтів через формування споживчої лояльності, індивідуальної «прив’язаності» до послуг що надаються або безпосередньо до методу створення цінності для клієнта. В рамках цих змін особливої уваги потребує український ринок банківських послуг. В умовах, коли на ринку пропонується безліч однотипних продуктів, послуг та сервісів практично за однаковими цінами, формування довгострокових відносин та лояльності клієнтів є одним з головних факторів та перевагою в конкурентній боротьбі. Відповідно до зміни кон’юнктури ринку та потреб споживачів все більшої популярності набувають методи управління лояльністю споживачів, засновані на концепції управління взаємовідносинами з клієнтами. Концепція передбачає використання інформаційних технологій для збору та аналізу інформації з баз даних по клієнтам для подальшого використання з метою підвищення їх лояльності та оптимізації корпоративного управління. Найбільш поширеними перешкодами для отримання високих результаті супроджуються наступними факторами: відсутністю єдиного методологічного підходу, єдиного алгоритму управління споживчою лояльністю. Значний внесок у розробку теорії і практики управління споживчою лояльністю внесли зарубіжні вчені, серед яких Д. Аакер, Д. Белл, І. Бюшкен, Т. Глов, Дж. Дей, Д. Кінер, В. Кумар, С. Лаусон, Р. Парк, Е. Сессер, Б. Харді, Р. Честнут, Дж. Шет, Дж. Якобі, а також вітчизняні дослідники, Т.І. Глушакова, М. Н. Димшиц, А.Длігач, К.В. Бажеріна, О.В. Зозульов, З.В. Куликова, І.В. Лопатинська, A.M. Макаров, І.І. Скоробогатий, С.О. Солнцев, А.В. Цисар, П.А. Черкашин, І.П. Широченська та інші. Однак, огляд наукової літератури дозволяє зробити висновок, що незважаючи на значну кількість наукових праць питання управління взаємовідносинами з клієнтами є недостатньо розвиненим у банківській сфері та потребує подальшого вивчення.Управління взаємовідносинами з клієнтами банку (за матеріалами АТ «ОТП БАНК» м. Київ)Other