Притули Тетяни2024-09-182024-09-182020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/624ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність теми дослідження. Останнім часом економіка України характеризується посиленням конкуренції між підприємствами і обумовлює необхідність обов’язкового використання стратегічного управління в їх діяльності. Зокрема, особливого значення в сучасних умовах господарювання набуває забезпечення конкурентоспроможності підприємств, що вимагає пошуку ефективного економічного механізму формування стратегії конкурентоспроможності компанії, не виключенням є і заклади ресторанного бізнесу. Варто відзначити, що більшість вітчизняних суб’єктів ресторанного бізнесу не мають заздалегідь визначеної стратегії свого розвитку, що має наслідком відсутність цільових орієнтирів у прийнятті виробничих, маркетингових, фінансових і багатьох інших управлінських рішень. Зазначене вище призводить, в першу чергу, до послаблення позицій підприємства у конкурентній боротьбі, що значно впливає на ефективність його діяльності на ринку громадського харчування. В більшості випадків причинами такого стану справ є відсутність досвіду стратегічного управління, а також нестача кваліфікованих кадрів у сфері управління. Зазначимо, що стратегія – це одна з необхідних складових ефективного бізнесу, її розробка надасть можливість закладу ресторанного бізнесу адаптуватися до вимог часу та обставин, створити підприємству конкурентну перевагу, зменшити або усунути негативний ефект нестабільності зовнішнього середовища, забезпечити ефективність діяльності та врівноважити внутрішні можливості та зовнішні вимоги. В контексті зазначеного вище тема даної випускної кваліфікаційної роботи є надзвичайно актуальною. Теоретичні та практичні засади формування стратегії конкурентоспроможності підприємства досліджували такі науковці, як: М.Портер, Р. Фатхутдінов, Ж.-Ж. Ламблен, Должанський І.З., А. Томпсон, Драган О.І., Н. Бшарат, Мазаракі А.А., І. Ансофф, Чорна М.В., Калєнік К.В., та ін. Разом з тим, малодослідженими залишаються питання формування стратегії конкурентоспроможності закладів ресторанного бізнесу, що ще раз доводить актуальність теми даної роботи. Метою випускної кваліфікаційної роботи є ґрунтовне дослідження стратегії конкурентоспроможності ресторанного бізнесу, а також обґрунтування напрямків її вдосконалення. У відповідності до поставленої мети визначені наступні завдання: − здійснити аналітичний огляд літературних джерел; − з’ясувати особливості процесу управління конкурентоспроможністю; − проаналізувати організаційно-економічні умови та особливості функціонування кафе; − відмоніторити конкурентне середовище ресторану; − зробити оцінку ефективності збутової діяльності ресторану; − обґрунтувати напрями підвищення конкурентоспроможності продукції; − запропонувати асортиментну політику в контексті реалізації стратегічних заходів підвищення конкурентоспроможності. Об’єкт дослідження – процес формування стратегії конкурентоспроможності кафе-пекарня «Львівські круасани». Предметом дослідження є теоретичні засади та прикладні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства ресторанного бізнесу. Методи дослідження. Для обґрунтування напрямів вдосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства в роботі були використані загальнонаукові і спеціальні методи: теоретичного узагальнення; графічний метод, табличний метод; методи абстракції, аналізу та синтезу, системного аналізу, економіко-статистичні методи збору та обробки інформації, логічний аналіз, а також сполучення експертних методів з методами математичної статистики.СТРАТЕГІЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАФЕ «ЛЬВІВСЬКІ КРУАСАНИ», М.КИЇВOther