Факультет Технології та Бізнесу
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет Технології та Бізнесу за Автор "Задорожна ВІкторія"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Система операційного менеджменту навчально-виробничого об'єднання КНТЕУ м.Київ(КНТЕУ, 2020) Задорожна ВІкторіяАктуальність теми. Діяльність закладів громадського харчування та ресторанного бізнесу характеризується динамічним розвитком, реструктуризацією, виникненням нових і ліквідацією менш успішних існуючих суб’єктів ринку. Такі зміни супроводжуються явною або прихованою конкурентною боротьбою за клієнтів. Особливо гострою ця боротьба стає в умовах недостатньої платоспроможності споживачів. Специфіка роботи закладів громадського харчування та ресторанного бізнесу обумовлює певні особливості систем операційного менеджменту, пов’язані, переважно, з присутністю в операційному процесі самого клієнта. Для ресторанного бізнесу притаманна висока ступінь взаємодії зі споживачем. Крім того, послуги надаються в присутності клієнта, який миттєво може відкоригувати їх у відповідності зі своїми потребами. Це висуває особливі вимоги до формування системи операційного менеджменту закладів харчування. Теоретична основа дослідження була сформована за рахунок наукових доробків вітчизняних та зарубіжних авторів. Зокрема, специфіка роботи підприємства ресторанного бізнесу вивчається такими авторами, як І.Б. Андренко [3], В.В. Архіпов [4], Т.В. Бочуля [7], Н.О. Власова [19], Я.В. Волковська [10], Т.А. Воронюк [11], В.А. Гросул [14], О.Ю. Давидова [15], Є.О. Діденко [16], О.М. Домбик [17], С.С. Кравцов [26], Я.В. Литвиненко [30], М.П. Мальська [31], О.В. Новікова [38], А.О. Обозна [40], В.В. Подольна [47], І. Присакар [48], В.А. Русавська [4], Т.О. Скрипко [56], С.Ю. Цьохла [62] та ін. Особливості операційного менеджменту суб’єктів господарювання розкрито у роботах таких авторів, як В.Г. Васильков [9], М.М. Іванов [20], Г.І. Капінос [22], В.С. Кушнірук [28], Т.В. Омельяненко [28], Т.В. Омельяненко [41], Т.А. Коцко [42], О.М. Овдіюк [43], О.Г Ратушняк [53], О.О. Трут [60] та ін. Незважаючи на значу кількість досліджень та рекомендацій щодо організації діяльності, в сучасних українських реаліях ресторанний бізнес та заклади громадського харчування стикнулися з новими викликами – карантинними обмеженнями через пандемію COVID-19 та необхідністю швидкого переорієнтування операційного менеджменту відповідно до нових умов. Це зумовлює актуальність досліджень, присвячених системам операційного менеджменту підприємств ресторанного господарства та розробки заходів щодо їх вдосконалення. Мета роботи – вивчення теоретичних засад дослідження системи операційного менеджменту та розробка рекомендацій щодо її вдосконалення в діяльності закладу громадського харчування (суб’єкта ресторанного бізнесу). Виходячи з поставленої мети, в роботі необхідно вирішити наступні задачі: 1. Провести аналітичний огляд літературних джерел щодо дослідження системи операційного менеджменту. 2. Визначити методику оцінки системи операційного менеджменту. 3. Дати організаційно-економічну характеристику закладу громадського харчування. 4. Провести дослідження існуючих бізнес-процесів в системі операційного менеджменту. 5. Оцінити результативність системи операційного менеджменту закладу громадського харчування. 6. Розробити пропозиції щодо підвищення ефективності системи операційного менеджменту. 7. Провести прогнозування результативності розроблених заходів. Об’єкт дослідження – система операційного менеджменту закладу громадського харчування (підприємства ресторанного бізнесу). Предмет дослідження – теоретичні, методологічні та практичні засади вдосконалення системи операційного менеджменту закладу громадського харчування (підприємства ресторанного бізнесу). Методи дослідження. Для проведення комплексного та системного дослідження було використано такі методи, як аналіз, синтез, індукція, дедукція, системний аналіз, декомпозиція, статистичний метод, структурний аналіз, методи порівнянь, моделювання та аналогій, експертне оцінюваня, графічні методи. Висновки та пропозиції результатів власних досліджень спрямовані на удосконалення системи операційного менеджменту закладу громадського харчування, обґрунтування пропозицій щодо підвищення ефективності системи операційного менеджменту підприємства ресторанного бізнесу та прогнозування результативності розроблених заходів.