Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Будник Ірина Богданівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні особливості формування організаційної культури закладу вищої освіти(DTEU, 2024-12) Будник Ірина Богданівна; Войтенко Олена ВасилівнаНа основі теоретичного аналізу у кваліфікаційній роботі було визначено, що організаційна культура є важливою складовою управління підприємствами та організаціями, привертаючи увагу науковців і практиків у багатьох галузях. Розглянуто сутність термінів "організаційна культура" і "корпоративна культура", які використовуються в різних наукових дисциплінах, і відображають різні підходи до вивчення культурних аспектів організацій. З’ясовано, що формування організаційної культури є складним процесом, який відбувається під впливом зовнішніх (політичні, економічні та соціальні умови) і внутрішніх чинників (включають цінності, переконання та дії керівництва і персоналу). У результаті проведення емпіричного дослідження уможливився аналіз домінуючих типів організаційної культури в навчальному закладі, а також оцінювання рівня організаційної зрілості, проблем розвитку та психоемоційного стану працівників. Розроблено тренінг з комунікаційної толерантності, який мав на меті зміцнення командної взаємодії, покращення співпраці серед працівників і підвищення загального рівня комунікації у закладі вищої освіти, а також зниження рівня стресу. Запропоновано рекомендації для покращення організаційної культури закладу вищої освіти, впровадження яких сприятиме зміцненню культури, що позитивно позначиться на взаємодії між працівниками, студентами та адміністрацією. Ключові слова: організаційна культура, корпоративна культура, управління підприємством, заклад вищої освіти, типи організаційної культури, тренінг з комунікаційної толерантності. Based on theoretical analysis, the qualification work determined that organizational culture is an important component of enterprise and organization management, attracting the attention of scientists and practitioners in many fields. The essence of the terms "organizational culture" and "corporate culture", which are used in various scientific disciplines and reflect different approaches to studying the cultural aspects of organizations, is considered. It was found that the formation of organizational culture is a complex process that occurs under the influence of external (political, economic and social conditions) and internal factors (including values, beliefs and actions of management and personnel). As a result of the empirical study, it was possible to analyze the dominant types of organizational culture in an educational institution, as well as assess the level of organizational maturity, development problems and psycho-emotional state of employees. A training on communication tolerance was developed, which aimed to strengthen team interaction, improve cooperation among employees and increase the overall level of communication in a higher education institution, as well as reduce stress levels. Recommendations were proposed for improving the organizational culture of a higher education institution, the implementation of which will contribute to strengthening the culture, which will positively affect the interaction between employees, students and administration. Keywords: organizational culture, corporate culture, enterprise management, higher education institution, types of organizational culture, training on communication tolerance.