Грушова Дар'я2024-09-052024-09-052020https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/412ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТААктуальність теми. У сучасному громадянському суспільстві зросла соціальна активність людей та з’явились активісти, які мають бажання долучитись до вирішення проблем суспільства. У жителів виникають ідеї щодо того, як покращити благоустрій територій міста, провести соціальні, культурно-мистецькі, спортивні заходи, тощо. Соціальна активність суспільства вимагає створення дієвих інструментів співпраці та залучення громадськості до вирішення питань життєдіяльності міста. Вдалим світовим досвідом у технології залучення громадян до процесу підготовки та прийняття рішень є партиципаторне бюджетування. Бюджет міських ініціатив дозволяє мешканцю взяти участь в тому, як і де бюджетні кошти можуть використовуватися для поліпшення життя міста. Бюджет участі — один з дієвих механізмів розвитку громади, але на практиці у місцевих рад при його впровадженні виникає безліч дрібних нюансів, які потребують уточнення та роз’яснення. Практичний досвід реалізації бюджету участі тих рад, які протягом 2015 — 2019 років впроваджують його в життя, показав: мешканці не просто хочуть змінювати на краще свою громаду, але й докладають значних зусиль та активно долучаються до ініціативи бюджету участі. Вже декілька років поспіль в різних містах, селищах, ОТГ України проводяться конкурси бюджету участі. Тепер ця практика переходить на всеукраїнський рівень, що дає ще більше можливостей громадам самостійно за власною ініціативою вирішувати проблеми та реалізовувати проєкти місцевого значення[34, c.40]. Механізм бюджету участі (або ж громадського бюджету) за останні роки довів, що може бути ще одним додатковим механізмом взаємодії громади та органів місцевого самоврядування. В громадах зовсім по-різному оцінюють природу цього механізму. Одні вважають, що бюджет участі повинен покращити ініціативність населення на вирішення своїх локальних проблем, особливо інфраструктурних. В їхньому розумінні громадяни повинні акцентувати увагу на стані доріг, дитячих майданчиків тощо в своїй локальній зоні, розробити проєкт, виграти його та реалізувати. Орган місцевого самоврядування може самостійно виконувати проєкт відповідно до поданої заявки — самостійно розробляючи проєктну документацію, самостійно розпоряджаючись бюджетними коштами, на власний розсуд залучати підрядників та інших виконавців, а може делегувати все це робити переможцеві проєкту. Питання участі громадськості у розроблення місцевих бюджетів розглянуто у дослідженнях: Ю. М. Бардачова, Б. Й. Дорош, К. Є. Іщейкіна, О.В. Сизоненко, І. М. Сотник та інших. Проте аналіз основних досліджень і публікацій з даної проблеми показав, що питання розроблення бюджету участі потребує постійного вдосконалення та адаптації відповідно до сучасних політичних вимог. Метою випускної кваліфікайної роботи є вивчення теоретичних засад розроблення громадського проекту «Бюджет участі» та розроблення його на прикладі СШ№98 м. Києва. Досягнення поставленої мети передбачає вирішення наступних завдань: - надати загальну характеристику СШ №98 м. Києва; - оцінити організацію управління та ресурсного забезпечення СШ №98 м. Києва; - обгрунтувати розроблення громадського проекту «Бюджет участі» для поліпшення забезпечення СШ №98 ; - розробити проект оновлення спортивного залу СШ №98. Об’єктом дослідження є процес розроблення громадського проекту «Бюджет участі» (на прикладі СШ №98м. Києва). Предметом дослідження: є теоретичні та прикладні аспекти громадського проектування в Україні.РОЗРОБЛЕННЯ ГРОМАДСЬКОГО ПРОЕКТУ «БЮДЖЕТ УЧАСТІ» НА ПРИКЛАДІ СШ№98 М. КИЄВАOther