Саць Вячеслави2024-09-182024-09-182020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/627ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність дослідження. Диференціація грає значну роль у сучасному ресторанному бізнесі як України, так й інших країн світу. Вітчизняний ринок ресторанного бізнесу набув значного розвитку після перемоги нашої країни й Польщі у тендері на право проведення чемпіонату Європи із футболу «Євро-2012». Пороте у зв’язку із перенасиченістю ресторанного бізнесу в Україні одна із головних умов конкурентоспроможності закладів ресторанного бізнесу – це їх можливість довести до свідомості споживачів інформацію про високу споживчу цінність їх ресторанних послуг, про їх унікальність. Отже, у зв’язку із високим рівнем конкуренції на ринку ресторанних послуг гравці цього ринку прагнуть використати усі можливі інструменти для залучення споживачів, привернення їх уваги, і в цьому питанні основна роль відводиться побудові ефективних конкурентних стратегій. Також ресторани прагнуть надати споживачам якомога якісніші послуги, розширити їх асортимент із врахуванням споживчих запитів, і в цьому їм допомагають стратегії диференціації ресторанних послуг, що обумовлює актуальність статті. Аналіз останніх наукових досліджень. Питання використання стратегії диференціації послуг підприємствами та, зокрема, закладами ресторанного бізнесу стали предметом досліджень таких науковців, як Аветисова А.О. [1], Бєлоусова О. С., Афанас’єва О.С. [5], Борисова О.В. [7], Власова Н.О. [10], Гросул В.А. [13], Деркачов П.С. [15], Іванова Л. О. [21], Кравченко О.М. [26], Мартинова К.Л. [31], Могильова А.Ю., Будашко В.О. [33], Сокирник І.В. [42], Юрчак Е.В. [49] та ін. Проте в сучасних висококонкурентних умовах функціонування ресторанного бізнесу гравці цього ринку потребують удосконалення їх конкурентних стратегій за рахунок удосконалення якості та асортименту ресторанних послуг, тому проблема розробки ефективних стратегій диференціації ресторанних послуг потребує подальших досліджень та розробок. Мета дослідження - дослідження теоретичних засад формування і реалізації стратегії диференціації послуг та розроблення рекомендацій щодо їх імплементації в діяльність суб’єкта ресторанного бізнесу. Завданнями дослідження є:  провести аналітичний огляд літературних джерел;  навести методологічні засади формування стратегії диференціації ресторанних послуг;  здійснити стратегічний аналіз діяльності кафе;  провести аналіз результативності діючої стратегії підприємства;  здійснити дослідження впливу чинників на реалізацію стратегії діяльності ресторану;  обґрунтувати програму заходів з реалізації стратегії диференціації послуг кафе;  здійснити прогнозування результативності реалізації стратегії диференціації послуг ресторану. Об’єкт дослідження – процес формування і реалізації стратегії диференціації послуг підприємства ресторанного господарства. Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні засади розроблення та реалізації стратегії диференціації послуг ресторану «VERO VERO», м. Київ. Методи дослідження, які використовувались при написанні роботи, наступні:  абстрактно-логічний – для узагальнення та формування висновків;  аналіз - поділення процесу формування стратегії диференціації ресторанних послуг на складові і дослідження кожної частини окремо;  метод індукції - встановлення принципів диференціації ресторанних послуг на основі фактів та процесів;  методи теоретичного пізнання - розкриття сутності стратегії диференціації ресторанних послуг;  синтез - дослідження кризового процесу в цілому, на основі об’єднання пов’язаних один з одним елементів в єдине ціле;  спостереження – як спосіб пізнання об’єктивного світу на основі безпосереднього сприйняття впливу розроблених напрямів удосконалення стратегії диференціації ресторанних послуг на ефективність господарської діяльності ресторану «VERO VERO»; отримання первинного матеріалу для вивчення.СТРАТЕГІЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ПОСЛУГ РЕСТОРАНУ «VERO VERO», М. КИЇВOther