Джесур Катерина2024-10-032024-10-032020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/788ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТАСучасний світовий ринок готельних послуг є дуже насиченим і перебуває в умовах суворої конкуренції. З кожним роком туристичні послуги стають все більш доступними, а також з розвитком туризму збільшується кількість засобів розміщення. Метою діяльності будь-якого суб’єкту гостинності є отримання прибутку за допомогою надання готельних послуг. Основою успішної діяльності готелю, як і будь-якого іншого підприємства є покращення якості послуг, які надаються та розробка нових. Актуальністю дослідження є значна роль продуктового портфеля послуг у стратегічному маркетингу та розвитку суб’єктів готельного бізнесу. Аналіз асортименту послуг відображає можливі тенденції розвитку, досліджує можливі ризики, визначає доцільність та прибутковість продуктів на підприємстві. Для створення унікального портфеля послуг суб’єктам гостинності необхідно слідкувати за поведінкою споживачів, реагувати на зміну їх потреб та вподобань. Тема дослідження є актуальною, оскільки саме формування та діяльність оптимального продуктового портфеля послуг з точки зору його раціональності та продуктивності є найважливішим фактором для підтримки конкурентоспроможності підприємства та вчасного реагування на актуальні потреби ринку. Рівень дослідження теми. Опрацьовуючи теорію та практику управління продуктовим портфелем послуг суб’єкту готельного бізнесу, були проаналізовані результати, що викладені у працях Ансоффа І., Голубкова Є., Дихтля Е. [28], Друкера П. [31], Котлера Ф. [26], Ламбена Ж. [25], Хендерсона Б. та Хершгена Х. [28] та інших. Але необхідно зазначити, що дана тема не є повністю дослідженою, а в основному розкривається як частина стратегічного маркетингу. Термін «продуктовий портфель» не є популярним у літературних джерелах, частіше використовуються схожі за поняттям терміни: «бізнес-портфель», «продуктовий асортимент», «асортимент послуг», та «товарний асортимент». Управління продуктовим портфелем послуг у готельному бізнесі як частиною стратегічного маркетингу, а також управління якістю послуг досліджували і вітчизняні науковці : Бойко М. [3], Босовська М. [4], Завідна Л. [10], Мазаракі А.[16], Мельниченко С. [16, 17, 18], Полтавська О. [19] та Ткаченко Т. [22]. Мета роботи – дослідження теоретичних засад управління продуктовим портфелем послуг та розроблення рекомендацій щодо його імплементації в діяльність суб’єкта готельного бізнесу. Об’єкт дослідження – процес управління продуктовим портфелем послуг суб’єкта готельного бізнесу на прикладі готелю «Caretta Caretta Pension». Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні засади управління продуктовим портфелем послуг суб’єкта готельного бізнесу.УПРАВЛІННЯ ПРОДУКТОВИМ ПОРТФЕЛЕМ ПОСЛУГ ГОТЕЛЮ «CARETTA CARETTA PENSION», С. ЧИРАЛИ, РАЙОН КЕМЕР, ПРОВІНЦІЯ АНТАЛІЯ, ТУРЕЧЧИНАOther