Кафедра Психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра Психології за Автор "Андрієвська Анастасія Олегівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДЛІТКІВ(DTEU, 2024-12) Андрієвська Анастасія Олегівна; Лапченко Інна ОлександрівнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей прояву емоційного інтелекту (ЕІ) у підлітків та його взаємозв'язку з почуттям гумору. На основі аналізу наукових джерел розглянуто розвиток емоційного інтелекту, його значення для соціальної адаптації та міжособистісної взаємодії, а також вплив гумору як потенційного чинника, що сприяє позитивній соціалізації підлітків. Емпірична частина роботи включає дослідження рівня ЕІ серед підлітків, використання методик Н. Холла та опитувальника гумору Мартіна (HSQ). Вибірку склали 37 підлітків навчального закладу Ліцей №240 «Соціум» віком від 11 до 17 років. Результати підтвердили, що гумор сприяє розвитку емоційного інтелекту, полегшуючи саморегуляцію емоцій та адаптацію до стресових ситуацій. Отримані дані можуть бути застосовані для розробки психологічних програм, що підтримують емоційний розвиток підлітків. Ключові слова: емоційний інтелект, психологічні особливості, почуття гумору, підлітковий вік, адаптація. The qualification work is devoted to the study of the peculiarities of the manifestation of emotional intelligence (EI) in teenagers and its relationship with the sense of humor. Based on the analysis of scientific sources, the development of emotional intelligence, its importance for social adaptation and interpersonal interaction, as well as the influence of humor as a potential factor contributing to the positive socialization of adolescents are considered. The empirical part of the work includes the study of the level of EI in teenagers, the use of the methodology "Determining the level of emotional intelligence" by N. Hall and the questionnaire of humor styles R. Martin (HSQ). The sample consisted of 37 teenagers aged 11 to 17 from Lyceum No. 240 "Sotsium". The results confirmed that humor contributes to the development of emotional intelligence, promoting self-regulation of emotions and adaptation to stressful situations. The obtained data can be used to develop psychological programs to support the emotional development of adolescents. Key words: emotional intelligence, psychological features, sense of humor, adolescence, adaptation.