Marandy, O. I.2025-01-142025-01-142024Marandy, O. I. (2024). Franchising of an international hotel chain on the national market of hotel services. In A. A. Mazaraki (Ed.), Management & Administration global challenges for the development of the hotel and restaurant business: articles’s collection of master programs students. (p. 35–40). State University of Trade and Economics.https://ur.knute.edu.ua/handle/123456789/3615У статті визначено суть та елементи франчайзингу міжнародної готельної мережі на національному ринку готельних послуг. Наведено інформацію щодо значення франчайзингу та сутність цієї системи у літературі. А також основні переваги в існуванні франчайзінгу готелів на національному ринку.The article defines the essence and elements of franchising of an international hotel chain in the national market of hotel services. the article provides information on the importance of franchising and the essence of this system in the literature. also the main advantages of the existence of hotel franchising in the national market.enфранчайзінг, переваги франчайзінгу, мережі готелів, фрвнчайзінг готелів в Україні franchising, advantages of franchising, hotel chains, franchising of hotels in UkraineFranchising of an international hotel chain on the national market of hotel servicesArticle